{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

NickSE
NickSE
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10

Semi-permanent fortøjning på 2 meter vand over flere uger? {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for at fortøje min motorbåd på ca 2 meter vand hvor jeg har en solid forankringsanordning (beton klods)
Denne klods har før været brugt til store både op til 8t. Min vejer kun 2t så det skulle ikke være noget problem.
Det jeg ønsker at vide er hvilke forholdsregler jeg skal tage for at dette kan blive en succes.
Er det nok bare at binde en lang kæde fra betonklodsen til bådens forstavn+lås?
Der er ikke noget omkring som båden kan ramme ind i, det er på åbent vand ca 200m fra kysten.
Jeg tænker det ikke er så simpelt som det, så lad mig endelig høre fra de mere erfarne sejlere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Semi-permanent fortøjning på 2 meter vand over flere uger?
  • #1   28. apr 2014 Bølger er meget stærke og kan slå en masse vand ind over båden alt efter type båd..
    Jeg har engang haft en lille 14 fods speedbåd der lå for svaj i en fjord, den var sunket efter en gang blæsevejr..

• NickSE
    NickSE Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #2   29. apr 2014 Tak for input.
    Jeg vil dog gerne høre mere om hvordan båden bør fortøjes. Som sagt har placeringen før været brugt til en meget større båd uden problemer, jeg kan dog ikke kontakte bådens ejer så derfor spørger jeg her hvordan. Skal der en lang ankerkæde imellem eller hvad?

• #3   29. apr 2014 Det er altid en fordel at lægge ca 5 meter ankerkæde ud og derfra reb med en længde på ca 2 gange vanddybden.

• #4   29. apr 2014 Korrekt med ankerkæde, men husk en større båd med større fribord måske kan klare bølger bedre.. Hvor dybt stikker båden? Har tænkt over min tidligere båd måske blev en ubåd pga. Af for lavt vand og den dermed skrabede på bunden pga af bølger..

Kommentér på:
Semi-permanent fortøjning på 2 meter vand over flere uger?

Annonce