{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.008 visninger | Oprettet:

Dennis R
Dennis R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp! Batteri aflader... {{forumTopicSubject}}

Mit batteri er helt fladt når jeg efter en dag eller 2 kommer ned til båden igen... :-(.

Jeg har en ældre speedbåd af typen Global Strada med en gammel 115HK Yamaha motor på.

Motoren starter fint, men vil ikke slukke!? Jeg er sikker på det hænger sammen med mit batteri som aflader. Jeg har fået resoneret mig frem til 1 af to ting som kan være galt:

Enten er min tændingskontakt i udu eller,

Stel/minus forbindelsen er røget.

Jer hælder mest til sidstnævnte problem, men hvad gør jeg?? Nogen der evt. ved hvor man kan få fat i eldiagrammer til en gammel yamaha motor? (fra 88'-89')

- Dennis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Batteri aflader...
  • #1   22. nov 2006 ingen el diagrammer men ok side

http://www.usboatsupply.com/Yamaha_Outboard_Electronic_Parts_Catalog.php

• #2   22. nov 2006 Sæt et amperimeter på batterien, og find ud af, om der sker en afladning. Det kan også være, at dit batteri bare er færdig.
    Sker der en afladning, skal dul slavisk bevæge dig frem til fejlen. Har du flere ledninger forbundet direkte på bateriets plus, så sæt dem på batteriet en efter en, indtil du finder den der sker afladning på ( vil gniste når du sætter den på batteriet ). Her efter bevæger du dig til næste knudepunkt osv. osv. til fejlen er fundet.
    Men fejlen kan være overalt. Også i dine instrumenter, navigationslys, lænsepumpe osv. osv.

Hvis der er faldet en stel-ledning af et sted, vil der ikke ske en afladning, når din båd står stille. Og at du ikke kan stoppe motoren, tyder jo på din tændingsnøgle-afbryder fejler. Hvis den hele tiden står i "ON", vil den jo sende strøm ud til dine instrumenter m.m. og lave afladning. ( lys i instrumenter, spolestrøm til omdrejningstæller osv.)

• Dennis R
    Dennis R Tilmeldt:
    nov 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   22. nov 2006 Jan S, Kim C, og Thomas P
    Tak for alle de gode råd. Al hjælp er uundværlig. Nu har jeg lidt at arbejde med.

Det ser ud til at jeg skal igang med voltmeteret smiley

- Dennis

Kommentér på:
Hjælp! Batteri aflader...

Annonce