4.111 visninger
|
Oprettet:
trække bådtrailer op. {{forumTopicSubject}}
Synes at have hørt noget om, at man kan køre sin trailer ned på rampen og lægge båden på denne, mens at bilen stadig holder oppe på det flade, og så trækkes trailer og båd op til bil med elspil... hvorledes fungere denne løsning og hvordan skrues det sammen i praksis? tænker der kommer et hårdt pres på næsehjul, eller monterer man noget specielt?
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 6 Både: 4 Emner: 16 Svar: 125
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 26 Svar: 434
aug 2009
Følger: 11 Følgere: 14 Både: 1 Emner: 11 Svar: 266
jeg så en i sommers der lavede det lille nr han holde med bilen oppe og så først trak han båden op på traileren og derefter traileren op til bilen med næsehjulet nede men det ikke end en 14 fods jolle
maj 2013
Følger: 1 Både: 1 Emner: 19 Svar: 125
Han havde faktisk en forlænger til sin anhænger, på en 3 meter, som han så satte på, så trak han båden op uden problemer!
Kræver en "han" anhængertræk som du sætter på den 3 meter stang så du kan sætte den på trailer, og et "hun" i den anden ende så du kan sætte den på bilen. Dejligt let
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 75 Både: 1 Emner: 19 Svar: 1.379
Er det din båd du har problemer med at trække op? Den ser ikke ud til at veje alverden?
Som andre foreslår skulle du prøve med et par trækiler under baghjulene. De holder snildt min Smax med Jofa'en uden hverken brug af håndbremse eller gear og gør det super let at sætte igang selv på stejle ramper.
Ideen med et spil ml båd og trailer har jeg kun set hvor folk sætter lette både i direkte fra kysten, jeg tror det ville være spild af tid og kræfter på en rampe..med mindre du vil trække en bayliner op med en VW Up elle lignende.... Og så får du nok problemer senere
feb 2006
Min bil kan sagtens trække båden op nu, men jeg skal nok snart have ny bil og måske også en lidt større båd i fremtiden. og selvom en bil sikkert sagtens kan trække den op slider det ret hårdt på kobling at starte på skråning med stor trailer, og vil helst ikke op i 4 hjulstrækker.
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 26 Svar: 434
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Så kan du stille og roligt trække din trailer/båd op på fladt land, og har den en ven der kan stå bagved bilen, og holde øje med det hele, så er det endnu bedre...
Jeg har prøvet denne metode flere gange, for år tilbage, da jeg havde en bil, der ikke kunne klare opgaven selv, og det er både nemt, billigt, og virker fortrinligt....
Det er vigtigt at din trailer har mindst det lovbefalede krogtryk, så den ikke tipper bagover......
feb 2006
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
Det er ret hårdt ved næsehjulet hvis der er lidt ujævn
trække bådtrailer op.