{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn af trailer
  • #1   9. mar 2015

profilbillede
  • #2   9. mar 2015 Jammen traileren skal jo gennemgås fra A til Z.
    D.v.s. kuglekoblingen, bremser, hjullejer, dæk, lys, lygter, reflekser og vægttavle.
    Da der er aulufælge på, kan det være at der sidder spacer-skiver mellem fælg og nav. Og det kan ikke synes.
    Ud over dette, har traileren ingen cyklistværn, lys og refleks i front. Det tror jeg ikke du kan få synet som den står nu.

• #3   9. mar 2015 Okay tak for hjælpen.
    Andre med nogle inputs.

• #4   9. mar 2015 Der er godt nok sket noget siden gummibåden blev søsat sidste år, hva Jacob? Har du vundet i lotto?

Som andre skriver skal du nok forvente en større udgift til at bringe traileren igennem et syn. Dennser lidt afdanket ud og du kan let ende med komplet udskiftning af aksel også da affjedningen og bremserne sikkert er groet helt sammen.
    Det bedste vil nok være at købe traileren synet mod en romelig merpris, men det tror jeg ikke sælger vil gå med til. Der er jo en årsag til den sælges uden plader. Personligt vil jeg sætte værdien af traileren meget lavt, 1-2000 kr, og så vurdere om bådsættet stadig sælges til en fornuftig pris. Køber du, kan det nok bedst svare sig at købe en ny trailer og sælge den gamle som ophalervogn

• #5   9. mar 2015 Hej Per.
    Nej har ikke vundet i lotto smiley
    Deler bare båd med en af mine venner smiley
    Og tak for hjælpen smiley
    Må lige se på hvordan den ser ud imorgen, også snakke med sælger smiley

• #6   10. mar 2015 Har traileren nogensinde været synet i DK og med danske plader?
    Men som de andre skriver, så kan det blive en lidt dyr sag at få den synet.
    De store omkostninger er ting som aksel (hvis affjedringen ikke virker) samt bremser - både i koblingen og i hjulene.

• #7   10. mar 2015 Det endte med vi købte båden.
    Den er ganske flot en fletcher arrowsport. Som er bygget om til backtoback sæder.
    Med en mariner fra 1998. Som ikke har sejler mange timer, og ser næsten splinterny ud.
    Min ven og jeg har besluttet at. Vi sælger traileren og køber en anden som er nysynet brugt smiley

• #8   11. mar 2015 Tillykke med båden.
    Ang brugt nysynet trailer tror jeg de bliver svære at finde til fornuftige penge.

Kan I nøjes med en 750kg trailer? Så findes de nye til 6500-7000kr fra både variant og Neptun

Jeg købte selv en Variant men har lidt fortrudt jeg ikke købte en Neptun, den ser lidt mere solid ud
    http://www.trailergaardengantrup.dk/neptun_trailer_navy_bl%C3%A5___pak-p-882.html

• #9   11. mar 2015 Tak Per smiley
    Vi har fundet en Neptun 750 kg fra 2012 brugt.
    Så den regner vi med at købe smiley

• #10   11. mar 2015 Men den er desværre lige blevet solgt den trailer smiley

• #11   11. mar 2015 Inden du kaster dig over en 750kg trailer, så Husk lige at kontrollere hvor meget din bil må trække af trailer uden bremser. For det kræver en ret stor bil eller en 4x4.

• #12   11. mar 2015 hvis der er reg att på , er det en bedre ide at syne den trailer , der er bremser på og den ser robust ud , man kan få trailerere uden bremser til 7000 kr men de er heller ikke mere værd. for et par tusind er den der synet og så har du en fin trailer.

• #13   11. mar 2015 @Michael
    Du har da en pointe der, vangerne ser i alt fald gode ud.

Men skal der ny bremset aksel og dæk,kabler og kobling til plus lygtebom og ledningsnet løber det op så jeg tillader mig at tvivle på et par tusinde kan gøre det, så er vi snaere på de 5000. Alene koblingen med bremse koster tæt på to tusind vil jeg tro, jeg købte een til min boogie for 5-6 år siden og gav næsten 1500 selvom den blev købt "engros" af en kontakt på Brenderup

Og man skal jo også lige have et sted at ligge båden imens.

