1.669 visninger
|
Oprettet:
Gammel mariner {{forumTopicSubject}}
Er der nogle der ved hvad forskellen er på de gamle mariner fra sidst i 70 og først i 80. 48 hk 55hk 60hk de passer sammen i ben og tand hjul.
Det er fordi jeg har en 48 hk med defekt gear og en 55 hk med defekt motor og så vil jeg bytte motor på dem men kan jeg flytte mere så min 48 hk bliver til en 55 hk.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mariner/60%20%282%20CYL.%29/6F0-300311%20AND%20UP/parts.html
Det er nok et heste arbejde .... men med lidt tid og flid kan du nok finde ud af det...
åben evt 2 vinduer og sammenlign de samme sider side for side
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 76 Både: 1 Emner: 19 Svar: 1.386
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 18
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 76 Både: 1 Emner: 19 Svar: 1.386
48hk: 6826M 81.96mm
60hk: 8930M 83.95mm
Derimod deler de krumtap 6825M...
Hvis du vil videre må du vist selv til at checke varenr pr varenr, alle oplysninger er tilgængelige på boats.net
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 18
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 76 Både: 1 Emner: 19 Svar: 1.386
Det kan jo også være at 48'eren og 55'eren i virkeligheden begge yder 55 (eller 48)hk og forskellen bare er labelen men det tvivler jeg nu på.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 18
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 76 Både: 1 Emner: 19 Svar: 1.386
Jeg vil dog tillade mig at tvivle lidt, for hvis det passer vil 48'eren jo køre med for mager blanding da luftmængden er den samme som i 55'eren (samme venturi i karburatoren).
Kan der tænkes at sidde en "plombe" i insugningen ligesom på knallerterne i gamle dage? Hvis du har begge karburatorer og manifolder i hånden er det jo hurtigt at checke
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 18
Gammel mariner