{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Sejle ud fra andre havne (trailer) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Hvad er reglerne for at sejle ud fra andre havne?

Jeg er fra Esbjerg, men vil fx gerne op og sejle i ringkøbing fjord ud fra Bork havn. Er der lås på, så man skal være "medlem" af havnen for at kunne sætte båden i? Ligeledes på østkysten ved kolding vil jeg gerne smide båden i og sejle på østkysten.

Hvad er reglerne osv?

Ligeledes, hvordan er reglerne ved at ligge til i andre havne for et par timer? smiley

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Sejle ud fra andre havne (trailer)
  • #1   22. sep 2015 De fleste steder betaler man et beløb for at bruge rampen, kan være alt fra ingenting til 200,- alt efter om hvor mange gange osv.. Og man må som regel også finde en plads at "holde/parkere" for et kort bemærkning..
    Men køre op eller ring og snak med dem.. smiley

• #2   22. sep 2015 Måske du kan finde lidt info her.

http://www.slaebesteder.dk/slaebesteder.php

• #3   22. sep 2015 Hvis du fartøjer din båd til en plads i havnen, og agter at blive der...altså i en halv dag eller mere. vil jeg kontakte havnekontoret og betale havnefogeden. Men hvis du opholder dig i båden så kan du bare blive nogle timer uden at betale... det er helt normalt. på mange havnepladser hænger et grønt/rødt skilt på kanten af broen. skiltet indikere om pladsen må bruges på det givne tidspunkt. hvis ejeren af pladsen f.eks. lige er sejlet ud for en kort tur, lader han skiltet være rødt så pladsen ikke er optaget når han er tilbage. er det grønt, kan du bruge pladsen til den dato der står på det.

• #4   22. sep 2015 Tak for gode svar til en nysejler smiley Lige et sidespørgsmål: Er det normalt at have en nødmotor med? Og hvad gør man, hvis motor sætter ud langt ude, i fx en sejlrende? Jeg ved man kommer til at betale for at blive hentet ind af fx Kystredningstjenesten i Esbjerg, men hvad er der ellers af muligheder og hvad gør folk ?

• #5   22. sep 2015 følger lige med der daniel... hehe

• #6   22. sep 2015 Det er altid en god ide at have en lille hjælpe motor som reserve . Man kan også tegn en forsikring med bjergning inkluderet fra nogen forsikringsselskaber. Alternativt kan du for en lille beløb om året melde dig inde til nogen organisationer som passer på bestemt områder og kommer og henter dig hvis motoren døer eller du løber tør for brændstof.
    Altid hav en backup plan når du er ude til søs!

• #7   22. sep 2015 kenneth o

hva kan sådanne organisationer hedde... aner ik hva jeg skal søge efter for det var da en fin ide det der.. nu er min båd ikke større end jeg selv kan trække den svømmende i land men det gør man ikke når vandet er ved at være koldt..

• #8   22. sep 2015 Ja god ide med en lille ekstra motor. MEN jeg bruger ikke min på fjorden eller i Lillebælt. der er altid mange både som kan og vil hjælpe...jeg sejler ikke ud i hårdt vejr, og har altid styr på vejrmeldinger, sikkerhedsudstyr, GPS og mobil+vhf. Hvis man har motorstop, kan man altid bede om assistance fra både i nærheden via kanal 16. Lyngby radio vil også assistere med at finde både i nærliggende havne. i havnelodsen er tlf. til mange/alle havne. så kan man kontakte havnelodsen, de kan også hjælpe med at finde frivillige på havnen...som evt. vil sejle en til undsætning. Men vhf og GPS er bedste mulighed for at finde både i nærheden.

• #9   22. sep 2015 Jeg bruger den redningsstation vi har i havnen ellers er der kanal 16 og en masse nummer på bådejer i havnen.. Jeg har også altid en lille nødmotor monteret på båden.

• #10   22. sep 2015 Jan A , F.eks
    http://shop.dsrs.dk/medlemsskaber

• #11   23. sep 2015 Dansk Søredningstjeneste hjælper hvis man har motor stop eller på anden måde skal bjerges. Man kan melde sig ind. En nødmotor, nød raketter, vhf radio, kortplotter og selvfølgelig redningsveste er en god ide. Safety first!

• #12   23. sep 2015 I Bork skal du ha fat i havnefogeden og betale,men du kan også købe årskort til bommen hvis du skal sejle meget der,kend altid vanddybderne når du sejler i Ringkøbing fjord for pludselig er der ingen vand smiley

• #13   23. sep 2015 Det koster ikke noget at blive bjærget af DSRS, men selvfølgelig bliver der opfodret til et medlemsskab, der støttter foreningen.. Jeg er selv frivillig reder/bådfører på station Køge der netop er startet op og pr. 29/8 er klar til aktioner..
    Desværre er DSRS kun til stede de fleste steder i de indre farvande (Vestsjælland mangler også dæking), så Esbjerg er ikke dækket.. du kan se mere på dsrs.dk.
    Jeg ved er er delte meninger om "vores" beredsskab, men min holdning er at jo flere der kan hjælpe des bedre.. + vores uddannelse konstant bliver opgraderet.
    DSRS formål er at hjælpe sejlere med motor haveri, grundstødte mm. Vi bliver rekvireret af SOK(VFK) Lyngby radio eller ved direkte opkald. Vi kan assistere ved større operationer indledt af JRCC og har et samarbejde med SAREX øvelser..

Kommentér på:
Sejle ud fra andre havne (trailer)

Annonce