500 visninger
|
Oprettet:
Fjerne bundmaling. {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en 15 fods styrepultsjolle, som den tidligere ejer har bundmalet.. Jeg har den som trailerbåd, så den bliver vasket hver gang den har været ude at sejle.
Jeg vasker også bunden med børste og sæbe, og når jeg efterfølgende skyller den, kan jeg se at vandet er sort, så bundmalingen sider åbenbart ikke særlig godt..
Har nogen erfaring med at fjerne bundmaling, og hvad vil fremgangsmåden være ??
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 72 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.339
jeg har selv med success fjernet gammel bundmaling og grunder med sådan een... men hold fast et svineri!
https://www.watski.dk/gelplane-proscrape-til-bundmaling-112nW?artnr=111208&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwko21BhAPEiwAwfaQCBnjf0qzlKedgGOoaScVdSjn3lq5VA_Fb2NusshwuVOx6wTQOYN4PRoC-oIQAvD_BwE
mar 2024
Emner: 1 Svar: 3
Kan godt se at det ligner et vinterprojekt, hvis jeg skal igang med den skraber
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 301 Både: 4 Annoncer: 1 Emner: 26 Svar: 1.136
ellers er der firmaer som udfører den slags opgaver bla ham her kender ikke til firmaet..
https://www.baadgalleri.dk/bundmaling-fjernes/id-81282
mar 2024
Emner: 1 Svar: 3
Når den gamle bundmaling så er fjernet, kan man så nøjes med at polerer bunden op, eller er man nødt til at male den igen for at få et godt resultat ??
sep 2013
maling er jo som sådan ikke nødvendigt når båden bruges som trailerbåd ellers kan du vælge at give bunden en 2 komponent maling ..
i øvrigt findes der også malingsfjerner til bundmaling, det har jeg brugt med succes på en tidligere jolle og sammen produkt på en anden jolle Uden succes, så det har helt klart også noget at sige hvilken slags bundmaling der er brugt og antallet af lag osv..
sep 2013
Du kan jo evt lave et lille forsøg om det kan bruges, pas på dig selv og din trailer det er stærke sager..
Den tager ikke den 2 komponente primer, og skader heller ikke gelcoatten som ligger under bundmalingen.
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 100 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.461
jeg brugte køkkenrulle som jeg gjorde våd med acetone og duppe det fast på bunden af båden og lod det sidde i en halv times tid hvor efter jeg trykspulede det af og derefter sleb jeg bunden med vandslibepapir og polerede den til sidst det tog en helvedes tid men det gav 3 knop på toppen
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 72 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.339
maj 2006
ha ha ha ja det lugtede da lidt men jeg ordnede det nede på havnen hvor der var masser af frisk luft og dengang var der ikke nogen der brokkede sig ha ha ha ha men den var nok ikke gået i dag i denne latterlige "grønne" tid ????
Efter jeg havde poleret bunden med vand slibe papir teste jeg båden og det gav da noget mere fart , så fik jeg en ide om at hvis jeg efterpolerede med voks vil den måske få lidt mere fart men dette viste sig at være en dårlig ide for det tog lidt fart og der gik resten af sommeren før det var slidt af
maj 2006
hvad vil du "skrabe " med
Fjerne bundmaling.