1.848 visninger
|
Oprettet:
Udenbords versus. indenbords? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg kigger på nogle både, der alle er omkring 15 år gamle. Der er forskellige både, og der er forskellige motortyper. En sælger har fortalt mig, at et service for en indenbords motor koster fem gange så meget som en udenbords. Desuden fortalte han, at en indenbordsmotor var meget dyrere i drift. Hvad er fordelene ved at have en indenbordsmotor, og kommer der oftere dyre værkstedsregninger ved indenbords?
Tak for hjælpen
apr 2016
Følgere: 1 Svar: 36
Jeg har haft både optimax (jeg havde ingen problemer) og 15år gammel indenbords ( ingen problemer) den indenbords tog lidt mere brændstof men fornøjelsen ved indretning og støj opvejede så rigeligt merforbruget😁 Service delen var stort set det samme. Men jeg kan have været heldig....
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
maj 2015
Følger: 9 Følgere: 51 Emner: 15 Svar: 283
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.069
Der er både for og imod begge løsninger.
Vælger du en båd med 15 år bag bagen, så skal du uanset om det er inden- eller udenbordsmotor forvente større eller mindre reparationer på enhederne.
Reservedelene til begge typer motorer koster "nok ca. det samme" fx. tændrør, tændspole, olier og propel.
Jeg er enig i, at z drev kan være misligholdt og dermed give større økonomisk udskrivning, men et nyt underhus til en udenbordsmotor - med samme antal HK som den indenbords - er absolut ikke i den billige ende af skalaen.
Jeg har sejlet med z drev siden 2004. Det har givet en del udfordringer, men skræmt er jeg ikke.
I dag vil jeg nok vælge en båd med en større udenbordsmotor, fordi det giver en enorm valgfrihed, hvis man ønsker at skifte motor. Det gør det lidt mere kompliceret på en indenbords applikation.
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 28 Både: 1 Emner: 26 Svar: 129
Udenbords versus. indenbords?