3.331 visninger
|
Oprettet:
Hjælpemotor/Nødmotor {{forumTopicSubject}}
Har mange af jer har en Hjælpemotor/Nødmotor monteret,
Jeg stoler egentlig på den Motor jeg har på, men plan B. Hvis nu den skulle stoppe sit virke på et ubelejligt tidspunkt hemmm
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
ALT kan gå i stykker
Man skal også huske at have en tank med til den .. for hvis det er vand i benzinen der får hoved motor til at stoppe... ja så hjælper det jo ikke at sætte den tank til den lille motor
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 26 Både: 2 Emner: 50 Svar: 532
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 304 Både: 4 Emner: 27 Svar: 1.153
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
Og har tænkt på ekstra motoren i forbindelse med trollingfiskeri da min motor ikke er god til tomgang i længere tid. Pga. dens kølingsystem er beregnet til høje omdrejninger og ikke har nogen termostat.
Jeg har kun haft et tilfælde af at måtte opgive at sejle retur, det var i forbindelse med tall-shipping i Aalborg for nogle år siden hvor jeg fik noget ålegræs op i kølevands indtaget inde i motoren. Så derfor har jeg nu lavet ekstra indtag på båden som er forbundet med benet via en slange.
https://www.youtube.com/watch?v=7SF0HzfFCaM
sep 2016
Følger: 2 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 7 Svar: 16
Jeg har nu på Ebay købt en simpel 5 hkluftkølet 2 takts påhængsmotor som vejer 9 kg og derfor kan monteres hvis det bliver nødvendigt, men ellers gemmes under dørken indsmurt i voks. Jeg har et par liter syntetisk benzin ( bliver ikke gammel) klar til at hælde på hvis den skal igang.
sep 2017
Følger: 1 Svar: 1
sep 2017
Følger: 23 Følgere: 28 Emner: 8 Svar: 16
Jeg har besluttet at det hæve/sænkebeslag jeg har liggende bliver monteret om 14 dage, jeg vil så finde mig en lille let motor på 2½ - 3 hk motor og så bare nyde mine ture med en plan B i baghovedet hvis den store motor skulle sætte ud, det sker nok aldrig da det er en Evinrude e-tec 50 hk.
sep 2013
Følger: 1 Både: 1 Svar: 8
Hjælpemotor/Nødmotor