{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.797 visninger | Oprettet:

Per K
Per K
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Søger båd, hjælp! {{forumTopicSubject}}

Er helt ny i dette game

Er på udkig efter en speedbåd
Budget 25-30.000

Nogle bud på hvad båd man skal købe, eller hvad man skal kigge efter når man ser på båd.

På forhånd tak for hjælpen:)

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Søger båd, hjælp!
  • Per K
    Per K Tilmeldt:
    mar 2014

#1   19. mar 2014 (link fjernet)

Har kigget lidt på den her smiley

• #2   19. mar 2014 Husk at se godt efter at di ikk er rødnet væk under fiberen/og gerne en prøvetur hves muligt....det kan blive en dyr affære med gamle både..

• #3   19. mar 2014 det lyder meget billigt..
    Men det er en ældre dame og hun skal helt sikkert bruge en masse penge.. smiley

Hvis du er helt ny i gamet, tror jeg at jeg ville vælge noget med en påhængsmotor, det plejer at fungere.. Mine erfaringer siger at påhængsmotorere bare kører, uden de store omkostninger.. (Selvfølgelig kan man være uheldig)

du skal selvfølgelig også overveje om du skal have den liggende i vandet, eller traile den.. så koster det ekstra at få en dansk indregistreret trailer..

Men held og lykke og lad os vide hvad du gør. !!

• #4   19. mar 2014 Du kan være 99,9 % sikker på så gammel en båd der er godt mør under fiberen medmindre det usandsynelige er at den altid har været opbevaret indendørs og har sejlet 2 gange om året.

Et godt hint er at når folk har smidt et andet gulvtæppe i har det andet været grimt og skjoldet af vand osv.. Tæppet mister evnen til at "afvise" vandet efter en årrække.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    mar 2014

#5   19. mar 2014 Dvs den sikkert er mør i fiberen?

Hvordan tjekker jeg det?

• #6   19. mar 2014 Per K nej i træet nede under de steder hvor der er indstøbt træ som forstærkninger.. Du kan faktisk ikke tjekke det i den at lave hul et sted og kigge med et inspektionskamera. Et skud i tågen kunne være at veje den og tjekke om det stemmer med fabriksangivelserne men det er slet ingen rettesnor.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    mar 2014

#7   19. mar 2014 Så det er dumt at købe sådan en båd?:)

• #8   19. mar 2014 Tja hvis man vil kalkulere med masser af arbejde og udgifter så er det nok en smagssag smiley Hvis du spørg sælger er båden sikkert tip top.. Alternativt kan du gøre som så mange andre og lade være med at lytte og drage dine egne erfaringer smiley

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    mar 2014

#9   19. mar 2014 Hvad vil det koste hvis der skal laves en masse fiberarbejde på båden, en ca pris bare til at indikere om det kan gå eller ej smiley

• #10   19. mar 2014 Det kommer også lidt an på hvad du forventer den kan, der er set på dba en fabriksny ørnvik med trailer og 135hk indenbords for 99.000kr

Hvor vil du sejle med den?

• #11   19. mar 2014 nu er en glastron vist ikke en af de både der har ry for at være svage/dårlige i fiberen. det bedste råd du kan få er at tage en der har forstand på det med ud og kig.

• #12   19. mar 2014 obs en tysk trailer kan efter syn , indreg på danske plader. og jeg er sikker på du for et par flasker god vin kan finde en der vil tage med dig ud og kigge , hvis du ikke selv kender en bådkyndig.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    mar 2014

#13   19. mar 2014 Det vil umiddelbart være i Limfjorden

Kan se du er fra Vestsjælland Michael, vil du evt have mulighed for at tage med ud og kigge?:)

• #14   19. mar 2014 Med hensyn til at indregistrere en tysk trailer er det vist ikke så nemt som bare at få den synet. Hvis ikke den er typegodkendt i dk, kan det være et værre mas, + alle papirer skal være iorden.. Tror det er billigere at finde en brugt trailer her i dk. Det gjorde jeg selv.
    Det er ikke for at tage modet fra dig, men et godt råd er at kigge godt omkring, der er massere af både til god pris pt.
    Vil stadig holde på at du skal finde en med påhængsmotorer som førstegangskøber.. + en påhængsmotor er langt nemmere at skifte hvis du har lyst til dette..

• #15   19. mar 2014 Du kan høre for det meste,hves du banker på fiberen om træet er mørt...kræver lidt lyd øvels,men det kan lad sig gøre

• #16   25. mar 2014 Du skriver, at du er helt ny i gamet, så mit råd er følgende:
    1. Få klarlagt fuldstændigt hvad dine behov/ønsker er: Fartdjævel vs. familiebåd, trailerbåd vs. fastligger, påhængsmotor vs. indenbordsmotor, søstærk V-bund vs. helt fladbundet båd der hurtigere kommer op og plane.
    2. Hvad er dine egne evner til rep. og vedligehold? Gamle både = mere vedligehold og flere reparationer. Delene er den mindste omkostning hvis man skal have en fagmand til at ordne alting.
    3. Budget. 25-30.000. Er det inkl. trailer, veste og alt det andet der følger med...
    Når du har en idé om de forskellige punkter ovenfor, begynder du at se dig omkring efter både der opfylder dine behov/ønsker, og da du jo er den der står med pengene i hånden, står du rigtigt godt i forhold til at forhandle pris. Jeg vil anbefale dig ikke at købe en gammel båd i første omgang, da ledninger, slanger og alt det andet bliver medtaget i saltvand, så med en ældre båd må du forvente en hel del vedligehold, og selv om det for nogen af os er en del af charmen, så er det nu alligevel sjovest at bruge båden på vandet i stedet for i garagen når sommeren kommer.
    Held og lykke med projektet, og husk at oprette båden herinde, så vi kan se hvad du beslutter dig for. (Jeg købte min båd indenfor dit budget, så du kan se, at mulighederne er mange i hver sin ende af familievenligheds-skalaen... )

• #17   25. mar 2014 har en lille speed båd tilsalg. har lige renovere og forstærket den du kan få den til 10000 med 40 hestes johnson motor

• #18   26. mar 2014 Fed båd Anders p.. Den har da kostet nogle timer? smiley

• #19   30. mar 2014 manden har 25-30000kr hvad får man for det??? et 100% iorden speed båd med trailer?
    man får hvad man betaler for og sådan er det bare.
    indenbors eller udenbords moter, båden kan være lige så rådent men hvis man vil have båd og kun har 30000kr så bliver det sku lidt svært at finde noget uden lidt vand i.
    jeg ville kigge efter og topcoaten har mange "sjove" revner og så tage den der fra.

• #20   30. mar 2014 Prøv at kigge på min båd - Jeg vil mene at den i nuværende stand skal koste 25.000,-

Bunden er renoveret og mangler kun gulv. Dvs ingen skjulte fejl..

For 30.000,- får den ny teleflexstyring (Gammel styring kan klikke over, men virker)
    Gulvet laves færdigt.

Motor bliver tilsluttet.
    Båden bliver malet

Det er en 40Hk 4-takts Mariner der sidder på...
    Den står på en indregistreret brenderuptrailer, som medfølger..

Skriv en PB hvis du kunne være interesseret..

Bunden ser sådan ud pt.
    https://onedrive.live.com/redir?resid=6D9070DDE5A51C21!23158&authkey=!AA37O55o4g22-No&v=3&ithint=photo%2c.jpg

Kommentér på:
Søger båd, hjælp!

Annonce