{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.295 visninger | Oprettet:

Jan H
Jan H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Crescent 435 "stejler" {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en klinkbygget jolle, som den I ser på mit billede.

Jeg er klar over at den aldrig kommer til at sejle hurtigt, og at den ikke vil komme til at plane. Men jeg synes alligevel at forenden rejser sig meget når jeg sejler. Motoren vejer 35 kg, så den burde ikke være årsagen.

Så snart 1 voksen person sætter sig ud i spidsen lægger båden sig pænt i vandet.

Er der en snedig løsning på det? Eller gælder det bare om at skaffe 80 kg bly og lægge ud i spidsen?

PFT.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Ophæng af 2 rullegardiner 450 kr.
  • Skift af toiletbræt 500 kr.
  • Light wall mounting and drilling for hanger and install washing machine 1.000 kr.
  • Samle skabe mm 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Crescent 435 "stejler"
  • #1   14. maj 2007 Hvor stor er din motor??
    Ku godt tyde på den er for lille,eller at benet står for langt bagud......

• #2   14. maj 2007 En halvplanende båd vil altid sætte sig på røven, når den når sin max fart! man kan afhjælpe det ved at flytte rundt på vægten i sin båd. Man kan også montere trimflaps, men det vil jeg mene er overkill, til så lille en båd. Du kan også prøve at justere motorbenet ind til agterspejlet, så snuden bliver trykket ned, men jeg tvivler på den store effekt, med så lille en motor! Håber du finder en god middelvej, MVH Frank

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    maj 2007

#3   14. maj 2007 Motoren er 8 HK. Iflg. Crescent er anbefalet motor max 10 hk.

Da jeg købte båden var der 15 hk, men det gjorde kun de hele værre.

Har ikke forsøgt mig med at flytte motorbenet længere ind, men det er da et forsøg værd.

Tak for svarene indtil videre.

• #4   14. maj 2007 Hvis du sidder bagi og styrer gør det heller ik sagen bedre, men hvis du ka ta et billede af bagenden af båden og sætte det herind,eller sende det til min mail funfactor@webspeed.dk
    Så jeg ka se hvordan den er udformet, så skal jeg nok fortælle dig hva du evt. ka gøre så den ik gør det så meget,men fjerne det helt ka jeg ik love dig, men gøre det bedre det ka vi sagtens;-)
    Mvh. Dennis
    Du er også velkommen til at ringe til mig,hvis du syntes det ville være nemmere. tlf. 28 68 86 64;-)
    Så skal jeg gøre mit for at hjælpe dig:-)

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    maj 2007

#5   14. maj 2007 Hej Dennis

Det bedste billede som jeg lige nu er dette (der burde være kommet nyt profilbillede). Der er plads til 4 voksne i bagende.

• #6   14. maj 2007 Hmmm Du ka afhjælpe ved at mont. et par trim plader på båden, eller trimplader på dit motorben, det vil hjælpe noget,men ik helt fjerne det. Du ka mont. ratstyring( som sidder længere fremme i båden) hvilket vil hjælpe en stor del, og er ik så kostbart at invistere i;-)
    Hvor kommer du fra i landet?

• #7   14. maj 2007 skaf 1 eller flere, bly eller jern klodser fra en skrothandler og pak dem ind i bobleplast (så de ikke slår hul i fiberen) og læg dem i forenden ,jeg har selv haft en model som din og det virkede rigtig godt.

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    maj 2007

#8   15. maj 2007 Dennis, trim er en mulighed. Ratstyring vil jeg helst undgå - af flere grunde. Båden krænger for meget når man sidder i den ene side. Så det passer mig godt at sidde midt i.

Søren, jeg har selv luret på den idé, men har været i tvivl om hvor jeg kan skaffe noget bly. Vil forsøge med 2-3 sandsække, og så køre til skrothandleren, hvis det fungere.

Tak! smiley

• #9   15. maj 2007 Problemet er helt klart fordi båden er for smal i bagenden og dermed ikke har en ordentlig bæreflade, så for ikke at sejle med 100kg ekstra vægt i forenden (med deraf nedsat hastighed), villle jeg også forsøge med trimflaps på bagterspejlet eller trimplan på motorbenet. MVH Frank

Kommentér på:
Crescent 435 "stejler"

Annonce