{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.982 visninger | Oprettet:

Bøde {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en skøn tur fra køge til København i foråret 2015. på vej hjem, efter at have sejlet max 6 knob i københavns havn, "kommer" jeg til at give gas omtrent 100 meter fra Kalvebodbroen og bliver herefter bustet af politiet som ligger i skjul bag en af bropillerne..
Det kostede så lige 2500 kr..
Jeg må indrømme at jeg er havde håbet på de ville give mig en forskrækkelse, da jeg først nu næsten et år efter får bøden..
syntes sku de har været ret emsige, da jeg kun har sejlet for hurtigt omkring 100 meter... Men må det være til skræk og advarsel til jer andre..
I øvrigt, burde der ikke som på landevejene være en mærkning når hastigheden igen må sættes op? Man er jo ikke i tvivl når man kører ud over et byskilt på landevejene.. smiley
Godt Nytår og forhåbentlig snart en bedre sæson end sidste år..

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bøde
  • #1   9. jan 2016 Hvis man er i tvivl om reglerne i diverse havne må man jo undersøge reglerne før man sejler. jeg personligt kan ikke fordrage de mennesker der sejler for stærkt i havnene. om det så er 100 meter eller 1000 er for mig det samme ☺

• #2   10. jan 2016 Jeg må give Wessel ret,........
    Det ER møj irriterende, når nogle sejler stærkt i havnene, specielt hvis øllet lige er skænket op til kanten !!!

Men ret skal være ret, er der et skilt der markere max fart i havnen, bør der også være et skilt når du forlader havnen.

Go` søndag til alle.

• #3   10. jan 2016 Det er endnu en pengemaskine og mht hastighed i KBH Havn så trkækker havnerundfarten meget mere kølvand en en speedbåd og der er jo masser ad plads og god sigt i den yderste del af havnen fra Langelinie havnen og ud ad.

og til Jørgen B vil jeg sige ! Du sidder da vel ikke og drikker øl når du er ude at sejle ???? hvis du har plads i en af kanalerne så giver jeg dig ret i fart på max 3 knop

• #4   10. jan 2016 Fair nok - det står flere steder i Københavns Havn, at max fart er 6 knob.
    I Christianshavns Kanal er det noget lavere.
    Netop KBH Havn er bare belagt med meget politi specielt i højsæsonen.

• #5   10. jan 2016 Pisse irriterende...Nogle steder er det forsvarligt at køre hurtigere end man må,og nogle steder er det sikkert også forsvarligt at sejle stærkere end man må,men ja det er jo ens eget ansvar at sætte sig ind i reglerne,men selvfølgelig ikke nemt hvis der ikke er skiltet ordentligt.

Men hvis der ikke er skiltet tænker jeg at så kan de vel heller ikke gi dig en bøde!!

• #6   10. jan 2016 Til Hasse.

Hi hi, jeg drikker slet ikke ØL, men det kunne lige så godt være at kaffekoppen var fyldt til randen smiley

Nu må jeg så indrømme, at jeg har ikke sejlet i Kbh havn siden slutningen af 70erne, grundet flytning til Roskilde, men har da set hvilke hækbølger disse havnebusser kan slæbe efter sig.

Men i sidste ende så er det kun et spørgsmål om, at vise hensyn til andre der færdes i havnene, intet andet !!!

• #7   10. jan 2016 skilte, regler osv... at sejle over 6 knob i en havn er farligt for om ikke dig, så for mange andre i havnen. der er folk der bader, fisker, kajakker, folk der arbejder i riggen på deres båd osv osv. listen er lang. og der skal også være plads til dem. Hvis man vil sejle stærkt er der masser af plads på havet..

• #8   10. jan 2016 Wessel... Nu er stykket under Kalvebodbroen (Motorvejsbroen fra Sjælland til amager) ikke et "Havneområde" Jeg skriver jo netop at jeg har sejlet som jeg måtte inde i selve havnen..

• #9   10. jan 2016 Jens. . ok min fejl... men mener nu alligevel at man skal overholde fartgrænserne. om det så er i en havn eller andre steder. reglerne er der jo af en grund. hvis afmærkningen er dårlig må man jo gå videre med problemerne og få dem rettet. men jeg tvivler dog ikke på at man kan læse sig frem til hvor grænserne går på internettet. ærgeligt med bøden, man kunne nok godt have brugt de 2500 på noget sjovere.

• #10   10. jan 2016 Nu skal det lige siges at Kalvebodbroen ligger flere kilometre væk fra nærmeste havn (ok men så i hvertfald 1) og et på stykker fra københavns sydhavn og ja det er, for mig, helt sort at der er lavet begrænsning helt ud til broen(der blev også først skiltet sidste år) problemet er at der 5-800 meter væk er et yngleområde for den alm. gråspurv eller lign. så HELE området er udlagt til natura2000 med de begrænsninger det medfører.

så Jens har ikke været en bandit men har overtrådt bestemmelserne og derved MÅSKE fået en spurv til at blinke med det ene øje.

• #11   10. jan 2016 nå ok - jens havde selv svaret smiley

• #12   10. jan 2016 HELE området er udlagt til natura2000 derfor er der hastighedsgrænse og ja det er totalt tåbeligt da man ikke genere nogen,sjovt nok går der en motorvej lige igennem.det har altid været et godt sted til vandski/ring da det næsten altid ligger i læ for vinden

• #14   10. jan 2016 Nu er det nok ikke gråspurve de vil beskytte. og igen regler er regler.

Kommentér på:
Bøde

Annonce