Hvilken trailer skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have købt en ny trailer til min båd (Alicraft 16 fod m/ 25 hk), da den jeg har er fra Tyskland, og ikke indregistreret.
Jeg vil høre jer om I kan give mig et godt råd. Jeg har overvejet følgende muligheder:
1) Købe en ubremset trailer med totalvægt på 750 kg. Jeg tror lige det går an rent vægtmæssigt, men når traileren er ubremset stiller det jo lidt højere krav til bilen. Har bl.a. kigget på Variant Ocean 750 og Neptun Navy.
2) Gå en klasse op og købe en bremset trailer med en totalvægt på 1000 kg. Det indebærer bare et enormt stort spring i pris - nærmest en fordobling så vidt jeg kan se. (Hvorfor egentlig det?)
3) Prøve at indregistrere min tyske trailer fra 1988. Det er en 850 kg's trailer med bremser, så størrelsen passer fint, men det kræver vist en dataerklæring inden den overhovedet kan komme til syn, og taget i betragtning af at den er ulovlig at køre med på vejene kan det ende med at blive mange penge at bruge på en så gammel trailer, som i øvrigt er elendig til at få båden i vandet.
Hvad ville I gøre?
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 1 Svar: 18
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Lad være med at købe en der LIGE kan have din båd på ang. vægt heller et nummer større, ved godt det er flere penge ! men kæft det går hurtigt med at fylde kg i sådan en båd he he.
God jagt efter hænger....
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 427
Hvis jeg var dig ville jeg under alle omstændigheder køre forbi den nærmeste foderstof forretning eller havn og få vejet din nuværende trailer med båd, bare for at være sikker på at du ikke køber en trailer der er for lille.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
aug 2015
Følger: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 876
Der skal formentlig monteres fremadrettede hvis reflekser (eller lygter(), en vægttavle og så skal traileren (måske) vejes vej en godkendt vejer/måler.
Iøvrigt enig med de der fraråder en 750 kg ubremset trailer.
aug 2015
Følger: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hvilken trailer skal jeg vælge?