{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
138 visninger | Oprettet:

Sven-otto P
Sven-otto P
Emner: 1 Svar: 6

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej .
Har lige mistet ansvarsforsikring på min båd som har været forsikret igennem dansk Tursejlere . Hvilket er helt min egen skyld for jeg læste ikke det med småt 🙂.

For som de skriver "Desværre inkluderer vores ansvarsforsikring ikke ombyggede både og dermed fra falder forsikringen." .

Kan da godt se at jeg nok er i den extreme ende af skalaen 😄 men hvad med dem der har skiftet Dieselmotor ud med elmotor, hvilket jo må være en ombygning eller valgt at fjerne hovedmotoren og så bare gøre brug af en fastmonteret påhængsmotor eller bygget lidt extra kahyt på 😁 har set en del kreative både 👍dem får man aldrig nok af

Det er ikke ment som et surt opstød, men måske der er nogle der tror de er forsikret uden at være det .

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #2   19. nov Du burde da lave et flot galleri med den fine båd i stedet for at sidde og brokke dig smiley

Men teksten er da lidt tvetydig, for går "ombyggede" ikke på erhvervsfartøjer?

Så den rigtige tekst burde være "dækker ikke ombyggede erhvervsfartøjer eller tidligere erhvervsfartøjer" - dvs gamle fiskerbåde der nu bruges til lystsejlads f.eks.

profilbillede
  • Sven-otto P
    Sven-otto P Tilmeldt:
    aug 2022

#3   19. nov Burde nok være ( dækker ikke ombygget lystbåde ) men ja kan godt se hvad du mener , den har de sku luret meget godt 😄.

Men som sagt så fik de nogle fotos og lidt tekst af projektet som da jeg fik den forsikret første gang tilbage i 12, man kan ikke være lige heldig hvergang.

• #4   i går kl. 11:31 #2 udfra normal sprogbrug går tilægsordene "ombyggede" og "tidligere" på det navneord der er i sætningen, altså "erhvervsfartøjer".

At ombyggede i virkeligheden skulle være ombyggede lystfartøjer er en meget fri fortolkning, da lystfartøjer slet ikke nævnes.

Jeg kan forstå man ikke forsikrer ombyggede eller tidligere erhvervsfartøjer, forsikringen er jo ikke til en gammel coaster, en slæbebåd med plyskahyt osv, men at tale om ombyggede lystfartøjer giver ingen mening - og slet ikke sprogmæssigt.

Var jeg i dine sko ville jeg klage over afgørelsen

• Sven-otto P
    Sven-otto P Tilmeldt:
    aug 2022

#5   i går kl. 13:11 Det var da lige lidt flashbacks fra folkeskolen 🤔 øhh okay ja det lyder meget rigtigt 😁 er helt blank i forhold til grammatik/stavning.

Men ja , du har ret der står ikke lystfartøjer nogle steder og slet ikke i forhold til opbyggede.

Har ikke tænkt mig at klage , det står dem vist frit for om de vil forsikre min båd eller ej , tror det vil give unødig bøvl hvis man en dag sku gøre brug af den😄 .

Det må være til at finde et andet selskab ellers må jeg ud og investere i nogle high end Kamara så man har noget bevis for sin sejlads som et minimum 😐.

Men det var som sagt for at advare andre kreative sejlere som har bygget på deres båd og er forsikret igennem DANSKE TURSEJLERE hvis de ikke har set din ombygning så det ikke sikkert du er forsikret 🙂

Kommentér på:
Forsikring

Annonce