{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  750 kg trailer
  • #1   2. nov 2014 Kender godt Neptun, traileren ser fin ud.........men når båden først er kommet op, står båden ret højt, pga trailerens opbygning. Det er der mange som er kede af, både nåe båden skal op og ned.

• #2   2. nov 2014 Har selv en 500 kg Variant bådtrailer og er fint tilfreds med den. Kender flere der glade for variant ....

• #3   2. nov 2014 Jeg har en ocean 750 og man kan ganske rigtigt få båden meget lavt. Omvendt er jeg ikke imponeret af spiltårnets konstruktion, stangen fra tårnet til stævnstøtten er 15-20cm længere end den behøver med det resultat båden enten står langt tilbage eller du knalder bagklappen op i spiltårnet.

Rullerne på ocean 750 er også ret dårlige, dels er der ingen sporing i de, dels er de så bløde (dvs hule) at de bliver skæve af at stå me dbåden på. Jeg har investeret i nogle kvalitetsruller fra variant men de kræver et akselrør for at passe på stikakslen på ocean 750'eren så det skal lige tildannes.

Jeg kendte ikke neptun traileren da jeg købte min variant men tror jeg ville have kigget en ekstra gang på den hvis jeg skulle gøre købet om i dag.

• #4   3. nov 2014 Tjek evt. Brenderup har en 1000 kg til min Crescent jolle , vejer 600-700 kg har ingen problemer med mine ruller , de føles også hårdere end dem på varianten jeg har !

• Paw S
    Paw S Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #5   3. nov 2014 daw..

jeg har en af de omtalte Neptun navy trailer, jeg har haft den i et år nu og det føles som en god solid trailer, men køb en ekstra kølrulle og 2 ekstra sideruller, da der ikke sidder så mange på den ellers. og spillet på min virker fint, men syntes ikke at selve spillet virker til at være i særlig høj kvalitet, så det vil jeg i hvert fald udskifte på et tidspunkt.. og hvis man lægger kølrullerene helt ned på den langsgående bjælke syntes jeg personligt at min båd har en fin højde på traileren.. håber du kan bruge det mvh paw

• #6   4. nov 2014 Her er et foto af den originale forreste kølrulle fra min Ocean 750 (til højre) og en kvalitetsrulle fra Variant til venstre. Som I kan se er den originale kølrulle helt smadret. Jeg købte traileren spritny i maj og har kun brugt den til min Jofa 485. Båden har ligget på traileren siden og har vel været i vandet max 10 gange da vi fik en lille i sommer.

Egenvægten på Jofaen er opgivet til 380kg og selv med motor, batteri, benzin og lidt vand i skummet ligger jeg et godt stykke under de 600kg traileren er godkendt til.

Udover rullerne er alt for bløde har de stort set ingen sporing så båden let kommer til at ligge skævt. Det er sikkert medvirkende til at de bliver smadret men alligevel - man forventer lidt mere af et hæderkronet firma som Variant.

Hvis du vælger at købe en Ocean 750 alligevel synes jeg du skal forhandle dig til nye ruller i ordentlig kvalitet. Det må være muligt nu vi er udenfor sæsonen og du må gerne bruge mit foto (og eksempel) hvis det hjælper.

profilbillede
  • #7   7. nov 2014 Tak for alle jeres indlæg!

Jeg har nu købt en Neptun Navy og den virker rigtig fin. Netop som Paw nævner er spillet ikke i bedste kvalitet. Jeg har skiftet det med et andet, som jeg havde liggende.

Lige nu kæmper jeg med at få indstillet kølrullerne som driller mig lidt. Lader I ikke jeres båd hvile på de to bagerste (vippe) kølruller?

Paw - har du dine kølruller helt nede så de hviler på metallet og ikke skruen som den var stillet til??

profilbillede
  • Paw S
    Paw S Tilmeldt:
    nov 2014

#8   8. nov 2014 hej Niels tillykke med den smiley

ja jeg har dem helt nede og lige på metallet, og så bare begge bolte i bagefter og spænd dem, men ikke for hårdt så bøjer du dem bare.. og ja min ligger og hviler lidt på de bagerste vipperuller også.

har du købt ekstra sideruller til den?

og jeg startede med at skille alle stik ledningsforbindelser ad og give dem noget silikone fedt for ir om at gøre, det ville jeg gøre hvis jeg var dig, det gør de nemlig ikke fra fabrikken.

så godt din private besked men tænkte det var bedre at svare her, så kan andre jo også måske få glæde af info smiley

mvh paw

• #9   8. nov 2014 Tak for svaret Paw!

Nej jeg har ikke fået købt ekstra ruller endnu. Hvor har du købt dine? Forhandleren jeg købte den ved havde ikke nogle liggende.

God ide med stikkene??

• #10   8. nov 2014 Tillykke med din nye bådtrailer smiley , jo flere kølruller den hviler på, jo bedre støtter den også båden ( alt efter bådens facon ) evt. ryk en enkelt rulle mod den dobbelt vippe rulle ,hvis den er for lav... smiley

• Paw S
    Paw S Tilmeldt:
    nov 2014

#11   9. nov 2014 så lidt.. smiley
    jeg købte det hele ved kongeå-trailercenter smiley

det kan jeg love dig det er, for ledningerne vil irre og ruste hvis de ikke bliver smurt med silikone fedt eller lignede, og det gælder jo også samlinger af stik osv smiley

Kommentér på:
750 kg trailer

Annonce