{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Kaskoforsikring {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Kaskoforsikring. Hvad er jeres holdning til det når man har båd der er ældre end for eksempel 12 år eller mere. Når jeg læser det meste der står med småt så er der jo ikke meget til udbetaling ved en evt skade.
Har heldigvis aldrig været uheldig.
Hvis jeg laver en skade på mit z drev som er fr 1987 giver det 30 % dækning minus selvrisiko.
En skade til 100000 kr for man jo kun ca 25000 kr.

God "Sommer" til jer alle


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kaskoforsikring
  • #1   6. jul Det er jo en afvejning af pris, risiko for skade og erstatningens størrelse. Men betaler man bådens reelle værdi i præmie indenfor ejertiden, vil det nok ikke være økonomisk relevant at have kasko

  • #2   6. jul Per. T Nej jeg kan ikke se der giver mening med kasko på ældre både. Ved selvfølgelig heller ikke om der er mange som har kasko forsikring



  • #3   6. jul Kaskoforsikring på lystbåde, er identiske med dem til biler.
    Når bilen har en given alder, vil en evt. skade blive erstattet med brugte dele fx køler, frontklap, fælge og dæk.
    I modsatte fald, vil bilen og båden blive erklæret totalskadet.


  • #4   6. jul Hvis din båd er forsikret for 200000,. så er det jo det beløb du får hvis lortet går under, dog minus selvrisiko.
    Men hvis du har råd til at miste 200000kr så er det jo ingen grund til at ha kaskoforsikring på.


  • #5   6. jul @4 det er vel forudsat båden er 200.000 værd? Spørgsmålet går jo på ældre både af ringe værdi

  • #6   6. jul Rambo. Det har du ret I og det er helt fint med mig. Men sådan fungerer det ikke med båd når jeg læser betingelser fra pentanius.
    Jeg har fået et tilbud hvor båden er forsikret til 300000 kr . Synger den eller brænder / Total skadet. Så er det stadig dags pris der gåes efter.
    Kaleche / Propeller / Drev ned skrives så man næsten ikke får noget hvis uheldet er ude


  • #7   6. jul #4 Det er det man regner med. Men det får du ikke.

  • #8   7. jul Ja, du får dagspris for en tilsvarende båd. Hvad der kan hive udbetalingen op, er de investeiringer / forbedringer, du har gjort på båden.

    En god ide er årligt, at følge markedspriserne på din båd, og derefter regulere forsikringssummen. På den måde betaler du ikke mere i præmie end nødvendigt.

    Mht. til drev, så er det meget normalt, at du får fuld dækning ved skade eller tyveri, når drevet er under 5 år gammelt. Herefter afskrives værdien ift. nyprisen med 10% pr. år.


  • #9   7. jul Det med at hive prisen opved forbedringer. Den tror jeg næppe på. Jo måske på nyere både.

    Du har nok ret i det er en god ide at regulere summen årligt.

    Ældre båd over 12 år synes jeg det er minimalt med ide om kasko


  • #10   7. jul Når jeg snakker "forbedringer", så er det elektronisk udstyr, der fx går tabt ved brand.

    Ved grundstødning vil det være bådens faktuelle pris på skadestidspunktet, der udbetales efter.


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 182
    #11   8. jul jeg havde en takseret police og fik jeg fuld pris for båden da den blev stjålet, man betaler lidt ekstra pr år men i mit tilfælde var de småpenge givet godt ud.

    fuld pris er den værdi den havde af nypris da jeg købte den.


  • #12   19. jul pantaenius dækker din båd med det du forsikre den for, dvs, forsikre du den for 300000 er det det du får ved en totalskade, uanset om båden er 10 eller 30 år.

  • #13   19. jul Ja, de dækker, men de dækker ikke for overforsikring - eksemplet med en optimistjolle til 6000,- kr. med et forsikringssum på 300000 kr., vil ikke blive accepteret.

    Båden vil blive dækket iht dagsprisen, hvis den bliver stjålet, forliser eller totalskadet.



  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 182
    #14   20. jul #13
    Ja de er jo ikke dumme, men køber du en båd og vil forsikre den for 200.000 kr og prisen er realistisk så betaler de også ved skade, har du en lege gummibåd fra Føtex og vil forsikre den for 1.000.000 kr siger de nej inden de tegner en forsikring


  • #15   21. jul Tak for input. Jeg er ikke ud efter at skal være over forsikret. Hvis man forsikrer sin båd til 300000 kr og dagspris er 250000 kr betaler de jo kun de 250000 kr. Som jeg forstår det når man snakker med forsikring. Så må de jo også nedsætte præmie
    Det er nok bedst at opdater forsikring hvert år


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 182
    #16   21. jul Hvis du gir 250.000 kr så kan de jo ikke forsikre for mere, men har du en kvittering på 300.000 kr bør de godkende den, den de har dagsprisen på kan jo mangle en del udstyr

  • #17   22. jul Min erfaring er at pantaenius er dem der dækker bedst, har ikke selv prøvet, men flere i den havn jeg ligger i har, og der er bare mindre bøvl med pantaenius.

  • #18   22. jul arne P

    Tror også det bliver dem jeg vælger.


  • #19   26. jul I nogle forsikringer dækkes bjærgning også og det er en post der kan løbe stærkt hvis eks. en søventil bliver træls eller man kommer tæt på nogle sten

Kommentér på:
Kaskoforsikring

Annonce