1.962 visninger
|
Oprettet:
Hjælp - Størrelse af motor {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, hvilket erfaringer har i med “oversize”
Påhængsmotore?
Jeg har ladet mig fortælle at min ny indkøbte båd her på 16 fod er beregnet til max 60/70 hk.
Jeg har forstærket den fra brønd til bund af skrovet.
Jeg kigger nu på 110-120 hk motore...
Hvad er folks holdning/erfaring til så stor en motor?
Alt info og erfaring bliver gladeligt modtaget tak.
Vh Stefan Moberg
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
MEN forsikringen skal nok ind over for at give deres SKRIFTLIGE tilladelse og at de dækker evt. uheld/skader, og tror ikke man finder et selskab der vil dække noget som helst der overskrider det fra producentens motor størrelser, da forsikring er lovpligtig her i landet og politiet farter rundt derude ( og jep de kan også tjekke motorstørrelsen på båden ) så er det efter min mening lidt som at smide penge ud... og hvis der er noget der går galt av av .. mange penge at smide ud ! ! !
dec 2020
Følger: 2 Følgere: 12 Emner: 2 Svar: 7
Så jeg ved ikke hvad den fra producent er godkendt til 👎
dec 2020
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
Se min tidligere Finnsport 500,.
https://www.baadgalleri.dk/galleri/6099-finnsport_500_solgt
Der er så lige den lille udfordring med forsikringen, hvis motoren er for stor og man ikke har godkendelse fra båd producenten, om båden kan klare den valgte motorstørrelse.
nov 2010
Følger: 2 Svar: 19
dec 2020
Eftersom jeg til dato stadig ikk har kunne finde ud af hvilken båd jeg har købt, hverken navn eller model, er det svært at sige hvad den er godkendt til fra producenten.
Så derved kan der heller ikke udtales om at jeg ikke har købt en båd til 120 hk.
Ligger du med info om dette vil jeg kunne forholde mig til det og vælge derefter, men ingen har desværre kunne andet end at gætte på hvad den må bære fra producenten.
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 2 Svar: 5
aug 2020
Følgere: 1 Svar: 1
Det ligner en Draco, har dog aldrig set en med påhængsmotor så det er ikke meget hjælp i forhold til hk. Du kan se nogle af modellerne her:
https://www.horizonblue.dk/draco_modeller.htm
Go’ speed!
Jenny
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 63 Både: 6 Emner: 62 Svar: 424
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 2 Svar: 5
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
Hjælp - Størrelse af motor