{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.953 visninger | Oprettet:

12v trailerspil/Batteri {{forumTopicSubject}}

Hey Båd freaks; -)

Jeg skal bruge et 12v trailerspil til min Quicksilver 500.. Vægt ca 600 kg med motor !!

Hvad, hvor stor og hvor skal jeg købe..

Og hvad med batteri !!

Det er jo lidt af en videnskab !!

Har læst og læst, er sgu helt rundt på dækket nu ??..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  12v trailerspil/Batteri
  • #1   2. nov 2014 Køb et der kan trække MINIMUM det dobbelte af din bådvægt og lad være med at købe et af de helt billige som byggemarkeder mv sælger smiley

Batteriet kan være et autobatteri hvis du bruger det ofte ellers skal det være et marine feks 75 amp er nok.

• #2   2. nov 2014 Et spil der holder er Warn... Det er lidt dyrt, men det er pålideligt og holder de næste 30 år...

• #4   4. nov 2014 Takker for jeres svar..

Jeg har kigget lidt på et spil fra palby Marine
    et DW4500 Bådvægt 1525 træk 2275 ville det være total overkill..

Har hørt at spillet skal kunne ta' 1 1/5 gange bådens vægt..
    Eller er det trækket der skal være 1 1/5 bådens vægt ??

For så har de også et spil med en båd vægt på 760 og træk på 1136 !!

Steen..

• #5   4. nov 2014 bruger DW4500 på min selandia trailer 1300 KG 80 AMP start/forbrugs batteri.
    båden med motor og resten nok ca. et tons. det virker smiley
    ingen trætte arme, når båden skal op.

• #6   4. nov 2014 Hey Peter Z..

Tak for info..

Så bliver det nok sådan et sæt, jeg køber..
    Nu har jeg jo hele vinteren, til at rode med det lille projekt..

Mvh..
    Steen..

• #7   5. nov 2014 Der er rigtig mange " Kloge Åge " herinde som mener at kun det dyreste er godt nok ???? for fanden der bliver søgt info om 12 volt til en " trailer " og der er da ingen grund til at ofre dyre penge på gele batteri hvor på der står " Marine "
    du kan da bruge et ganske alm bilbatteri men du vil have en stor fordel ud af at sætte en talje på wireren så der kommer udveksling på trækket så holder din motor meget længere. Jeg har brugt den samme motor til at trække mine sidste 2 både op med så rundt regnet har motor og batteri vel holdt i snart 8 år og virker fint stadig
    MVH Hasse

• #8   5. nov 2014 Hasse N
    DW4500 + et billigt 80 Amp batteri er en super billig løsning har, set oftere, man skal tage sin båd op, for vinter, men mangler lige de sidste 20 cm. Da batteri ikke kunne mere, OBS, Jeg har mit batteri stående omme bag i bilen, og har rigget 2 " billige" start kabler til, så er den kasse til traileren sparet væk, og så får jeg det jo sat til vedligeholdelse hver gang, så batteriet lever længe. med fuld styrke. Sorry kunne ikke undlade svare smiley

• #10   6. nov 2014 hæ hæ Peter.Z
    du skal da ikke sige SORRY for det er da helt ok
    Mit batteri til traileren sår da også i mit bagagerum og bliver sat til en lille vedligeholdelses lader hver gang efter brug og jeg har 7-8-13 ALDRIG manglet power og patteriet står i mit skur året rundt med frost om vinteren og jeg tror sgu at der er omkring 9 år gammelt .
    Men hvis man sætter en trisse på så der kommer udveksling på så er jeg da sikker på at et gammelt bil batteri på 40-50 amp også vil klare jobbet fint

• #11   10. nov 2014 Jeg har mit batteri 70 ah monteret fast på traileren i en batterikasse fra biltema den med el i og et superwinch elspil uden talje...har monteret en lille cteck lader fast på batterikassen virker super.

• #12   10. nov 2014 @hasse du skriver og patteriet står i mit skur året rundt med frost om vinteren og
    er det konen du skriver sådan om ? smiley smiley

• #13   10. nov 2014 Ja ha ha smiley smiley

• #14   10. nov 2014 hvis i så gerne vil have el spil, så lav det ordenligt, De hvor jeg sejler er der flere som bruger disse elskede el spil, og alle deres storm p løsninger med batterrier i bagesjerummet og små kabler som ikke kan klare strøm styrken.
    Hvorfor er det så svært at hale båden op med et alm godt håndspil, (evt små arme eller dårligt justeret trailer ruller)

• #15   10. nov 2014 Kenneth jeg tror start kabler er kraftige nok, og nemt.

Ja trailer justering er aldrig en smal sag, der skal et løft på båden. Båden holdes oppe imens ruller stilles, sammen med køl ruller, men nu tror jeg der bliver givet gas, på en ikke dyr løsning.

• #16   11. nov 2014 att: Søren H
    ha ha ha ha ha ha ha ha ha patteriet ha ha ha ha en lille stavespasser som jeg lige overså ha ha ha ha .
    og til Kenneth vil jeg da gerne lige sige at det ikke er fordi vi ikke KAN trække båden op med håndkraft men det er dejligt NEMT med et elspil da det jo er betydelig nemmere at sætte båden i vandet og i sidste ende er det vel bare en prioriterings sag
    men JA SELVFØLGELIG skal der være monteret ordentligt kabler men om batteriet står i bagage rummet eller om det er monteret på traileren han da være lige fedt og er da 100% op til ejeren selv ?? så lad nu være med at være så skide negativ.
    MVH Hasse

• #17   11. nov 2014 Hey båd freaks..

Takker for alle de gode og mindre gode indlæg smiley ..
    Jeg tror sgu jeg snupper et el-spild, med et manuelt som backup
    Og som prikken over i'et montere jeg en 7 ton Hiab kran smiley ..

Husk nu alle sammen..

Tal ordentligt det koster ikke noget.. ..
    smiley

• #18   12. nov 2014 Desværre ikke negativ, bare rimelig træls at skulle vente 2 timer i slæbestedet fordi at folk skal så og fjolle med dårlige elspil/dårlige løsninger.

• #19   12. nov 2014 Kenneth det er fordi folk spare og køber for billigt og småt. Sådan er det med alt.

• #20   12. nov 2014 jep, det er dyrt at lave tingene rigtigt, men glæden er også større når tingen bare spiller smiley

• Hans  S
    Hans S Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 72 Følgere: 28 Svar: 10
    #21   14. apr 2017 Jeg skal bruge et Elspil fordi jeg har svært ved at få luft - så hjælper det med en knap og båd3n farer op på traileren.

Kommentér på:
12v trailerspil/Batteri

Annonce