{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Trailer-specifikationer for Brenderup 1302 R {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har kig på denne trailer, første gang indregistreret i 1998. På motorregisteret står en totalvægt på 1300 kg med egenvægt på 375 kg. Jeg har ikke kunnet finde meget om denne model på nettet, så jeg tænkte på, om nogen kan hjælpe mig med følgende: Har denne trailer bremser? Skal den synes inden omregistrering? Betyder data, at bådens vægt maksimalt må være 925 kg.? Er denne trailer velegnet til lovligt at fragte Campion Allante 170 med 150 hk 2-takt påhængsmotor?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer-specifikationer for Brenderup 1302 R
  • #2   27. jul 2021 ALT over 750 kg trailer har bremser, og som Jens skriver ! hvis det er over 2 år siden den er synet, SKAL den synes ( det med kugle tryk ved jeg så ikke en dyt om )
    Men ... husk at der skal være papirer på trailer ( reg att, i del 1 og del 2 ) lad være med at tro at det er en lille tur til skat for at få en ny ...... det er det ikke ! ! Att skal søges og sendes til sidte reg ejer af den, det er det eneste papir du har på at den kan synes, og komme i dit navn, har været mange historier om at den der havde den sidst ikke kom af med den på en rigtig måde, og dermed stadigvæk ejer og stadigvæk vil eje den... så ALTID papir på den = ikke så meget bøvl.
    Køb IKKE en trailer der er for lille, der kommer MEGET hurtigt vægt i den, benzin, anker, batterier osv osv .... og det går stærkt, så er der lige det med vægten du må trække med dytten og tilhørende kort til at køre med den.... det ved vi ikke noget om du må ! ! det er kun dig.... men politiet har rigtig meget opmærksomhed på lige det punkt her i sommeren... og det er dyrt ikke at måtte ! ! !

• #3   27. jul 2021 Overlæs.

Hvis du kører med overlæs, koster det 75 kroner for hver procent overlæs, du har. Hvis du fylder 200 kg for meget i en trailer, der må veje 500 kg, giver det en bøde på 3.000 kroner, da det er en overskridelse på 40 procent.
    Så kan du regne ud hvad din trailer koster i kilo overlæs.

• #5   27. jul 2021 Opdatering: Trailer er afmeldt i 2015 af en tidligere ejer. Dvs. nuværende ejer har ikke haft den indregistreret. Skal tiligere ejer dermed stadig godkende til Skat, hvis jeg nu skal indregistrere traileren til mig?

• Benny
    Benny Tilmeldt:
    apr 2021

Svar: 41
    #7   27. jul 2021 få sættet vejet på en godkendt vægt, tvivler lidt på den trailer er stor nok..

• #8   28. jul 2021 @Benny Båd er af producent angivet til 590 kg. Motor er af forhandler vurderet til ca. 160 kg., dvs. i alt 750 kg. Så jeg tænker umiddelbart, at der er ok fornuftig buffer op til de 925 kg., som lasten max. må veje på denne trailer, da der så er 175 kg. til brændstof osv.

• #9   28. jul 2021 Hvad båden er angivet til, kan varierer MEGET, hvilken vægt går de efter ? "støbevægt" sejlklar vægt eller ? styrtøj, batterier, værktøj, extra benzin ( udover det du har i tanken ) redningsveste, anker, tovværk, stole, hynder, brandslukker, nød udstyr osv osv, plus der kan være fugt i skroget, det vejer også ( nogen gange MEGET, det kommer bag på MANGE, og er en pisse træls ting for rigtig mange ) og så er 175 kg IKKE meget.
    Få båden på en vægt SEJLKLAR og lad være med at tro.. det kan du klare i kirken om søndagen....

• Benny
    Benny Tilmeldt:
    apr 2021

Svar: 41
    #10   28. jul 2021 #8
    som #9 skriver...
    producenten giver en ca vægt og tit uden ret meget udstyr..

der er en bruger herinde der havde en Doral 17 mener jeg den hed, den kom på en 1300 kg trailer, som den burde kunne ligge på efter vægt angivelser men den krævede en 1600 kg trailer da den kom på vægten..

hvis du køber en båd så få den på vægten før du betaler/underskriver noget, du bliver nemlig overrasket over hvor meget mere en båd vejer end den er opgivet til..

en ny trailer i den størrelse koster kassen og for en brugt skal du også give guld..

der blev sidst i 90érne solgt en del pakkesæt hvor trailer var for lille selv om der intet udstyr var i båden endnu..

Kommentér på:
Trailer-specifikationer for Brenderup 1302 R

Annonce