{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Evinrude VRO
  • #1   4. okt 2006 Jeg har hørt det samme.
    Nogle vælger at afmontere den automatiske olieblander (eller måske bare alarmen) og blande olien direkte i benzinen.


  • #2   4. okt 2006 Selve VRO-pumpen er en drift-sikker komponent. Problemet er ustabil alarm-systemer, som giver alarm ved lav olie-stand i olietanken, samt alarm hvis ingen olie-flow i pumpen. Hvis for mange alamer, motor går ustabil, eller en motor brænder af, har man mange gange uanfægtet givet VRO-pumpen skylden. Pumpen er derfor af mange, blevet demonteret uden rette.
    Med VRO-pumpe, gør det lidt nemmere at have en to-takter, samt gør den jo det, at den sender mindre eller federe olie/benzin-blanding ind i motoren, i takt med motorens belastning. Jeg har selv en VRO-motor, og blev træt af de falske alarmer. Derfor blander jeg selv olie i benzinen idag.


  • #3   8. okt 2006 Jeg har selv haft en Johnson 60 VRO.
    Som havde revet alle cylinder pga for mager olieblandning. Jeg fik også afvide af motor manden at skulle jeg sejle med den igen skulle jeg blande selv.
    Men købte så en ny Evinrude E-TEC.
    Min sejler ven smagte også samme medicin.
    Og fik samme besked.
    Han endte med at købe en Evinrude E-TEC.
    Så jeg vil ikke sige at det er gas.

    God dag
    Søren S


  • #4   9. okt 2006 Som kommentar til Søren, skriver han at fejl på hans motor blev konstateret hos Ballerup marine service. Og ja Søren, Ballerup marine service er en dygtig forhandler. Har tidligere fået hjælp der fra, selv om jeg bor i Randers.
    Men din motor blev KUN ødelagt, pga. en fejl i alarm-systemet på din motor. Hvis alarm-horn ikke virkede eller flow-måler i pumpen ikke virkede, ja så kan en VRO motor brænde af. Når man sætter nøglen i "ON", giver alarmen en kort hyletone. Dette for at fortælle, at det virker. Men jeg tror 50% af alle VRO pumper idag, er demonterede på disse motorer.
    Der kan læses mere her.
    http://forums.iboats.com/bbBoard.cgi?a=viewthread;fid=36;gtid=1035557


  • #5   9. okt 2006 Til Kim C.

    Jeg er ikke så meget inde i selve VRO systemmet og i det hele taget motor.
    Men fik som sagt afvide at det var et typisk problem.

    Men du har sikkert ret. For nu var båden ikke i den bedste stand. Samt siden hen har jeg fundet ud af at sælger ikke gad bruge penge på motor eftersyn.
    Så kunne det muligvis ha været opdaget før?



Kommentér på:
Evinrude VRO

Annonce