Værdi af motorer? {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen.
Jeg står og kigger på en ældre 35 fods bayliner med fast skrueaksel. Den er fra 89 og har to stk. 7,4 L V8. (ferskvandskølet)
Båden er i fin stand i forhold til alder. Men jeg ser det store minus i de gamle motorer fra 89 som løbene er vedligeholdt med nye knæ, men ellers i original stand.
Mit spørgsmål er om det vil være ubehøvlet at byde og dermed vurdere disse to motorer som nul værdi? eller og der er nogle der kan fortælle om så gamle motorer har noget værdi i disse tider og efter et ukendt antal drifttimer?
Jeg overvejer stærk at byde på båden, men ønsker heller ikke at være ubehøvlet. Har hermed vedhæftet link til båden.
http://www.dba.dk/bayliner-3485-avanti/id-1006722470/
håber at høre et par gode bud fra jer.
mvh
René
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 26 Svar: 434
hvor mange timer har de sejlet er de passet med services. hvordan er den genrelle stand på båden?
det plejer at følges af. tag en tur i den med ejeren og læg mærke til hvordan han sejler.
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 800
Selvføgelig vil de koste mere i vedligeholdelse og brændstof end moderne motorer, men båden er jo brugt, og har en pris der afspejler alderen..
Så gør som Torben foreslår, tag en tur i båden, og gennemgå den nøje, helst sammen med en marine-mekaniker, og lad så turen og mekanikerns konklusion råde dig, omkring det bud du ønsker af afgive på den..
maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 124
jun 2008
Følgere: 26 Både: 3 Emner: 18 Svar: 354
Prisen er 248.000 kr.
nov 2012
Følger: 1 Både: 1 Emner: 10 Svar: 114
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Både: 2 Emner: 10 Svar: 119
Vil have været optimalt med nye 2 x 6,2 383 eller bare 350 i sådan en hvis det sku være V8.
Men når det er sagt så er en 454 jo en skide god motor de sider jo alle steder i både og biler og de forholdsvis billige at holde vedlige.. så længe man vedligeholder dem med Knæ og "albuer" og pakninger der i mellem.. det eneste minus er de er saltvands kølet. og når de så er fra 89 så ville en hoved renovering nok ikke tage skade.
maj 2012
Sætter man noget til salg i Den Blå Avis, og ikke ønsker bud, så skiver man at prisen er fast..
Jeg kan garantere, at den omtalte båd ikke bliver solgt til prisen, og hvis sælgeren er som folk er flest, har han også taget hensyn til lidt handlen frem og tilbage i udbudsprisen, ellers er Den blå Avis det forkerte sted at sælge sin båd, især i disse tider..
jun 2008
Følgere: 26 Både: 3 Emner: 18 Svar: 354
Hvis man ønsker bud, så kan man skrive det i sin annonce.
At DBA så efterhånden ikke er stedet hvor man skal sælge noget mere, er udelukkende købernes skyld.
Alle tror at man kan byde 20000 kr for en båd, som står til 80000 kr og så forvente at de får den.
Alle tror at man skal byde på varene, men var det tilfældet, så kunne man ligeså godt tage skridtet fuldt ud og lave DBA om til en rigtig Ebay side.
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 26 Svar: 434
nov 2012
Nu er jeg ikke til benzin motorer i den størrelse både trådstarter kigger på (er der nogen der er det?), men er prisen rigtig skal den nok blive solgt på et tidspunkt.
Havde der lagt et par deiseler i var snakken en anden, men det var prisen nok også.
jun 2007
nov 2012
jun 2007
nov 2012
Hvis det er den båd du gerne vil ha, må du presse på for at få prisen ned.
Personligt ville jeg ikke sejle rundt med sådan et par fyre, man kommer jo ikke langt for en plovmand:-)
Havde det været diesel maskiner ku jeg godt finde på at invistere i sådan en stor båd, men ellers ikke.
Du må ha pøj pøj med det:-)
jun 2007
maj 2012
De fleste sætter det de vil sælge, lidt højere, netop fordi ingen giver den forlangte pris, for noget brugt, det er fuldstændigt det samme på markeder og diverse kræmmer-sider og steder..
Her i Danmark, prutter alle om prisen på brugte varer, uanset indkomst, alder, køn og uddannelse, det er virkligheden, uanset om man kan lide det eller ej..
Og til dig Kim. Kan du lide båden, så giv dem et bud, på det du syntes den er værd, de kan jo bare sige nej, hvis de ikke ønsker at sælge til dit bud..
Held og lykke med købet
nov 2012
maj 2012
Værdi af motorer?