1.531 visninger
|
Oprettet:
Hvilken årgang er denne Yamaha 40 Autolube? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Er der nogen der ved hvilken årgang min nyindkøbte brugte motor er? Se vedhæftede. Læg mærke B'et i det sorte. Det må betyde noget...
Og hvis nogen kan svare på hvilket service kit, der passer til... så vil det også være perfekt.
Når den har sejlet ca. 15 minutter ved 3/4 gas, så går overheat-alarmen 🤬
Vh
Allan
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 26 Både: 2 Annoncer: 1 Emner: 50 Svar: 530
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Samtidigt kan du få oplyst årgang ( og måske få en service historik på den, altså hvis den har fået service hos en yamaha forhandler )
Vi har fået en sprit ny Yamaha på vores, og får den serviceret hos kenn`s, og der bliver ALT skrevet ind, alle udlæsninger af motor, og hvad der er lavet ligger så på "lager", en ret fed ting hvis den/eller båden skal sælges, alt er opdateret ! ! !
jan 2006
Følger: 51 Følgere: 8 Både: 1 Svar: 233
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
jul 2014
Er lidt træt af mig selv, fordi den blev solgt til mig som en 2001-model og har taget sælgerens ord for gode vare. Bandit!
Nå... men jeg må finde ud af, hvorfor den ikke kæler ordentligt. Han sagde også at impeller var skiftet i sommeren 2018... og ikke havde sejlet siden. Må hellere få undersøgt, om det kan være den, at det er galt med.
PS. Skal sladre-strålen stråle med det samme? Sælgeren bildte mig ind, at den først skulle stråle, når den blev varm 🤬🤬 Det er garanteret også løgn og latin.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 26 Både: 2 Annoncer: 1 Emner: 50 Svar: 530
maj 2020
Følger: 2 Følgere: 26 Både: 1 Emner: 5 Svar: 11
Kølestrålen skal være til stede, har aldrig hørt om den skulle "komme igang" når motoren blev varm. Jeg ville skille benet ad og se hvordan impelleren har det inden videre sejlads.
Vh Claus
dec 2008
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 72 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.338
Hvis den kører 15min med 3/4 gas før alarm vil jeg mene den må få noget køling, ellers ville den have stået af før.
Mærkede du med hånden på cylinderblokken da den gav alarm? Den skal blot være "lunken"
Det kan være noget så simpelt som en tilstoppet slange ud til kølestråle udløbet, prøv at rense den med en tyk fiskesnøre eller andet bøjeligt. Eller blæs den (forsigtigt) igennem med trykluft.
Hvis sælger er lidt af en fusker kan han måske have trykket noten ud af notgangen da han monterede den nye impeller. Det er sket for mig engang, heldigvis opdagde jeg det ved opstart i en vandtønde. Men tag underbenet af og check som det første. Der er (nok) 5 skruer, 2 i hver side og een under anodefinnen.
jul 2014
For helvede... og tanken var altså ikke helt tom. Men den lille lampe med rød, gul og grøn på motoren lyste også rød.
Tak for hjælpen - håber, at nogen andre en gang kan få glæde af min uvidenhed.
dec 2008
mar 2014
Hvad med kølestrålen? Rens evt slangen for en sikkerheds skyld
jul 2014
Synes motoren gør lidt ujævn i tomgang. Men det kigger jeg på til efteråret. Virker som om at den kører op og ned i omdrejninger.
mar 2014
Ujævn tomgang er nok bare en karburatorrens og synkronisering. Du skal regne med at den vi gå højere i tomgang med "ørebøffer" på når udstødningen går ud i det fri i stedet for ned i vandet.
Ujævn tomgang KAN dog også skyldes falsk luft ved indsugningen, så check lige at alle karburatorer og manifolden er spændt ordentligt til
Hvilken årgang er denne Yamaha 40 Autolube?