{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.322 visninger | Oprettet:

Hvad er der at spare? {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen.
En opgave til dem med det smurte tyske (og dem der bare gerne vil hjælpe)
Daniel og jeg har beslutte at vi ikke gider den gamle motor mere -den skal skiftes ud!
Vi kigger, og ringer, på en 60 hk Mercury 4 takts. Kampagne pris 52.500,- og så er den oven i købet presset hårdt! Tysk kan jeg ikke et ord af, og aner derfor ikke hvad jeg skal google under for at finde en tilsvarrende motor i nordtyskland.
Opgaven: Hvad koster sådan en "svend" i Tyskland, og kan det betale sig at bruge en dag på at hente den hos en forhandler sydpå frem for i Hvidovre eller Thisted??
Kom med jeres bud.

De allerbedste hilsner Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er der at spare?
  • #1   14. dec 2007 boatshop24.com
    Her kan du finde dem fra 5000 euro + en køretur sydover

• #2   14. dec 2007 Boatshop24 kender jeg udemærket, men det er ikke kun nye motore! ligger er ikke bådforhandlere o.lign i Flensburg, Rostock etc.?
    Der er da nogle af jer skarpe sønderjyder herinde der ligger inde med nogle gode sparefif/sparesteder.
    Den eneste nye motor jeg fandt på boatshop24 var dyrere end det tilbud jeg allerede ligger inde med.
    Hvordan med Sverige er der ikke noget at hente den vej over??
    Peter

• #3   14. dec 2007 altså jeg ville finde en forhandler over nette evt google en i det område du ønsker.. og så høre hans tilbud og tag derefter kontakt til en anden og fortæl ham om det første tilbud og sådan.. køber dog sjældent disse ting af ny så vil umiddelbart selv mene det var et godt forslag. jeg plejer at hente tingene kontant når jeg henter dernede ( sker ofte) hehe så tror sku det er´vejen frem at først og fremmest at tage kontakt. selv kender jeg min bådmekaniker i flensborg og han kan skaffe den slags hjem efter ønske... hvilken motor snakker vi om?? så kan jeg da evt lige give ham et kald eller du kan få hans nummer...(han taler tydeligt dansk pga noget famillie)..

håber det kunne bruges til lidt

hilsen patrick (den skarpeste sønderjyde af alle)

• #4   14. dec 2007 Hvad med den her:
    (link fjernet)

• #5   14. dec 2007 Eller
    (link fjernet)

• #6   14. dec 2007 Hej peter, jeg tror det er en rigtig god pris i har fået jer.
    Normalprisen er 60,440 i dk.
    Den har så været på kampagne til 55995.- her i sommer
    og i har nok fået gnavet det af prisen den kan tåle.
    det billigste tilbud jeg fandt i tyskland var på 9300 Euro, det er så god nok en 2008 model men der skulle ikke være den store forskel

Jess

• #7   14. dec 2007 har i overvejet en lidt større motor nu i er igang ?
    det koster ikke meget mere at hoppe en størrelse op smiley

• #8   14. dec 2007 Hey igen.

Anders:
    De er bare ikke så billige de motore på boatshop24 som jeg havde håbet, de ligger ca. 5000,- under dk. prisen, hvilket ikke er meget taget betragtning af at man skal til Schweitz for at hente den ene af dem.
    Men tak for dit input.

Patrick: (den skarpeste sønderjyde)
    Du må meget gerne ringe til din bådpusher og høre hvad han tager for en:
    60 EFI FourStroke Specifications
    Håber der kommer noget godt ud af det.

Mark B: Du er (som altid) på pletten med gode ideer,
    20% det var ikke så lidt! kiggede lidt på hjemmesiden, men fatter som sagt ikke en brik tysk. hvis det havde været spansk havde det set anderledes ud!
    kan du sende mig et link, evt til prislisten (det burde være til at forstå.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Glæder mig til at høre fra jer allesammen.

• #9   14. dec 2007 Hey Jess.
    Jo det med størrelsen betyde jo noget (...)
    Problemet er bare at båden ikke er så stor, den her motor vejer 112 kilo det er allerede 30 kilo mere end den vi har nu. Med den nuværende motor ligger "Fat Randy" allerede rimelig tungt med røven. den kan ikke tage en motor på 150 kilo!
    Desværre!

Peter

• #10   14. dec 2007 Hey mark ja det skulle jeg mene, med mindre du har andre forslag? Vi er åbne for hvad som helst, men de fagfolk jeg har talt med her i Dk. siger at Mercury er det mest økonomiske inden for 4takters i denne størrelsesorden.

Fedt du gidder hjælpe os.

De allerbedste hilsner
    Peter

• #11   14. dec 2007 Havde også overvejet Yamaha, men har ærligt talt haft svært ved at finde den store forskel på dem, ud over at Yamaha var en del dyere! Men du må da meget gerne høre ham hvad han tager for en tilsvarende Yamaha.

Mange tak Peter

• #12   14. dec 2007 hej peter hvis vægten er det altafgørende så kunne den her være et alternativ med lidt flere "muller".:
    (link fjernet)
    Med hensyn til at hente motor i tyskland så skal du være forberedt på at de danske aut. værksteder kommer dig bagerst i køen hvis den ikke er købt i dk. det er ikke så sjovt hvis det er en garanti reperation på en ny motor smiley
    jeg prøvede det i sommers hvor triton marine bad mig : skrubbe til tyskland og få repareret mit parraleimporterede lort " citat slut"
    efter at have kontaktet kettner der er dansk importør fandt de dog et værksted til mig.
    dette er ikke sagt for at skræmme dig fra at købe motor i udlandet men der skal være en stor og reel besparelse før jeg gør det igen .

• #13   14. dec 2007 Hej Jess.
    Kan godt huske din historie fra i sommer. Undrerede mig meget da jeg altid har fået de mest bundærlige svar på ALLE mine spørgsmål!
    Jeg fik oplyst et forkert telefonnummer fra en hjemmeside så jeg kom til at ringe til Kettner, jeg fortalte manden jeg talte med at jeg havde fundet motoren til en pris under "kampagne prisen" Han blev edderspændt og ville vide hvilken sælger der var tale om!!!! DEN SLAGS MÅ DE IKKE SAGDE HAN!
    Så sagde jeg til ham at han da ikke må sætte markedsprisen på et produkt da det så er forhindring af fri markedshandel! Så smækkede han På!
    Fortalte ham selvfølgelig ikke hvilken sælger der var tale om!
    Utroligt ikk? Frit marked min bare!

Peter

• #14   16. dec 2007 Hey Mark.
    Rigitg mange tak for hjælpen! Fantastisk der findes folk der stadig gider give en gratis hånd!
    Mht. Prisen har du ret, det er ikke chokerende! jeg kan få den "danske version" for 52 kilo inkl. fragt, kabler, gearbox osv. Men havde sgu regnet med at der ville være en pæn besparelse at finde i Tyskland.
    Som sagt Mark jeg takker mange gange for din hjælp.

Nyd din søndag.

• #15   17. dec 2007 Hey Searayfan.
    Har godt kigget på præcis den der, men som mark siger er det en bigfoot model.
    Men tak for linket.
    Peter

Kommentér på:
Hvad er der at spare?

Annonce