{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af gamle påhængsmotor?
  • #2   9. okt 2015 10 år gammel betyder intet hvis den er passet på,havde en for noget tid siden som gik godt på trods af sine 42 år smiley ..En kompressionstest som Jens nævner siger meget om motorens tilstand.

• #3   10. okt 2015 Hvis den larmer og ryger er det et dårligt tegn.
    Tjek også om den har en god kølestråle

og ja 10 år er ingen alder for en bådmotor hvis den er blevet passet på

• #4   10. okt 2015 Hvor fanden vil du finde en 2 takts motor der ikke larmer og ryger Tino??? smiley

• #5   10. okt 2015 Kent S....... der er mange ! ! Når de står og ikke er startet he he smiley

• #6   10. okt 2015 Spøg til side...
    Jeg har lige skiftet til 4 takts ( sidste år ) den motor jeg havde på før var fra 74/75 så en ældre sag, men den gav op til sidst ... men det var ikke selve motoren ! det var elektronikken der stod af ( ja det trode vi da ! ham der købte den kan ikke finde noget på den, og ringede og spurgte om HVAD der var galt, for den kørte sgu da fint smiley
    Men en god service historik er altid godt, sejl med den hvis muligt, da mange ting først kommer under normal belastning... og køb ikke en bare fordi den er billig, den er billig af en grund.
    Hvis du har råd så køb en med garanti på ( skriftlig ) og lad nu være med at købe en nu ..hvis du først skal bruge den næste forår, så er der nok ikke mere garanti på en brugt på det tidspunkt, da man nok får ca 3 til 4 md garanti.

• #7   11. okt 2015 Mener Yamaha er en af de mærker som kan køre med kun 1% olie i benzinen.
    Ja en 2-takter ryger måske lidt ved koldstart men synes ikke de ryger når de er varme.
    Nyere modeller har "bland selv" system så man slipper for at blande olie i benzinen.

Har igennem tiden hørt at man kan få 2-taktere som er yderst økonomiske, så som Mercury Optimax.

Tjeck forbrug på div. motore her : www.boat-fuel-economy.com/dansk

Har også hørt at de bedste motore er de Japanske så som Yamaha, Suzuki, Honda mf.
    Hvis man er til amerikanske motore skulle Mercury være en af de bedste.

• #9   11. okt 2015 Du skal også tænke på hvad du skal bruge den til, hvis du skal trolle vil du nok få problemer, da de ældre 2 takter soder til ved lave omdrejninger.
    Det skulle ikke være et større problem på de nye.
    Det med selv blander systemet, det er skide smart ... men har godt nok hørt om mange problemer med disse systemer, så hvis man selv blander, ja så er man sikker på at der ikke kommer for meget olie i benzinen eller for lidt ... nogen gange overhoved ikke noget....

• #10   11. okt 2015 Den eneste fordel der er ved selvblander systemet er at det blander 2% under belastning og kun 0,5 i tomgang...Jeg deaktiverer systemet og blander selv på både min 115 og 250 hk Yamaha og min 100 hk Suzuki,så er jeg sikker på at de får olie hele tiden og de kører som regel ikke så meget i tomgang alligevel hehe

• #11   11. okt 2015 Hmm så dårlig idé at købe en gammel mariner30hk fra 1980-1990 uden garanti?

• #13   11. okt 2015 Jeg havde selv Johnson som vist er kendt for at være noget bras, men jeg synes nu det virkede fint.
    Man kan evt. søge på den model man har kik på og se om den er kendt for problemer eller ikke.

Det sikre valg er dog at vælge en kvalitets motor med et godt ry

• #14   11. okt 2015 De motore jeg har kørt med har været årg. 1976 til 1986 og af mærkerne Mercury, Evinrude, Johnson og Yamaha.

Yamahaen kørte absolut bedst og mest lydløst smiley

Kan huske at Mercury og Johnson "svedte" en del i min motorbrønd smiley

• #15   12. okt 2015 Johnson har vist haft nogle årgange for en del år siden der var problemer med,men er ikke generelt kendt for at være noget bras...Men det er Chrysler/Force derimod....Hvis kompressionen er høj og prisen lav burde der ikke kunne ske det vilde ved at købe en ældre motor...Jeg ved godt chancen er større ved en ældre motor,men man kan jo i realiteten godt købe en motor der er 10 år der har kørt dobbelt så meget som en anden der er 25 år!!

• #16   12. okt 2015 har da haft motorer fra start 70 uden de har fejlet noget som helst

• #17   17. okt 2015 Hvad vejer 20-30hk motor?
    Og er der vægt forskel på 2-4 takter?

• #19   18. okt 2015 I forhold til brændstof forbrug er der så nogle årgange der er bedre en andre eller en skillelinje? Eller er alle brugte 2 takter bare tørstige?
    Er der nogle producenter man skal holde sig fra?

Kommentér på:
Køb af gamle påhængsmotor?

Annonce