3.278 visninger
|
Oprettet:
Bundmaling (igen) {{forumTopicSubject}}
Der er jo ingen tvivl om at man skal bundmale sin båd med en passende maling bestemt efter den enkelte båd.
MEN....... Hvor lang tid mener i at man kan have sin helplanende båd liggende fast i f.eks. Roskilde Fjord uden overhovedet at male bunden: 1 uge / 1 måned eller ?
mar 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 52
Jeg kan forstå på flere af dine tidligerer indlæg, at du er meget øm om dine båd.
Som du jo nok ved, er gelcoat ikke vandtæt men kun særdeles vand afvisende.
Hvilket bevirker, at en ikke bundmalet båd tager skade af at ligge i vandet.
Din båd vil bliver angrebet af "den gule pest" i løbet af et par dag, hvorefter du er nød til at afsyre den for at få den hvid igen....
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.038
Den gule pest du snakker om & efterfølgende afsyring, hvordan foretages en sådan afsyring og med hvilke midler?
jan 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Både: 2 Emner: 20 Svar: 174
mar 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 52
Du pensler det på og lader det sidde 10 min og skyller efter med rigeligt af vand (enten fersk- eller saltvand)
Ved brug af oxalsyre er man som regel nød til, at fortage behandlingen gentagende gange.
Personligt syntes jeg ikke selv, at det er specielt sjovt at ligge neden under båden og afsyre den gentagende gange.
Men det er måske bare mig der er meget mageligt anlagt?
Afslutningsvis kan jeg nævne, at prisen for Hempel´s Firbordsrens er under 100.- og der er nok til 2-3 behandlinger alt efter bådens størrelse.
Personligt er jeg mageligt anlagt
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.038
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 51 Svar: 285
På den anden side bliver arbejdet jo noget større hvis man senere også skal fjerne alger/muslinger m.m. inden en evt. bundbehandling. Endelig er der jo vandpesten (den gule belægning af døde alger) som jo "angriber" alle både uanset en evt. bundmaling.
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 51 Svar: 285
Bundmaling (igen)