yamaha 85 hk 2 takter {{forumTopicSubject}}
Har lige nogle spørgsmål Som jeg håber at få svar på...
Har jo købt mig en lille speedbåd med en Yamha 85 hk motor og jeg kan ik rigtig finde noget om den nogle steder, Det skal lige siges at jeg ikke kan finde nogle steder på motoreren hvor der står stel nummer eller andre oplysninger men ved at tidligere ejer har købt den hos en Båd forhandler da jeg har fået kviteringen med... Grunden til jeg skriver det med stelnummeret er at mange folk siger at man kan se ud fra det årgangen på dem og så videre men det kan jeg ikke oplyse jer da jeg ik rigtig kan finde det nogle steder...
ved ik så meget om den motor se billeder af den i min profil mener den er fra 80 - 85 af
Men hold godt fast for her kommer der en masse spørgsmål....
1. Hvor sidder stelnummeret på den???
2. Hvordan er Benzin forbruget på sådan en ?
3. hvor mange knob tror i den render på min 16 fods selco ?
4. hvor kan man købe reservedele til den ?
5. nogle der har andre oplysninger om denne motor???
6. når der står på motoren 1:50 er det så blandings forholdet???
7. kan det passe den kun må få 5000 omdrejninger når den kan tage helt op til 7000... oplyst af tidligere ejer
8. plejer de at være driftsikre
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
6 det er blandings´forholdet mellem olie og benzin hvilket svarer til at der skal 2% totaktsolie i benzinen
3 du ender nok et sted over 30 knob hvor meget er sværtat sige, da jeg ikke umiddelbart kender til selcoen
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Både: 1 Emner: 68 Svar: 1.021
og jeg ville skyde påden vel går 35-38 knob.
og jeg plejer og køre alle mine pæhængsmotore på 2%
benzin forbrug. jeg kender en der havde sådan en motor på en 16 fod fletcher og han brugt vel 7-8 liter i timen når han bare lå og sejlede.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 14 Svar: 127
aug 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 146
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Både: 6 Emner: 15 Svar: 88
"stelnummeret" sidder på dit motorbeslag, det som sidder på båden, på højre side, hvis du ser den bagfra, så vidt jeg husker det... der er et bogstav banket ind i den lille type plade, der meget gerne skulle sidde på, som er svært sådan lige at få øje på, men det kan lade sig gøre som regel det angiver årgangen...
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 14 Svar: 127
Men tak for svar og hjælpen...
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Både: 1 Emner: 68 Svar: 1.021
yamaha 85 hk 2 takter