{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

Nye bådruder {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal have nogle nye båd ruder til min selco jolle.
Jeg tænker at bestille fra interglas.dk men er akryl eller polycarbonate jeg skal gå efter 4 el 5mm. Ruderne skærer jeg selv.

Da jeg pillede de gamle rudelister af, sad der nogle steder en sort gummikant rundt om glasfiberet tilbage( Har prøvet at tage nogle billeder).
Skal det pilles helt af, sidder ret godt fast eller kan jeg bare montere de nye gummilister til ruderne udenpå.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye bådruder
  • #2   22. jan 2021 Det sorte på fiberen er nok et tætnings forsøg fra den gamle ejer, det burde være nok at sætte det nye i nye gummilister ( nogen bruger en smule tætnings masse i bunden af rillen i gummiet, skal så lige siges at den snor der bruges til af sætte ruden i med, ja den bliver ret snasket og kan trække noget masse med ud, så der kan blive en del rengøring bagefter ) kanten i rude hullet skal være så ren og ikke mindst plan ( så plan som muligt ) hvis der er store ujævnhedder bliver det utæt, hvis du bruger masse skal du bruge en flexibel en ! da der er en del bevægelse rundt om rude hullet...
    Vi har prøvet det ! ! og blev desværre nød til at pille alle ruder ud igen og bruge en tætnings masse ... fuck der kan komme en del vand ind af selv den mindste ujævnhed.
    God arbejds lyst ! ! !

• #3   22. jan 2021 Hej tak for input. Det er lidt svært at tage et ordentligt billede af. Det er noget gummi som en slags liste der er lagt ud over glasfiberet hele vejen rundt, det virker enten for at få den rigtige diameter til gummi listen eller noget tætning der har siddet under rudelisten. Den sidder virkelig godt fast mens noget af den røg af da jeg hev rudegummiet af.
    Så skal det af så den nye gummiliste passer hele vejen rundt.
    Kan man bruge marine silikone eller tec 7 inden man monterer rudelisten eller risikerer man mere utæthed?
    Jeg tænker også de der bronze polycarbonate ruder som løsning.

• #5   26. jan 2021 det bedste ville være at skære det i Lexan.

• #6   5. apr 2021 har fået et tilbud på 5000,- for alle ruder inkl montering i 5mm tonet. det tror jeg hopper på da jeg er usikker på de sorte lister der er limet under rude gummiet. jeg tak for input.

• #7   5. apr 2021 DET er sgu en ok pris, håber der er garanti på tæthed pøj pøj

Kommentér på:
Nye bådruder

Annonce