{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.997 visninger | Oprettet:

Renovering af båd {{forumTopicSubject}}

Jeg er så heldig at få lov til at renovere min svigerfar båd.
Da dette er et nyt område for mig at arbejde med håber jeg på at jeg kan få lidt hjælp af nogle her inde fra☺
Selve båden er i glasfiber, alt indvendigt er i træ.
Den er fra midt 70erne og er 26fod.
PS. Jeg vil løbende ligge billeder op af renoveringen så i kan følge lidt med, den skal først i vandet til maj så der kan godt gå lidt tid imellem billederne;-)

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Renovering af båd
  • #1   11. okt 2015 Spørgsmål angående. Skruer til båden :
    Skal der bruges galvaniseret skruer. Eller eller er det bedre med rustfri skruer?

• #2   11. okt 2015 Svar på dit første spørgsmål: Aldrig aldrig aldrig andet end Rustfri A4 på en båd. A2 kan med nød bruges indvendig hvis det er i en kabine. Og galvaniseret er bandlyst.

• #3   11. okt 2015 Hej Kim mange tak for svaret:-) som sagt så er det et nyt område for mig. Tak for det:-)

• #4   11. okt 2015 Billigst at finde rustfri produkter ( bolte, skruer, beslag m.m. ) til både i Biltema og Bauhaus.

• #5   11. okt 2015 Man kan blive fristet af A4 terrasse skruer, som ofte er lidt billigere. Men vil ikke anbefale den type da skruehovedet er for lille. NKT er et godt mærke. De knækket heller ikke så nemt som de fleste andre. Det er endvidere altid godt at bore for, og sænke skruen. Det vil give et bedre træk, og en flottere afslutning. Hvis du skal proppe skruerne vil en fladhoved skrue være bedst (linsehovedet). propperne skal limes med danalim D3 udelim.

• #7   11. okt 2015 Det er ikke rigtig Jens. A4 er syrefast, så der vil ikke ske noget. regner med du tænkte på de sorte aftegninger der normalt kommer i egetræ.

• #8   12. okt 2015 Biltema sælger kun stjerne skruer i rustfri a4 det er noget fanden har skabt.
    Plejer at bestille fra Birger A handel .. De har alle typer du kan får brug for også med torx.. De er også billigere og sender hurtigt.
    Alternativt har Harald skrald et et par længder i a4.

Kommentér på:
Renovering af båd

Annonce