5.033 visninger
|
Oprettet:
Benzin fra havne tankanlæg {{forumTopicSubject}}
Hvor mange af jer køber benzin direkte fra havns tankanlæg ?
Jeg har hørte skræk historier om vand pga kondensere i tanken fordi benzinen bliver ikke udskiftet hurtig nok , jeg sejler fra Sjælland -Fyn -Aarhus snart og det vil være super hvis er det ikke er noget jeg burde være bekymret over .
jul 2014
Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
jul 2014
Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
Indtil videre har jeg altid købt benzin i dunke fra tankstationerne men det er umuligt ved en lange togstur. Jeg holder altid tanken flydt op stortsrt altid så der en minimal plads til luft og hermed vand kondens .
Det lyder som om at det er ikke så stort en problem som jeg frygter?
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.066
Er der vand i fx dieselolien, så er der grobund for dieselpest med de store følgeskader det fører med sig.
Jeg tanker altid selv benzin på en tankstation med stor omsætningshastighed ( i land og ikke på marineanlæg ), for at minimere risikoen for vand i brændstoffet.
Mit brændstoffilter skifter jeg ca. hver anden gang jeg tanken benzin, og det betyder, at jeg hver sæson bruger 8 - 10 brændstoffiltre. Overkill for nogen, men jeg har det bedst på den måde. Jeg har ingen vandudskiller på min motor, men overvejer det.
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 3 Emner: 30 Svar: 115
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.066
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 1 Svar: 82
Det er rigtigt at omsætnings hastigheden er mindre, til gengæld kan der typisk kun være 10 - 15 % af den volume tankstationerne har i jorden på havne anlæggene...
Og der skal være meget vand i, før det kommer med op i din tank. Sugerøret sidder typisk 8 - 10 cm over bunden af tanken, og der vil det være opdaget....Selvfølgelig kan der ske noget pludseligt, men det kan der bestemt også på tank stationerne...
Diesel vil jeg udelukkende anbefale at man tanker på havnene, da marine dieselen ikke er bio diesel, så risikoen er meget mindre for dieselpest, end for de der tanker på tank stationerne....
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 1 Svar: 82
Hvis en tank grundet alder eller andet skulle være blevet utæt, betyder det ikke at der kommer vand ind, så betyder det at der kommer benzin ud....
Og der er ingen forskel på om det er fra en tankstation eller et havne anlæg. Vi har i DK maaaaange tanke der stammer fra 50érne og 60érne....mange af dem er ok, men en del af de tanke fra specielt de årgange, er udfordret med rust...og det er tanke på tankstationerne....
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.066
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
aug 2007
Følger: 1 Både: 1 Emner: 6 Svar: 33
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
dec 2008
Følger: 1 Svar: 1
Vi kom fra Assens Marina, ingen problemer på turen, overnattede i Sønderborg Marina, tankede og ville sejle videre, men når desværre ikke mere end 1/2 mil udenfor havnen før motoren går i stå, vandudskilleren var helt fyldt op med vand, og hvad værre var det var også kommet videre i systemet, havde heldigvis en makker båd som slæbte os tilbage til havnen, ellers var vi endt inde i stensætningen omkring havnen.
Nu kunne vi selv tømme & rense hele benzin systemet, ellers havde vi måtte vente til mandag, og gratis havde det jo heller ikke været.
Jeg har ikke siden tanket direkte i båden, fra et havne anlæg.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 1 Svar: 82
Hvor skulle du så tanke henne.....
Benzin fra havne tankanlæg