{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

2-takt mercury motor {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen. Er i færd med at købe en bette båd til fisketurer mv med en kammerat. På båden som er fra 1996 sidder der en motor af samme årgang - 30hk mercury 2takt. Den sejler upåklageligt, og vi er selvfølgelig indforstået med at den er af ældre dato - men er der noget vi ska være opmærksomme på ift sådan en motor?

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  2-takt mercury motor
  • #1   23. jul 2020 Den skal gå i gear med et enkelt klunk, både i frem og bak. Og forblive i indgreb når der er belastning på. Og ellers hvis den er blevet serviceret med ny vandpumpe impeller og gear olie. Samt ser pæn og velholdt ud under motor skjold, og den går godt, så er der ikke noget galt med en ældre motor.
    smiley

• palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #2   23. jul 2020 Jeg sejler med en 50hk Yamaha fra 1995 og den spinner som en mis, der er mange år i den endnu...... smiley

• #3   23. jul 2020 Jeg sejler med en Mercury 40hk 4cyl 2T 1996, har aldrig svigtet mig.

• #4   27. jul 2020 nej de gamle blev lavet til at kunne holde, de nye bliver lavet til at de skal sælge en ny om 10år... største problem er at finde nogen af de specielle reservedele, men der er masser af ophuggere i usa på ebay der sælger dele fra ophuggede motorer der aldrig har set andet end ferskvand. Foretag kompressionstest inden køb, det giver et nogenlunde indikation af hvor slidt den er. De bruger selvfølgelig lidt mere benzin end de nye 4takter men ofte kan der købes mange liter for besparelsen,
    vær dog opmærksom på at bruge e5benzin eller noget additiv da pakninger i karburator ikke er så glade for alt det etanol

Kommentér på:
2-takt mercury motor

Annonce