2.522 visninger
|
Oprettet:
Hydrofoil flaps på 5hk motor {{forumTopicSubject}}
Godmorgen derude!
Jeg har nu siddet og læst lidt i forumet omkring hydrofoils, og kan læse at det er lidt et kompromis mellem hastighed og acceleration.
MEN alle de svar jeg kan læse omhandler større motorer.
Vil det have en effekt overhovedet at montere dem på en lille 5hk motor til en gummibåd.
Sagen er nemlig den at jeg nok må erkende at jeg er vokset lidt fra motoren og er blevet for tung til den kan trække båden ud af vandet medmindre det går ned ad en bølge.
gummibåden er har en anbefalet motor størrelse på 4hk.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 26 Både: 2 Annoncer: 1 Emner: 50 Svar: 530
jul 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Trim mulighederne er jo begænset og har forsøgt mig med de forskellige muligheder der nu er, men ingen får mig helt ud af vandet, så har valgt den indstilling hvor jeg fornemmer at jeg bedst kommer fri af vandet
Synes bare at have set selv mindre motorer have dem på sådan hen over sommrene de sidste par år, og det var egentlig der jeg fik ideen.
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 26 Svar: 434
jul 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
Jeg har selv en gummibåd med oppustlig v bund, og den kan tage mig op og plane med 4hk, og jeg vejer næsten 90 kg, bevares jeg skal langt frem i båden men den kan lige få mig op og plane
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.038
Denne her planer med jeg på 80 kg. og mine 2 drenge på hhv. 4 og 7 år. Drengene skal sidde ude foran, men så kan den sagtens.
Oprindeligt er den med lamelbund, men har skåret en plade i krydsfiner ud, malet den med epoxymaling og drysset med sand for skrid sikring.
Den bliver lidt tungere, og svære at stuve væk, men det har jeg heller ikke behov for.
Hydrofoil flaps på 5hk motor