{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tykkelse på dørk plade
  • #3   29. sep 2015 jeg ligger en lægte på langs og så vistnok spander ud fra den til kanten i både .
    ja, jeg tænker en træplade, evt en trailer bund?

• #4   29. sep 2015 Jeg brugte 12 mm krydsfiner, som jeg så har glasset til med 2-3 lag smiley - Det holder i hver fald, om det er for tykt ved jeg så ikke!

• #5   29. sep 2015 okay, helt almindelig krydsfiner? eller noget plywood? skal den ikke have noget olie af en art eller en form for beskyttelse på undersiden så? tænker at lukke hullet i bunden med en anordning så man kan åbne op og se om der kommer vand ud ved lejligheder, men hvis først træet bliver vådt, er skaden vel nærmest sket!? (ved godt det tager lang tid, men...)

• #6   29. sep 2015 Krydsfiner er plywood.. Det er østenfiner, som der bruges til trailere, men som også bruges til nogle både. Det er meget dyrt, og hvis du bare lukker træet til med glasfiber er det såmænd ligemeget om det er østenfiner eller almindelig krydsfiner!
    Jeg har også lavet huller i min, sp jeg kan holde øje og tømme for vand. Desuden har jeg brugt flamingo i stedet for skum, da det ikke suger vandet til sig smiley

• #7   29. sep 2015 okay, det var god info;)
    flamingo siger du.. er træ ikke bedre, tænker særligt på afstivning af båden.. eller er pladen mon nok?
    flamingoen er jo en fordel rent vægtmæssigt og med at sige vand.. kan flamingoen klare glasfiber pålægning?

• #8   29. sep 2015 Hov, nu skal vi lige gøre en ting klart! - der skal stadig laves stringers/vanger i båden!
    Det jeg har brugt flamingoen til er imellem dørk og skrog, for at fylde hulrummet ud, så den bliver "synkfri".. I de fleste både bliver det lavet med en 2-komponent skum, som giver mere stabilisering og afstivelse, tilgengæld suger den vand, og gider ikke af med det igen..
    Det er så grunden til at jeg har brugt flamingo i stedet smiley

• #9   29. sep 2015 okay, jeg misforstod☺
    jeg tænker der bare kunne være hulrum mellem dørk og skrog, udover et langsgående stykke træ og spander..har du glasfiber på undersiden?

• #10   29. sep 2015 Det kan der også, og er rummet helt tæt, så er det også fint! - er det ikke helt tæt, eller kommer der hul, så er det knap så godt, for så kan der være meget vand der under...
    På undersiden kørte jeg bare et lag polyester (det var det jeg arbejdede med) ud over. Ingen fibre eller noget. Og så lavede jeg det som en lidt langsom blanding så det trak mere ind i træet. Om det er nok må eksperterne nok rådgive om, jeg gjorde det bare ved stortswt alt det træ keg brugte, for at være sikker på at det var "vandfast" smiley

• #11   30. sep 2015 Det træ du bruger skal som minimum være med vandfast lim. evt birkefiner.. flamingo kan godt suge vand, men slet ikke i de mængder skum gør. hvis man vil undgå skimmel og svamp i spanterne og underside af dørk, kan man give det en blanding 90/10 linolie og tjære. ellers lyder det fornuftigt.

• #12   30. sep 2015 ok, så en 12mm x-finer må være tyk nok tænker jeg? hvis jeg smøre rummet mellem dørk og skrog ind i tjære/ linolie blandingen er det så nok behandling?

• #13   30. sep 2015 tjære linolie er fint. Det gør også at dine plader er diffraktions åben. Når du kigger på pladerne skal der være 9 lag finer, ellers er det ikke den rigtige.

• #14   30. sep 2015 tak:) kan man købe den blanding af linolie og tjære? eller skal man lave den selv?

• #15   30. sep 2015 Den skal man selv blande.. ☺

• #16   3. okt 2015 Du kan evt komme forbi træbåde lauget (sydhavnen rønne) vi har en rimelig god kvalitet. husk en dunk i så fald ☺

• #17   3. okt 2015 super👍 jeg kigger forbi, hvornår er der åbent? synes ikke jeg kunne finde noget på hjemmesiden..

• #18   3. okt 2015 der er altid nogen man/onsdag 0900-1300. men almindeligvis er der nogen man - fredag 0800-1500.
    spørg evt efter Peter.

• #19   3. okt 2015 OK. ser lige om jeg når det i denne uge, det er i min arbejdstid.. men nu ved jeg det:)

Kommentér på:
tykkelse på dørk plade

Annonce