{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Jimmy A
Jimmy A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

ny i moterbåd {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg over meget at anskaffe mig en motorbåd. Vi har tænkt over det i flere år, og nærmer os beslutningen om at købe en lille moter båd. Men jeg synes at det er svært at finde ud af hvad der kan være noget for os.

Vi er 2 voksne og 3 små børn (som selvfølgeligt bliver større :o) ).
Vi vil gern kunne transportere båden rundt på en trailer så vi ikke er afhænige af hvor vi skal sejle. vi vil gerne både sejle i søer og ved kysten/fjorde.
Der ud over vil vi gerne kunne sove i den. i hvert fald 2 - 3 af os. så kan vi altid finde en camping eller teltplads hvis det bliver nødvendigt at sove flere.

Men hvor stor en båd er det realistisk at kører rundt med og håndtere.? Jeg må trække 1600 kg. med min bil og jeg har trailerkørerkort.

Som så mange andre, så vil vi gerne have en kæmpe båd, til under 100.000 kr. som vi kan køre rundt med uden de store problemer :o)

Er der nogen der kan/vil give os lidt vejledning og evt. komme med lidt foreslag til mærker og/eller størrelse.
Jeg har set en "Uttern 690", men tænker at den er for stor at køre rundt med efter bilen?

Mvh. Jimmy Skov Andersen

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  ny i moterbåd
  • #1   11. aug 2015 Uttern bliver for tung, husk også på du skal kunne få den op og ned på slæbestædet forsvarligt. Med jeres behov bør i overveje en båd med hardtop, det giver bedst plads til hele familien under sejlads, og børne kan være i læ og stadig følge med i hvad der sker på vandet.

• Jimmy A
    Jimmy A Tilmeldt:
    aug 2012

#2   11. aug 2015 Okay. Gælder det alle uttern modeller? Og er der nogle både i prisklassen brugt under 100.000 kr du kan anbefale?

• #3   11. aug 2015 måske noget som min den køre jeg på en 1500 kg trailer smiley
    der er selvfølig også ryds og skibsplast

• #4   11. aug 2015 Har selv en Uttern 690 men den er for tung for dig som Morten også siger, men det er en SKØN båd at sejle med og den kan alt. Den vejer ca 1800 kg med en Yamaha 140 hk på, topfart ca 30 knob. Den kan med fordel købes i Sverige til en fornuftig pris, hvis du intereseret så skriv hentede selv min derovre.

• #5   11. aug 2015 Der findes Uttern både i mange størrelser og afskygninger, du kan sagtens finde en der kan trailes, andre lignende mærker er: Ryds, Crescent, Askeladden, flipper, Bella, Ørnvik, Jofa, mfl.

• Jimmy A
    Jimmy A Tilmeldt:
    aug 2012

#6   12. aug 2015 I forhold til at hente i Sverige. Hvad er der så af regler om afgift på både og trailer? Kan man bare lægge en given % oven i prisen?
    Mvh. Jimmy.

• #7   12. aug 2015 Som Morten skriver har Ørnvik også nogle fine modeller..med og uden hardtop

• #8   12. aug 2015 Der er ingen afgift eller noget, bare hent båden og kør den hjem nemmere kan det ikke være

• Jimmy A
    Jimmy A Tilmeldt:
    aug 2012

#10   13. aug 2015 Så ingen afgift. Den skal bare indregistreret i forhold til forsikring og lignende?

• #11   13. aug 2015 Som hvis du køber en båd i DK.

• #12   13. aug 2015 Jimmy

Det drejer sig vel om at have både bilen og båden sat godt sammen smiley
    Så kan du have 2T bag på bilen eller mere, og køre hvorhen du vil med båden.

Fx den 4x4 jeg har må der trækkes 3500kg.
    Men nok mere hvad man vil, og ønsker med bådkøb inden for dine max kg.

Kommentér på:
ny i moterbåd

Annonce