1.660 visninger
|
Oprettet:
Evinrude VRO {{forumTopicSubject}}
Har hørt lidt om at der oliepumpe skulle være lidt ustadil,er der noget om snakken eller er det bare gas
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.037
Nogle vælger at afmontere den automatiske olieblander (eller måske bare alarmen) og blande olien direkte i benzinen.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Med VRO-pumpe, gør det lidt nemmere at have en to-takter, samt gør den jo det, at den sender mindre eller federe olie/benzin-blanding ind i motoren, i takt med motorens belastning. Jeg har selv en VRO-motor, og blev træt af de falske alarmer. Derfor blander jeg selv olie i benzinen idag.
jan 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Både: 3 Emner: 2 Svar: 33
Som havde revet alle cylinder pga for mager olieblandning. Jeg fik også afvide af motor manden at skulle jeg sejle med den igen skulle jeg blande selv.
Men købte så en ny Evinrude E-TEC.
Min sejler ven smagte også samme medicin.
Og fik samme besked.
Han endte med at købe en Evinrude E-TEC.
Så jeg vil ikke sige at det er gas.
God dag
Søren S
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Men din motor blev KUN ødelagt, pga. en fejl i alarm-systemet på din motor. Hvis alarm-horn ikke virkede eller flow-måler i pumpen ikke virkede, ja så kan en VRO motor brænde af. Når man sætter nøglen i "ON", giver alarmen en kort hyletone. Dette for at fortælle, at det virker. Men jeg tror 50% af alle VRO pumper idag, er demonterede på disse motorer.
Der kan læses mere her.
http://forums.iboats.com/bbBoard.cgi?a=viewthread;fid=36;gtid=1035557
jan 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Både: 3 Emner: 2 Svar: 33
Jeg er ikke så meget inde i selve VRO systemmet og i det hele taget motor.
Men fik som sagt afvide at det var et typisk problem.
Men du har sikkert ret. For nu var båden ikke i den bedste stand. Samt siden hen har jeg fundet ud af at sælger ikke gad bruge penge på motor eftersyn.
Så kunne det muligvis ha været opdaget før?
Evinrude VRO