Jacob, prøv at checke bremser og affjedring. Er de ok, kan den synes for få penge hvis du har en reg attest. Er de kaput må du overveje om du helst vil bruge pengene på en ny trailer eller syne den gamle, forskellen i pris er nok minimal. Og har du ingen teg attest er der nok ingen anden udvej end ny trailer og så skyde den gl af som ophalervogn.

• #14   12. maj 2015 Skal en trailer have cyklistværn?
    Kan se at de nye trailer feks Neptun navy ikke har cyklist værn?

• #16   13. maj 2015 Ja det har jeg. Men nu spørger jeg om traileren skal have cyklistværn på for at blive synet?

• #17   13. maj 2015 Hvis det er den trailer du har købt, så skal der cyklistværn på. De fleste trailere er udformet så man "fejer" cyklisten væk fra hjulene. Det er umuligt at syne uden det og det giver også en påtale fra politiet, hvis man er heldig skal man også syne den igen.

• #18   13. maj 2015 Altså har købt sådan en trailer skal der så være cyklistværn på?

profilbillede
  • #19   13. maj 2015 nej det skal der ikke da den ikke er født og type godkendt med cykelværn...

hvis trailer er godkendt som den ser ud nu .. skal der ikke cykelværn på ..

• #21   14. maj 2015 Sidevangerne på din nye trailer virker som cyklist fejelblad. Hvis du sammenligner med din gamle trailer der ikke har sidevanger tror jeg godt du kan forestille dig en cyklist der bliver fanget i et højresving ubesværet vil glide ind under trailerens hjul

• #22   19. maj 2015 Er der nogle steder man kan få på skrift at den ikke skal have cyklist værn. Hvis nu syns manden mener noget andet?

• #23   19. maj 2015 har du købt trailer i DK ? hvis du skal have det på skrift ,må det være typegodkendelsen .

• #24   19. maj 2015 Ja jeg har købt den i dk smiley

• #25   19. maj 2015 så er jeg ret sikker på der ligger en typegodkendelse. hvad hedder mærke og model

• #27   19. maj 2015 hvorfor mener du den skal synes ? prøv at se nedenstående
    Trailer nummerplade

Trailer nummerplade

Hvordan får jeg nummerplade på en ny trailer

Hvis du har brug for en nummerplade til trailer, som du lige har købt fra ny, beder forhandleren (f.eks. et byggemarked) dig om at hente en nummerplade hos et autoriseret motorkontor. Det er nemt og hurtigt at hente en nummerplade til trailer hos Quick Nummerplader i Glostrup eller København. Vi har lange åbningstider, også lørdag (Glostrup) og vi har altid nummerplader til trailer på lager.

For at få registreret din nye trailer, og få en nummerplade til din trailer, skal du medbringe en data-erklæring fra forhandleren, samt en importørerklæring, som du får hos forhandleren. Det er meget vigtigt, at vi har importørregistreringskoden (typisk 4 cifre med bogstaver og tal), det er denne kode, som låser køretøjet op. Husk også at medbringe ID (pas eller kørekort).

Det koster 790 kr. at få nummerplade på en trailer i forbindelse med en indregistrering af trailer. Det tager få minutter, og så kan du bagefter hente din nye trailer hos forhandleren. Du behøver ikke at bestille din nummerplade i forvejen

• #28   19. maj 2015 det gælder mange synshaller ,at der kan hentes plader.

• #29   19. maj 2015 Nu er den som sagt ikke ny. Men fra 2009 så i forbindelse med ejerskifte skal den synes

• #30   19. maj 2015 århh det var lige smuttet for mig smiley , tjek bremser , lejer , lys ,om hjul er runde ,uden flade spots og så afsted til syn , der skal ikke ekstra cyklistværn på , det er der heller ikke på den du linker til.

• #31   25. maj 2015 Men vil som sagt gerne have noget dokument på det?
    Som jeg kan hvise den lokale synsmand

• #32   25. maj 2015 så skal du have fat i importøren og have en typegodkendelse.

• #33   26. maj 2015 Jeg skrev lige med den lokale synsmand og han sagde
    Hej , jo den skal have Cykelværn på, da der er kommet nye regler derfor , skal side ca 2m bagud fra det trækende køretøT.

