Nye regler ift. redningsveste? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg var ude at sejle i det gode vejr i fredags. Jeg satte mine forældre af på en bro i nærheden og sejlede så frem og tilbage uden for kysten til min far havde fået traileren ned til vandet. Da jeg så får båden på land kommer der en mand ned til mig og siger at man ikke må sejle langs kysten på den måde. Han sagde man skulle sejle afsted mod mål eller ligge stille, mere bestemt måtte man ikke sejle tæt på kysten. Derudover sagde han at der var kommet en ny regel pr. 1. april 2015 om at man skulle have redningsvest på(ikke blot om bord). Jeg genkendte ikke disse regler, men undskyldte pænt(gider ikke diskutere sådan noget). Jeg tog det til efterretning og googlede så lidt da jeg kom hjem.
Jeg kan bare ikke finde noget om det på nettet!
Har i hørt om det? og hvis hvor kan jeg læse nærmere?
Kan se at der er nogle lokale søfarts regler, ikke dem man lære til speedbådscertifikat, hvor kan man finde dem?
Vh. Magnus
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
men ellers send en mail til søfartstyrelsen de burde kunne svare på dit spørgsmål
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 28 Både: 5 Emner: 20 Svar: 760
Det er korrekt man ikke må plane tættere end 300 meter af kysten, men man må gerne sejle langsomt indenfor denne afstand, dog fortrinsvis vinkelret på kysten.
Der er ingen regel om at man skal bære sin vest, den skal blot være ombord.
jul 2014
Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 100 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.459
Jeg hev min båd op i Hundested havn for nogle år siden og så en ældre dame der stor og gloede så jeg spurgte hende da om hun ville sige noget og hun svarede at hun og flere andre beboere var trætte a at jeg lå og trak vandski og larmede ved Hundested strand og jeg blev da helt paf hvosefter jeg svarede at hvis hun havde et problem med larm fra speedbåde så havde hun valgt et forkert sted at bo og og så bad jeg hende om at fise af
jeg hørte aldrig mere fra hende hæ hæ
Det skal lige siges at livredderne syntes det var fedt med lidt liv ved stranden
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
maj 2006
fedt med lidt god humor
Jeg håber at i får en god dag alle sammen
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 42 Svar: 168
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.119
Mht til redningsvesten er det ikke rigtigt hvad manden siger, men det er nok klogt at tage den på altide når du sejler.
apr 2015
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 7 Svar: 100
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
apr 2015
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 28 Både: 5 Emner: 20 Svar: 760
Værsgod. Findes på politiets hjemmeside
apr 2015
maj 2006
Jeg har godt nok set svømmere mere en 300 meter fra stranden UDEN en bøje med flag på når jeg har trukket vandski ved Hundested strand men det er med svømmere som gågængere og cyklister i trafikken de er åbenbart fredede så de få gange jeg har været ude for at der var en svømmer så langt ud har der ikke været andet at gøre end at hele tiden holde øje med hvor han var henne selvom det var lidt svært og skide iriterende
Nye regler ift. redningsveste?