{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Ang skrue til ny båd {{forumTopicSubject}}

Godaften . Håber i kan hjælpe her . har fået købt mig en sea Ray 20 fods Monaco . Med en 4.3 V6 190 HK med alpha one drev .
Men der var ingen skrue med til den . Og kan ikke finde ud SF hvilken skrue /propel jeg skal ha fat i .

Skal bruge både til lidt tube samt vandski . Men også hyggeture mes konen og datteren .

Dette er desværre alt jeg ved omkring båden og motore. mvh

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ang skrue til ny båd
  • #1   27. aug 2019 Vil tro en 17P eller 19P, men du kan ikke få et 100% præcist og sikkert svar, du kan kun prøve dig frem, for at lande på det korrekte omdrejningstal.

Vil anbefale en 4 bladet propel, helst i stål. F.eks. en Mercury Revolution 4 (kan købes rimelig billigt i USA, også når fragt, told og moms tillægges! En 4 bladet har noget bedre grip i vandet, dvs. bedre acceleration, manøvre egenskaber og når man drejer skarpt ved høj hastighed.

• #2   27. aug 2019 Okay smiley tak for svar .

Men er det så en 141/4 ? Og så i 19 p ? Ex

• #4   28. aug 2019 F.eks. ja, men diameteren er forskellig fra propel til propel, dvs. f.eks. den propel jeg foreslår, findes ikke i forskellige diametre, men kun med forskellige stigninger, så du kan derfor ikke sætte dig fast i en bestemt diameter og bl.a. en af grundene til at man ikke kan sige helt fast om 17P eller 19P vil være bedst egnet (eller måske en helt 3.)

• #5   28. aug 2019 Igen og igen, og 🙂 Martin her har hjulpet os og han ramte rigtigt 1. gang til en pris og service der ikke kunne slåes af andre. Prøv ham.

profilbillede
  • #6   29. aug 2019 Hvis du har mulighed for at komme til Horsens med båden har jeg et par stykker du kan prøve i 19p de er for øvrigt også til salg smiley

• #7   30. aug 2019 Der lidt langt fra Vestsjælland desværre smiley . Men tak alligevel . Har lige fået bestilt en i 19p . Men var udsolgt så nu fik jeg tilbudt en 4 bladet i 21 p eller 17 p. Og tænker en 17p bliver for lille ?

• #8   30. aug 2019 Tjaa. Måske smiley
    Kender du gearing på drevet. Max rpm på motor og forventet topfart kan man regne det ud

• #9   30. aug 2019 På min gamle 19 fod båd 220 HK. Alpha One havde jeg en 4 bladet 17P og den tog lige lidt omdrejninger, men som sagt har det også noget med gearingen at gøre og den er forskellig fra Alpha One til Alpha One.

• #10   30. aug 2019 Fedt smiley hvordan ved man det ?. Men som udgangspunkt lyder der til jeg får mest ud af en 21p.

Gearing ved jeg ikke . Rmp har jeg læst skulle være 4800. Topfart er som sådan ligegyldig . Men selvf ikke alt for langsom men vil hellere ha godt optræk til tube og vandski mm . Og sejleenakaber .

• #11   30. aug 2019 Du må aftale med sælger at prøve en 21P og så skal du tage ud at sejle med din normale vægt, dvs. de antal personer og bagage du normalt sejler med og med dit typiske niveau af brændstof osv. og i stille vejr (altså næsten uden bølger), der skal du vil fuld gas kunne ramme de 4800 rpm. (sidder der ikke et klistermærke på motorskjolet hvor dette omdr.tal står?).

• #12   30. aug 2019 Igen, tal med Martin som jeg har linket til. Han sendte os en skrue UB til test. Det var ganske enkelt, virker den som ønsket så betaler du. Virker den ikke sender du retur. Ødelægger du den ex. på en sten betaler du også. Han giver god hjælp og service, en ting jeg mener skal belønnes i denne moderne-ikke-hjælpe-tid 🙂

• #13   30. aug 2019 Har også selv købt at Martin på et tidspunkt, men det var umiddelbart før han havde Propshop og hvor jeg lånte 3 forskellige som jeg testede med.

Kommentér på:
Ang skrue til ny båd

Annonce