{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.369 visninger | Oprettet:

Maling af båd, fjern bundmaling først? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har en ældre båd fra 1980'erne der har været bundmalet nogle gange før. har skrabet lidt i den og kan se 3 forskellige farver. Er ved at renovere den og vil male hele båden. Det skal være en trailer båd så vil male den hvid på alle siderne og bunden. Vil ikke bundmale den igen. Men er det nødvendigt at fjerne alt gammelt bund maling eller kan det blot slibes ned til det er fast? Der skal spartles nogle stedet med epoxy spartel på mindre skader og har tænkt mig at male den med en 2 komponent maling. Det skulle helst ikke falde af igen på grund af den gamle bundmaling.

På forhån tak

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Maling af båd, fjern bundmaling først?
  • #2   11. feb 2015 Kan epoxy grunder have en farve? og hvordan kan man se forskel?

• #4   11. feb 2015 Syns ikke lige der er noget lysegrå inden bag ved.

profilbillede
  • #5   12. feb 2015 En del toner eller farver deres epoxyprimer i de forskellige lag, så er det nemmere at se hvor man er kommet til og hvor mange lag en evt skade går i gennem.
    Det trik bruges også af nogle værfter så man ved en slibeprøve kan påvise at den har fået de lag som kunden har bestilt/betalt, hvis kunden tvivler på arbejdets udførelse.
    Oftest toner man bare hvert andet lag.
    Så jeg tror at alle de farver du har i bunden er bundmaling.
    Bliver de opløst/smitter de af hvis du tørre dem over med fortynder?

• #7   12. feb 2015 Som minimum til fast primer, og så bygge bunden op på ny.

• #8   7. nov 2016 hej jeg håber der er ok jeg lige låner tråden jeg er også ved af slibe mit bundmaling af da min båd også har mange lag maling på men jeg ved ikke om jeg er kommet til at slipe for langt ind for under den vide maling kommer der en gul fave er det bundmaling eller gelcoaten jeg er kommet ind til

profilbillede
Kommentér på:
Maling af båd, fjern bundmaling først?

Annonce