{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

VW Marine Diesel båd motor {{forumTopicSubject}}

Hej herinde.

Jeg vil høre om der er nogle som kan hjælpe mig med en manual eller generel information omkring min bådmotor som ligger i min motorsejler.

Motoren hedder, som jeg fik oplyst af sælgeren:
VW 1,5 Diesel Marine motor.
Den skulle være fra 1985.

Jeg kan finden dette på selve motoren:
068 103 373 WWO
54 Germany.
Så er der et VW logo.

Båden har jeg ikke ejet i mere end lidt måneder.

Jeg vil meget gerne finde en manual, så jeg kan blive klogere på denne motor, som har kørt fejlfrit i mange mange år, som jeg fik at vide.
Den er også blevet plejet og passet med services.
Den kører og starter umiddelbart godt.

Jeg oplever nu desværre, at der både løber vand ud ad impeller-vandpumpen og fra modsatside af motoren, hvor jeg tror det er kølesystems-pumpen.
Desværre er jeg ikke mekaniker, så derfor håber jeg at der er nogle venlige og kyndige mennesker herude som kan hjælpe mig med yderligere information.

På forhånd stor tak.
Mvh. Christian.

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  VW Marine Diesel båd motor
  • #1   20. dec 2024 Det lyder som en oprindelig bilmotor, og ikke en decideret marinemotor, som dem vi kender i dag.

Søvandspumpen er nok taget fra "noget på hylden". Der burde stå en varenummer eller producentnavn på den - kan du finde det?

Cirkulationsvandpumpen kan du nok finde et tilsvarende varenummer på, og bestille den hos en forhandler af reservedele fx autodoc.

• hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 194
    #2   22. dec 2024 Hej
    Det nr du skriver er et nummer på topstykket og er F.eks. fra en T3 eller en gammel Jetta eller Golf, du kan få dele alle steder til den motor.

Husk den motor kører med tandrem og den bør skiftes hvis du ikke kender alderen på den og stol ALDRIG på tidligere ejers udsagn om den er lige skiftet... for 10 år siden glemte han lige.

Kommentér på:
VW Marine Diesel båd motor

Annonce