{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.821 visninger | Oprettet:

Hjælp en nyligt interessert :) {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Jeg er lidt nysgeri på alt det her båd halløj.

Jeg har lidt kig på, om mine ideer er muligt, og det er her i kommer ind og skal svare smiley

Jeg søger en båd, ca 80000 kr i max pris. Den skal bruges til fiskeri og familiehygge. Overnatning et must, da planen er en mindre weekend tur fx rundt om fyn. Et rum inde i snuden er helt ok.

wakeboarding kunne også komme på tale, da jeg sådan set har alt udstyr til det (har sejlet wakeboard i et par år). Men jeg vil ikk mene det er en dicideret wakebåd jeg søger. Jeg ved jeg ikke får alle mine ønsker for 80000 kr (eller gør jeg? :P) men hvad kan jeg få?

Jeg var på kolding havn og kigge forleden, og det er også øst på jeg skal have båden liggende hvis det kommer så vidt (er fra Esbjerg).

Er det helt håbløst at have en båd (fx speedbåd?) liggende i vandet i hele sæsonen? Jeg er ikke interesseret i at tage den op hvergang, grundet for lille bil og pladsmangel. Vinteropbevaring er dog ingen problem.

Jeg må også indrømme at jeg godt kan se hyggen ved en alm Sejlbåd, men der er jeg nok for usikker. Det lærer man jo ikke bare på en weekend, og føler lidt det er et stort skridt at tage at få sådan en, uden nogen erfaringer eller bekendte med erfaringer.

Lad mig vide hvad i synes jeg skal kigge efter, eller om jeg bare skal droppe tanken helt smiley

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp en nyligt interessert :)
  • #1   6. jun 2015 Det skal også lige siges, at kaleche til båden ska være en mulighed (har set et par speedbåde hvor der stort set bare er et dækken til at skåne interiør.)

Groftsagt en velflydende campingvogn smiley

• #6   7. jun 2015 Bayliner 2655 er en fin familie båd samt modeller der er lidt minder og ældre. I disse både er der en lille køkken, wc og sove muligheder. Gode siddepladser på dækket samt god plads, bag i båden, til at klæde om på, hvis badning samt vandsport skal dyrket + den er godt at så at fiske fra. Har selv en 2655 og synds der er gode muligheder i båden. Bayliner er en af de billige både, inden for båd verden men den dækker mit behov. 2655 får du nok ikke for de 80.000kr men prøv at se og søg på nette og se de forskellig indretninger på de forskellige både der findes og derved se dine ønsker og muligheder.

• #7   7. jun 2015 Ja, det er muligt at finde - og hvis du er lidt handymand, så er der nok en del.

Eks. her i markedet på bågalleri:
    http://www.baadgalleri.dk/marked/baad/bayliner-2155/21239
    http://www.baadgalleri.dk/marked/baad/samba-530/32170 (måske nok lidt lille motor)
    http://www.baadgalleri.dk/marked/baad/bayliner-2455/32032

• #8   7. jun 2015 Tak for hjælpen. En bayline 2655 er virkelig lige hvad jeg havde ide om! Feeedt smiley

Prisen kan nok godt babbes op til 100000 men det er vist også mit max.

Så er der spørgsmålet om at have båden liggende i hele sæsonen. Pros/cons på det? Jeg har ledt efter priser i kolding/vejle området med bådpladser men det er lidt svært at finde rundt i, pga forskellige størrelser fod osv.

• #9   7. jun 2015 Hej igen.
    Jeg liger selv i kolding nord havn. Og den plads jeg liger på nu er lige over 4000 kr for et sæson. Du skal regne med at det koster dig en tusse i måneden at ha' båden eks. Min 2655 koster de 4000 kr for pladsen, forsikring 4000 kr forsikret til 100.000 kr og koster det 3000 kr for at få båden op og i + stativ og have den stående.

• #10   7. jun 2015 Men husk at se og forhør om motor og drev service, det kan blive en dyr handling, hvid det ikke er ok stand. Det er det vigtigst i dit handel, at det er ok.