Er der nogle der kan hjælpe?
    Er forvirret om den skal have det på eller ikke, kan bare ikke forstå den er godkendt uden cyklist værn. Og hvordan skal jeg kunne bevise det?

• #34   26. maj 2015 du kan jo kun bevise det bed at have typegodkendelsen , har du ringet til forhandler/importør ?
    hvis du skal have cyklistværn på går du ned til din vvsmand og får bukket et 3/4 vandrør og bolter på .

• #35   26. maj 2015 Hvis det er en neptun navy trailer du har så sælges de dags dato som afbildet højere oppe - uden cyklistværn - faktisk ser eet af billederne ud som om dine?

http://www.kongeaa.dk/pi/Neptun_Navy_4244_229.aspx

Jeg tvivler på at kongeåens trailercenter sælger nye trailere der ikke er lovlige, så mon ikke din trailer er ok på det område?

Hvis du vil se din typegodendelse kan du faktisk finde den her vha stelnummeret, men jeg tvivler på der er dokumentation for cyklistværn her

http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Typegodkendelser/Find-typegodkendelse.aspx

Med andre ord: Check nu lys og dæk og smut så ned i synshallen og få den godkendt smiley

• #36   26. maj 2015 Hej Per tak for svaret smiley
    Har tjekket det med lys og dæk osv.
    Men har været nede ved synsmanden Idag. Og han siger der er kommet nye regler så ved ejerskifte skal der cyklistværn på?
    Så det er lidt svært at få den synet når han siger det. Og vil gerne have et eller andet så jeg kan vise ham man ikke skal have cyklistværn på?

• #37   26. maj 2015 En fra Kongeå skriver

Du skal have cyklist værn din

Der ligger COC godkendelser på de trailer vi sælger i dag

Før i tiden var der rigtig nok type attester på hver enkelt trailer, som på daværende tidpunkt var gældende.

Men det ændrer ikke regler i dag og som så gælder, når du skal syne den ved ejerskifte

Reglerne er at hvis der er mere end to meter fra kuglekobling til
    første reflex skal der monteres cyklistværn. Der findes ikke
    dokumenter der siger andet for din trailer

• Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    jun 2004

Følgere: 1 Svar: 59
    #38   26. maj 2015 Jeg har et til salg for 300,- hvis du skal bruge et.

Kan afhentes i Kolding eller Odense.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2805819/2015-03-21%2013.34.06.jpg

• #39   26. maj 2015 der er reflekser og hele svineriet på det "38" har til salg , skynd dig og køb , monter og syn .

• #40   27. maj 2015 Det var da ligegodt satans.... så Kongeåen må sælge trailere uden cyklistværn mens du skal have eet på ved syn af en brugt trailer? Det tangerer da vist "enhåndsbetjente folieskære" i tåbelighed

Jeg har selv en variant Ocean, den ligner din i opbygning - købt fra ny (2013 model) hos forhandler - uden cyklistværn.

Jeg kan forstå din gamle trailer skal have værn på, men den nye har jo sidevangerne som fejebakke, se side 29 her http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/01%20Syn%20og%20koeretoejer/03%20Regler%20om%20koeretoejer/01%20Regler%20om%20koeretoejer/Vejledning_om_syn_af_koeretoejer_galdende_maj.ashx

Men hvis du er løbet ind i en krakiler af en synsmand er der nok ikke andet for end at købe Martins fine bøjle og komme videre i livet

• #41   27. maj 2015 Jeg fik snakket med synsmanden igen. Og han sagde at han havde misforstået det.
    Han siger ligesom som Kongeå at traileren bare skal skubbes sammen, også kan man syne den uden cyklistværn på. Også kan man skubbe den ud efter den er synet.
    Mange tak for svarene smiley

• #42   28. maj 2015 Dejligt at høre.... men også tankevækkende at en synsmand kan dumpe en trailer der er identisk med den der sælges fra ny. Men godt at han til sidst mandede sig op og tænkte selv smiley

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #43   21. jun 2017 Til syn skal der være cykelværn på og alle nye skal også havde dem på
    Min bror har købt en ny, der de sat på, og har fået at vide min skal også have dem på til syn, så det må jeg igang med at få på, selv om den ikke er født med dem på!

Kommentér på:
Syn af trailer

Annonce