2.522 visninger
|
Oprettet:
Kan vi tømme batteriet ved at høre radio? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min søn og jeg har købt en speedbåd hvor der er monteret et nyt 80 Ah batteri.
Nu er vi i tvivl om vi kan høre musik i f.eks 3 timer og være sikker på at starte igen.
Er en booster en ide at have med eller burde det ikke give problemer med musikken?
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
sep 2019
Følger: 6 Følgere: 21 Både: 1 Emner: 11 Svar: 40
Du kan købe en elektronikdims som kan monters så den kobler radio fra, når batteriet kommer ned på en bestemt spænding, så du kan starte motoren.
Jeg har et startbatteri og et batteri til forbrug i min båd.
/Peter
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 25 Svar: 174
og så det bare en dejlig sikkerhed at have med.
Du kunne jo også komme ud for at, ved evt startproblemer, så skal du ikke køre med starteren mange gange før dit batt. bliver drænet..
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 26 Både: 2 Emner: 50 Svar: 531
dec 2017
Følger: 16 Følgere: 49 Emner: 15 Svar: 54
Ellers kan jeg en historie, om vores venner, hvor konen skulle køre manden 200 km. til Aarhus sygehus. Hun sad ude i bilen og hørte radio nogle timer, men kunne ikke starte igen. Surt show - - men der har batteriet ikke været nyt, og stort strømforbrug af sædevarme m.m. gør, at batteriet er svagt, når bilen stoppes.
Ja - - man skal lige tænke sig om (som altid )
Mvh Allan
aug 2016
Følger: 2 Følgere: 282 Både: 5 Emner: 60 Svar: 399
Så lad den op hjemme fra og brug motorens batteri til motoren og intet andet så er du 99,9% sikker på ikke at få problemer
mar 2010
Emner: 1 Svar: 15
Eller et ekstra forbrugsbatteri, så kan du også koble andre enheder til, feks køleskab/boks.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 25 Svar: 174
Den bliver ladet op til foråret og kan holde en hel sæson, uden at den skal genoplades.
Står fast i båden ved siden af batteriet. Har i øvrigt også andre funktioner som USB oplader og en lygte. Så der jo en “ 3 i 1 “
Og til jer som skriver om forbrugsbatteri, så mener jeg det er kun til dem der har meget strøm forbrug, som el-pumper til ferskvand, og eldrevet ankerspil og stort audio-anlæg og
Downlight og alm lys. Til en lille båd (som min ) hvor der kun er motor og autosterio og en lille loftslampe, behøver man kun et batt. 2 batterier fylder også mere end 1 + jump starter
Jeg høre iøvrigt næsten altid musik når jeg er på vandet, både under sejlads og når vi bare ligger og nyder solen. Den skal spille i mange timer før den æder al strøm fra batt. Har endnu ikke oplevet at mangle strøm. Og mit batt er ca 4-5 sæsoner gammelt , men det er dog et 75 amp..
aug 2016
Følger: 2 Følgere: 282 Både: 5 Emner: 60 Svar: 399
Du kan jo købe et enkelt og enda mindre.
Så bruge du aldrig det startbatteri til sådan noget
Kan vi tømme batteriet ved at høre radio?