• #11   9. jun 2015 Hej Jens smiley Tusind tak for et dejligt svar.

har du din båd liggende hele sæsonen? Jeg tænker også det er en ret stor båd, og jeg har ikke lige interesse i at købe ny og større bil for det ene formål smiley

Hvor har du din forsikret henne? Hvad kigger de på sådan et sted? Jeg har alle andre forsikringer ved alka, men de tager ikke større både. Der er vel ikk så meget med ancinitet at gøre, men mere alder?

• #12   9. jun 2015 smiley
    Båden er 26 fod, svare til ca 8,5 m lang og 2,46 bred mener jeg. Derfor heder den 2655, der er også en der heder 2855 og er 28 fod.
    Hvis du vil have en vinter plads koster det vist 1000 kr men de fleste tager dem op og lader den stå på havnen vinteren over, personlig vil jeg tage den op og få drevet og bund rengjort. Der vil komme lidt muslinger og snavs hen på sæsonen. Og ved at sætten den på havnen koster dig de 3000 kr.
    Forsikring har jeg i gennem tur sejleren, kontakt den og forhør dig, en ansvars forsikring hos den koster 300-500 kr mener jeg, meget billig.
    Men en trailer til min båd vil koste 35.000 kr ca og for de penge kan du ligge på havnen nogle år ved en vinterplads.
    Har du speedbåd kort, skal du ha for at sejle, med minder du har en lille jolle med lille motor på. Det koster 1400 kr og er godt givet ud, du lære at færdes på vandet osv... Det tager 4 timer en aften og så en tur i en båd for at vise at du kan håndter en båd. Når du har kortet må du sejle en båd op til 15 m smiley
    Jeg er også meget grøn, er 3 år jeg har min 2655 og har været meget igennem med motor og drev, var som fin nok, man lære af det smiley
    Så se hvad du kan få for dine penge og forhør dig godt om div ting på motor og drev. Inden 2655 havde jeg en 5 m båd med åben kahyt og inden den en jolle med en 5 HK på.
    Men som jeg siger til sig, se på hvad der dækker dit / jeres behov som båden består af, der er jo en hav af modeller og indretninger. Der findes også andre både som ikke er så sportslig som en Bayliner som min. Der liger jo en 5.0 V8 motor i den, benziner. Den er jo ikke billig at sejle i, i forhold til en diesel, men diesel motor er også max dyre. Er jo spørgsmål hvor meget man sejler, vi sejler ofres bare ud og griller og vader/fisker.
    Men se dig nu rund, der er mange både til salg, så prisen kan presses en det.
    Vil da godt høre og give råd hvis du finde noget intresant,

Mvh Jens

• #13   9. jun 2015 Men se nu den her, den er hos en forhandler og nok ok, bør den være og garanti er der nok også. Men båden er en ældre model, så værdien vil nok falde med tiden, gør alle både men udsende og ikke så interessant ved en salg, hvis det skulle komme ind i billedet til støre båd smiley

http://m.dba.dk/bayliner-2455-med-mercruiser/id-95445154/

• #14   9. jun 2015 Men ved at smide 20.000 - 30.000 kr mere for du måske beder båd samt nyere look ved at købe den her. Forstår du hvad jeg mener.

http://m.dba.dk/bayliner-motorbaad-aarg-1994/id-1015294112/

• #15   10. jun 2015 En som min kan du købe på marked for omkring 120.000kr

Og her får man kvalitet og meget båd for pengene.
    Smækket med alt udstyr.

Og så er den billig at sejle med.

Det er ingen speedbåde smiley
    Benzinen løber lige igemmen.
    og pengepung er flad inden ugen er omme smiley

• #16   10. jun 2015 Prøv at kigge på Campion Explorer 552 (indenbordsmotor) 542 påhængsmotor, det er en klasse båd og med en 140hk Volvo Penta kan du også betale dig fra at sejle en tur rundt om fyn. Den burde også kunne trække lidt vandskisjov mvh Frank

• #17   11. jun 2015 Tak for de gode svar smiley

Det gør mig klogere.

Kommentér på:
Hjælp en nyligt interessert :)

Annonce