{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.448 visninger | Oprettet:

Kan man "parkere" båden i København / Sluseholmen? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har båden i Vallensbæk, og vil gerne sejle med den inde i københavn. Problemet er at slusen i sydhavnen kun er åben om morgenen, og ellers mellem 17:00 og 19:00, så jeg synes det er lidt ærgerligt at man kun kan sejle rundt i disse 2 timer, og så er bundet af at skulle ud igen inden slusen lukker (eller sejle hele vejen rundt om amager) for at komme hjem.

Er der nogen der kan fortælle om der er steder man lovligt kan ligge sin båd natten over - så man kunne sejle ind den ene dag, og sejle rundt så længe man nu vil - og så sejle den hjem igen dagen efter?

(Min båd er en motorbåd, som er 2 meter bred, så relativt lille)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man "parkere" båden i København / Sluseholmen?
  • #1   20. jun 2014 Så kan du godt komme igennem de små sluser der altid står åbne men pas på der kan være meget strøm smiley

• #2   20. jun 2014 Jeg mener at jeg forsøgte det en gang, men ikke kunne komme igennem fordi top-lanternen var for høj ... hvis det altså er de samme sluser vi taler om...

• #3   20. jun 2014 Det er det så må du save lidt af smiley

• #4   20. jun 2014 Morten S. Hvis du gerne vil der ind og sejle i en weekend og lade din båd ligge der inde. Så tag forbi Valbybåd klub. Det røde hus der ligger i vandet på sjælland siden lige ved slusen og hør om du ikke må ligge din båd der weekenden over. De plejer at være super flinke der inde hvis man altså opføre sig pænt og ikke bare kaster sin båd midt i det hele.. smiley

Bonus info en bajer kun 10kr der så pas på du ikke får for mange smiley

• #5   20. jun 2014 hvis det bare er din top lanterne der er problemet (der er 2,35 cm i bredten ved gangbroen) så skynd dig at montere en der kan lægges ned mens du passerer - så slipper du for al "besværet" ved slusen..

• #6   20. jun 2014 God ide - jeg kunne egentlig også bare afmontere den, for jeg sejler alligevel kun i fuldt dagslys.
    Tak for hjælpen - det giver jo en del mere frihed!

• #7   20. jun 2014 Hvad er det for nogle sluser der altid står åbent?
    Sidste år sejlede jeg fra Køge og ved slusen der ikke var åben, sejlede jeg til venstre og kunne netop komme igennem ved den lille bro med "hvælvingerne" kan ikke rigtigt forklare det bedre smiley

• #8   20. jun 2014 Jeg tror det netop er den bro der menes - det var også den jeg prøvede at sejle igennem, men opgav pga. lanternen.

• #9   20. jun 2014 Det virkede fint for mig, havde omkring 5 cm til hver side.. Jeg stoppede motor og hævede den, da jeg ikke havde nogen anelse om hvad der var af vand under.. Fedt at sejle i Kbh, bare ærgerligt man ikke lige må give lidt mere gas.. smiley på vej hjem blev jeg målt med laser, damn, de er blevet nasty i Kbh..

• #10   20. jun 2014 Jens N.. Kan fortælle fra pålidelige kilder at vi kommer til at se politiet på vandet i KBH i år.. smiley Meeen der for skal vi jo sejle pænt af lige vel. De har kun været ude 1 weekend i år og det var under det top møde der var på Hotel mariot. smiley

Fik det af vide af ham der sejler for politiet i den organe gummi båd smiley

• #11   3. jul 2014 Jeg kan lige tilføje, at jeg efter og have afmonteret min toplanterne, har sejlet under gangbroen - min båd er 2,1 i bredden, og den kunne akkurat komme igennem - men det var med motoren i frigear, og hvor vi brugte hænderne til at kante den igennem - på hjemturen var det noget mere vanskeligt, da der var modstrøm, så der måtte vi have motoren på, og være flere om at kante den igennem. Kort sagt - med en båd af den størrelse kan det godt lade sig gøre, hvis man er flere om det.

Kommentér på:
Kan man "parkere" båden i København / Sluseholmen?

Annonce