{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Ombygning {{forumTopicSubject}}

Hej BG...

Skal hæve taget på kahytten og cockpitet...
Jeg skal bukke mig når jeg sejler... Holder sku ikke i længden...

Har nogen en god ide til hvordan...??? Træ eller glasfiber...

Links...???

ps: Kender ikke de maritime udtryk endnu... Kommer nok...

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ombygning
  • #1   13. jan 2015 Hvilken båd og et par billeder ville hjælpe smiley

• #2   14. jan 2015 Fåborg 20... Billeder i mit galleri...

• #3   14. jan 2015 Har du et galleri? Det er ikke under din profil

• #4   14. jan 2015 nåååhh nej... Det skal lige godkendes...

• #5   14. jan 2015 Hej Michael
    Ofte når folk ændrer på bådes udvendige udseende, så kommer det til at ligne noget klamp, fordi du ændrer de naturlige linjer og dimensioner på bådens udseende.

Jeg vil foreslå dig at kigge på muligheden for at sænke dørken (gulvet) i stedet for, evt blot lokalt der hvor ståhøjden er for lav.

MVH Frank

• #6   14. jan 2015 Hvis det havde været mig. havde jeg nok valgt at leve med det eller anskaffe en båd med den ønsket ståhøjde.
    Det er et stort projekt. i sær hvis man ikke helt er inde i hvordan det skal laves.

• #7   15. jan 2015 Hvad er det du vil ændre, styrehus eller kahyt?

Og som andre skriver, kan du ikke vænne dig til højden, evt. investere i en kaptajsstol der kan hæves/sænkes så du kan være i styrehuset siddende?

Eller - lidt mere drastisk måske, skære taget af styrehuset og kun bruge vinduerne som vindspejl. Det kræver naturligvis en ekstra pressening eller lignende når du ligger i havnen.

Min egen Jofa har kabinetaget lige i mit synsfelt når jeg sidder ned. I starten var det irriterende, nu har jeg vænnet mig til at stå op når der skal manøvres præcist i havnen og ellers tage det lidt mere afslappet under sejlads på åbent hav og kigge over/under taget når der er behov for det.

Hæver du taget ødelægger du linierne på en meget klassisk og flot båd. Det er svært at få pænt tror jeg.

Kommentér på:
Ombygning

Annonce