{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer bremser reperation
  • #1   11. sep 2015 Det er simple tromlebremser så med mindre de er rustet sammen kan en simpel stramning af kablerne/justering af skoene sikkert være nok.

Ethvert værksted burde kunne ordne det. Men vælg hellere et lille værksted med en ældre mekaniker da de nye store mærkevarepaladser mest blot sætter et stik i bilen og skifter den defekte del.... plus de færreste biler har tromlebremser i dag.

Det burde kunne ordnes med båd på traileren med mindre hele akslen skal skiftes

• #2   11. sep 2015 OK.. Super..
    Hele akslen.. Der er ingen tværgående aksel, men ophæng til hjulene sidder i sådan nogle gummi ting. Hvad er det for aksel?

• #4   11. sep 2015 Der er en aksel, den går bare ikke fra hjulcenter til hjulcenter men ligger som et fladt "U" hvor de korte benhvert bærer et hjul og midterstykket bærer din trailer.

Fjedervikningen opstår fordi de 2 korte stykker er forbundet til en torsionsaksel indeni midterstykket som virker som fjeder.

profilbillede
  • #5   11. sep 2015 ok Claus G - jeg var ikke ude på at sværte moderne værksteder til, synes bare tit de store værksteder hellere skifter end reparerer.... men det er nok een af ulemperne ved at blive gammel
    smiley

ps - en ny aksel koster omkring 4000 på jydekrog

• #7   11. sep 2015 det er med 99%sikkerhed ikke nok " at stramme og justere lidt " der er sikkert kommet saltvand i ,og det skal som minnimum skilles ad og smøres , og bakker og måske lejer og kabler skiftes , hvor i landet er du ?

• #8   11. sep 2015 Jeg er i Middelfart. Kan du anbefale nogen der kan gøre det?
    Bremsebakker er skiftet for år siden. Båden har været i vandet max 10 gange siden.
    Kabler er ikke skiftet for 3 år siden, kan se de hænger lidt..

Jeg har bestilt nye kabler. Tænker at skille tromler af og smøre op og tjekke om det hele virker

• #9   11. sep 2015 hvad med lejer hvordan har de det ? det er ikke vanvittig svært at gøre det selv , så kan du bruge værktøj , så ville jeg prøve selv , men det er noget nemmere hvis du kan lægge båden af .på et par paller eller lign. (kender ikke lige nogen i middelfart , i svendborg ,kunne jeg finde et par stk )

• #10   11. sep 2015 Et par opklodsning bukke og donkraft , det plejer jeg at bruge samt div værktøj.
    Der mange videoer om emnet på YouTube, hvis man vil gøre det selv.
    Og som Michael skriver er det ikke så svært.

• #11   11. sep 2015 Lejer har jeg skiftet før på andre trailere.
    Det er mere det med bremserne.. De skal jo bremse ens. Så begge kable skal vel spændes ens osv..
    Kunne være fedt bare at smide den af et sted og så fiksede de det

• #12   11. sep 2015 kender du ikke et værksted du stoler på ? auto eller båd ?

• #13   11. sep 2015 Det kan sagtens laves med båden på...Kan nemt ske at det hele løser sig efter du får skiftet bremsekablerne , det er meget vigtigt at de glider ordentligt så bremser slipper når de skal , husk hvis du afmont. bakkerne , at de er omløbsretning bestemte når du genmonterer dem , ( der er en lille pil ) self. smurt med kobberfedt
    har selv lavet masser af den slags , så bare spørg løs.
    nb : vær opmærksom på at tromlerne skal spændes med 280 Nm.

• #14   11. sep 2015 Kr 3500,- for at få skiftet lejer og bremser, på en trailer, er ikke ligefrem ugens tilbud..

Der er vel dele for kr 500,- til 700,-

Det er så simpelt at lave, at langt de fleste kan lave det selv, om ikke så med hjælp fra en ven, der ved lidt om mekanik..

Man kan nemt finde nogle film på youtube, der viser hvordan man gør, hvis man er i tvivl..

• #16   11. sep 2015 Ok Claus, det var heller ikke en kritik af dig, og jeg forstår godt at du ikke vil stå ude i frostvejr og lave det, det vil jeg heller ikke selv.

Men på denne tid af året, kan man sagtens finde en dag, hvor man kan stå ude med det, så det vil jeg anbefale trådstarteren, hvis han ellers kan magte det rent mekanisk.

• #18   11. sep 2015 Michael.. Nej.. Er lige flyttet til Middelfart fra Odense. Kender nada! smiley

Går vel bare igang med det selv.. Det er vel til at have med at gøre.

Nye kabler, lejer og bakker, så spiller det vel?

• #19   12. sep 2015 Skævbremsning? Sidst jeg var til syn tjekkede de bare om håndbremsen kunne blokere hjulene.. De tjekkede også lys og slør i lejerne det var alt.

• #20   12. sep 2015 Brumme , du må gerne købe ind for mig næste gang jeg skal lave bremser , for det lyder til at du kan få det til under halv grossistpris , hvor handler du kabler ,lejer ,og kabler henne ? smiley kan du ikke lige smide et link ?
    Michael J : tror sgutte det er mange steder , den ikke kommer på bremsestand,
    Sebastian : hvis du vil ha den på værksted , så sig til , muligvis ved min kammerat et godt sted, så kan jeg høre ham ad. husk du skal have mulighed for låne presse til lejerne , hvs de skal skiftes.

• #21   12. sep 2015 Plejer bare at slå dem ud de lejer smiley

Hvor ligger værkstedet? Og kan du få et overslag på at få det lavet hvis jeg kommer mede de rigtige dele? (Så er han fri for at skaffe dem hjem)

• #22   12. sep 2015 jeg har ikke spurgt ham ,om han kender et ,endnu , men er der ikke en automester eller et andet i nærheden , så prøv at gå hen og snak med dem , og hør efter et overslag.

• #23   12. sep 2015 Att: Michael B. Mig bekendt var det kun lejer og bremsebakker der blev omtalt i indlægget, jeg kan ikke være ansvarlig for mere, end det jeg svarer på.
    Hjullejerne er standard lejer, og alt efter købested, kan du findes til kr 50,- stk, det gav jeg sidst, for et sæt til min Brenderup, da jeg skiftede lejer på den, men jeg ved godt, at de koster kassen, hvis man køber såkaldte Brenderup lejer eller lign. men som sagt, læs nummeret på dem, og goggle dem....
    Jeg fandt selv lejerne online, og kom af med under 150,- inc. fragt..

Bremsebakkerne er også standard, jeg købte mine hos bremse og koblingsservice, gennem en ven, og jeg kom af med kr 399.99,- for et sæt...

Kablet blev kun smurt i indlægget, ikke skiftet..

• #25   13. sep 2015 Min nuværende trailer er en 2004 Brenderup 1000 kg trailer, så hvad lejer koster til din trailer, vil jeg ikke kloge mig på, men mine var såkaldte lejer med vandtætte huse...
    Jeg ved dog så meget, at bådtrailer lejer ikke er lavet specielt til en given bådtrailer, det er den anden vej rundt, så lejer kan findes meget billige, hvis man googler lidt..
    Her er et link til forskellige Brenderup hjullejer, om man kan få dem, til alle modeller der, ved jeg ikke..
    http://århustrailercenter.dk/40-hjullejerpakdaser

Kommentér på:
Trailer bremser reperation

Annonce