25.100 visninger
|
Oprettet:
Nogle der har haft en hidea mellem hænderne ? {{forumTopicSubject}}
Hej har muligheden for at købe en helt ny Hidea 15 hk til 6500 kr hvilket må siges at være billigt koster 17000 kr i butikkerne
http://www.bluebay-marine.dk/da_p/hidea_paahaengsmotor/hidea_hdf_15_fel
Kender ikke selv motoren og ved godt der kommer massere af meninger om en ny motor fra kina men på den anden side, så var det jo på sammen måde da Hyundai osv kom på bilmarkedet og der går den jo meget godt nu
Har siddet og kigget på lidt test fra Amerika og der bliver det okay bedømt. men er det nogle der har erfaringer med den og ikke bare har hørt det fra en anden af ?
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.066
12500,- kr. frit leveret i DK
1 års garanti.
Send PM ved interesse..:)
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 2 Svar: 32
Og Parsun er ikke en fis bedre.
Du får hvad du betaler får og længere er den ikke. Hvis det er en motor du kommer til at være afhængig af, skal du vælge et kvalitetsmærke istedet som fx. Yamaha.
Husk at du ligger på vandet og ikke bare kan køre ind til siden, som du kan med en Hyundai..
maj 2008
Og Yamaha kan også gå i stykker, nøjagtig som en Mercedes...:)
dec 2007
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.468
maj 2008
maj 2008
dec 2007
Man hører tit om folk der lige har haft deres Mercedes på værksted, men der kører selvfølgelig også mange rundt... og fuldt forståeligt, for det er også lækkerhed så det batter. Jeg kører selv Passat, så det er ikke fordi jeg er ikke Mercedes-mand.
I kan slet ikke sammenligne Kina produkter med Japanske motorer OVERHOVEDET!
Nævn et produkt fra Kina der kan skrives kvalitet ved ?
Og de Japanske motormærker kunne aldrig drømme om at ligge navn til noget som helst der kommer ud af Kina og jeg ved, med streg under, at hverken Parsun eller Hidea bruger Yamaha reservedele, som de desværre tit bliver sammenlignet med.
Men igen, så nævn et produkt fra Kina der kan skrives kvalitet ved ? Jeg kan ikke komme i tanke om noget.
maj 2006
Det du skriver med at det ikke er noget som helst fra Kina der er kvalitet passer ikke
jeg har set overvågnings udstyr i Fuld HD fra Kina der er helt på højde med tilsvarende produkter fra Europa men dem fra Kina koster bare under det halve.
Meh jeg kender ikke nok til motorer fra Kina og kan derfor hverken råde eller fraråde .
HVAD er DIT kendskab til de nævnte motormærker ? ved du noget om det eller er du bare generelt negativ fordi de kommer fra Kina ????
maj 2008
Jo, flere af PARSUN´s modeller er licensproduceret på Yamaha komponenter, nøjagtig som Ssang Young er en licensproduceret Mercedes.
80% af verdens sko, bliver produceret i Kina, og det gælder både mærkevare og unavngivne varer.
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 60 Svar: 188
dec 2007
Jeg skal overhovedet ikke gøre mig klog på overvågningsudstyr, hverken fra Kina eller Europa, men jeg tvivler på at det er et Kinesisk mærke, men derimod at det bliver produceret i Kina af et amerikansk eller europæisk (eller andet) mærke og derved bliver grundigt overvåget for at opretholde kvaliteten,
Jeg ved hvad jeg snakker om og som bådmekaniker, render jeg til tider ind i . Parsun og Hidea.. og det er ikke lækkert.
Det hele virker meget mere "plastic-agtigt" og vi oplever flere gange at det ikke kan svare sig at reparere, selv på motorer med kun få år på bagen. Og det er da hvis man overhovedet kan få stumper til dem.
#Rolf T
Haha.. Nu brokker folk sig jo ikke over at deres Mercedes lige har været på værksted IGEN for at få lavet service..
Og den med WV synes jeg ikke lige jeg har hørt nogle steder. Men det er også lige meget, det jeg ville frem med, med Mercedes, i den anden tråd var at hvis man vil have kvalitet og lækkerhed så koster det.
Fordi at en motor er licens produktceret er det jo ikke, i dette tilfælde, Yamaha´s stumper de putter i motoren. De har bare fået deres "tegninger" over hvordan de laver dem og udfra dem, laver de selv alle komponenter,
Men bare fordi det bliver bygget ud fra et kvalitets produkt, gør det jo ikke automastisk tingene til kvalitet. og derudover, hvis du stiller en Parsun og en Yamaha op ved siden af hinanden er der intet på dem der ligner hinanden.
De parsun´er jeg har lavet passer Yamaha stumper ikke over på.
#Jimmi C
Hvis du ikke synes at der er særlig stor forskel på prisen på en Hidea og et mærke man kender, så forstår jeg ikke at du vil spare i "håndøre" ved at købe en Hidea.
Selvfølgelig kan de lave ordentlige ting i Kina, men så er det ikke et "brand" fra Kina, men derimod et udlands som jeg skriver øverst i dette indlæg.
God fornøjelse med din nye motor og så længe den er helt ny kan det vel ikke så helt galt..
God weekend alle sammen.
maj 2006
OK fair nok men du skulle da bare have skrevet med det samme at du var bådmekaniker men pyt med det for nu fik du det da på plads.
MHT overvågning så er det muligt at det er på licens det har jeg ingen ide om
Men den overvågning der kører rundt om mit hus ER fra Kina og har da virket helt fint nu i snart 5 år . Da jeg var barn var mærket Made in China noget lort men de skide kinesere bliver jo også dygtigere og da ISÆR til elektronik .
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 60 Svar: 188
maj 2008
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 6
jeg kan da godt nævne en kina motor som er kvalitet shineray den er super jeg har en mc af mærket den har da kørt 50000 km uden at få nyt tændrør eller anet kun normal service med olie og den står ude hele året selv om vinteren springer den i gang så det er da kvalitet har haft en tilsvarende yamaha og den gik kun 35000 km så skulle den have nyt stempel jeg har haft begge fra ny og ymahaen er da ca 4 gange så dyr mvh john
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
jun 2015
Følger: 1 Svar: 2
apr 2017
Følger: 1 Svar: 1
Huawei er er af verdens største leverandører inden for meget elektronik... Og specielt dygtige til servere osv... De fleste statslige servere er derfra.. Ligesom det er hos mange store virksomhedsgiganter både i DK, Europa, USA og resten af verdenen... Så værs'go... Der var et kvalitetsmærke fra Kina....
maj 2018
Følger: 1 Svar: 1
Nogle der har haft en hidea mellem hænderne ?