563 visninger
|
Oprettet:
Spray-hood {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg er ny bådejer og har erhvervet mig en lækker askeladden, som en sommerbåd, til ture i godt vejr.
Men jeg fik ikke bøjler eller kaleche med, og nu står jeg og ærgrer mig over at jeg ikke ventede længere og købte en med mulighed for overnatning.
Derfor vil jeg høre om der er nogen herinde som kender en som kan lave en kaleche eller spray-hood? og om der er nogen som har nogle gode ideer til hvor man kan få fat i, eller få lavet nogle bøjler?
Jeg har forsøgt at kontakte producenten og et firma i norge, men priserne er helt absurde
MVH
Sebastian
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 73 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.355
Det er dog langt fra gratis at få syet på mål, et lille overtræk til min styrepult kostede 1500kr hos kalechemageren, så et sprayhood a la et originalt vil løbe op, specielt når du ikke har et gammelt at sy efter.
En løsning kunne måske være at købe et bådovertræk, de fås til rimelige priser i f eks biltema og så evt sy en lynlås i selv? Ved godt det vil se mere klyttet ud, men til et par overnatninger er det måske fint nok?
jan 2023
Følger: 15 Følgere: 23 Emner: 10 Svar: 172
Jeg er selv igang med at udtænke en "Bimini-top" til min mindre båd og har fået øje på Arla 18 mm mejeri-rør i rustfast stål, som man kan få billigt. Men sådan noget som vinkler mm ved jeg endnu ikke meget om og 18 mm vil nok være i den tynde ende til din Askeladden.
Mejerirør fåes osse i 20 mm rustfast og når man professionelt laver er sprayhood er det i 25 mm alurør.
Jeg kender en billig proff syerske (det kan godt lyde forkert) men hun syer på mål hun selv tager og finder selv det rette stof, hvor du blot skal komme med farven.
Det er med kvittering og som eksempel tog hun 800 kr for at sy hynder til vore to bænke i drivhuset inklusiv det kraftige stof.
Vær endelig venlig og vis her på forum hvad det ender med.
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 304 Både: 4 Emner: 27 Svar: 1.144
sep 2014
Følger: 10 Følgere: 32 Både: 1 Emner: 2 Svar: 91
sep 2014
sep 2014
sep 2014
Jeg har lige smidt links op til de tre fotoalbums jeg har herinde...
Sebastian U - smid mig gerne lige en besked, så kan vi måske finde ud af noget..
Spray-hood