{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.974 visninger | Oprettet:

Motor montering på shetland 570 {{forumTopicSubject}}

Hej. Er endelig kommet til dagen hvor jeg skal monter mine nye mercury 115 efi på min shetland 570, har taget sin tid. Jeg har bygget kistebænke i begge sider, så er lidt tungere , i forhold til andre shetland ejere. Men hvad højde skal jeg placere den, for at få det bedste ud af min motor? Håber i kan gøre mig klogere!

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor montering på shetland 570
  • #2   29. maj 2014 Den skal monteres, så kavationspladen, som er pladen direkte over propellen, flugter med bunden af hækken på båden, se billedet..

profilbillede
  • #3   30. maj 2014 kavationspladen må gerne sidde 2-3 cm over bunden, bare husk og tjrk med vandindtaget! smiley
    Hvis den sidder for lavt, går det ud over din båds "performance", styring og stabilisetet smiley

• #4   30. maj 2014 Lad være med at sætte motoren for højt, den skal helst flugte, ellers kan det give problemer med kølingen når du drejer skarpt, da kølevandsindtaget så kan blive blotlagt..

Og hvorfor ikke sætte den korrekt, nu når man afligevel skal til at flytte den ?..

• #5   30. maj 2014 Ja okay, jeg sætter pladen så den flugter med bunden, og gør sådan der er mulighed for at hæve den et par huller hvis det skulle blive nødvendigt. Troede bare godt jeg kunne tillade mig at sætte den lidt højre , da jeg er noget tung bag i ??. Lyder lidt som om der er delte meninger omkring det. Vil det sige at den bedste motor placering er så højt som muligt, bare aldrig vandindtaget kommer fri ?

• #6   30. maj 2014 Nej - Den bedste montering er netop som alle skriver: Kavitationspladen skal flugte med bunden af båden

Kommentér på:
Motor montering på shetland 570

Annonce