{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.847 visninger | Oprettet:

Casper B
Casper B
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Ny brugt bowrider - jeres erfarringer mht. mærker osv. {{forumTopicSubject}}

Hej BG !

Min lille deltacruicer 17 fod fra 70'erene står overfor en udskiftning her til sommer - og er så småt ved at undersøge markedet.
Jeg har besluttet mig for en bowrider, da 95% af turene alligevel er solskinsture, uden overnatning.
Så jeg vil hellere prioterer de foreste siddepladser fremfor en mikro kahyt med hylder.

Budgettet ligger omkring 50-60.000 kr. inkl. trailer, motor osv.
Jeg søger et fuldt sæt, med fendere, økonomisk motor osv.

Men hvad er jeres erfarringer mht. sødygtighed, kvalitet osv. hos de forskellige mærker?

Jeg har kigget på disse:
http://www.dba.dk/bayliner-capri-1750-motorbaad/id-1003800231/

Denne især fordi den har høj kaleche på, dette er næsten en krav, da man kan hygge derind imens duggen falder osv.

Og denne: http://www.dba.dk/four-winns-speedbaad-aarg/id-1005368450/

Fordi den er pivfræk at se på og ser nærmest ny ud.

Og så er der en Maxum, som dog er for dyr:
http://www.dba.dk/maxum-1800-sr-med-mercruiser/id-92889727/

Nogen erfarringer vedr. ovenstående ting på hhv. Bayliner, Four Winns, Maxum, Sea Ray eller andre.

Jeg går helst efter indenbordsmotor på max 150 hk. pga. økonomien..
Shoot smiley

Mvh Casper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny brugt bowrider - jeres erfarringer mht. mærker osv.
  • #1   30. jan 2014 Bayliner er på ingen måder en Go båd.. Og lyder til der skal laves en masse på Four winns'en.. Så klart maxum'en men den er også noget dyre..

• #2   30. jan 2014 Hej.ved godt at du skriver med indenbordsmotor..men der er også mange med udenbordsmotor som er fede..sådan en type som jeg har er der også mulighed for at koge en pølse eller en god bøf..og et lettere bad..lille wc når der skal...vi er meget glade for den...vi har 3 børn ..2 på 5år og en på 8år og der er masser af plads.. pøj pøj med købet smiley

• #3   30. jan 2014 hør med mekanikeren hvad det koster de ting som er nævnt med den four winns..
    Det er jo en lækker båd.. det kan være du er heldig og det bliver inden for budget,..

• #4   30. jan 2014 (link fjernet) det var os et alternativ, hvis ikk udenbords motor er noget problem.

http://www.baadgalleri.dk/marked/Båd/20459-starcraft-1710-bowrider eller denne, HVIS den selvfølgelig ikk skal være større end den gamle.

Held og lykke med investeringen, men støvsug markedet grundigt nu der er vinter, for man falder tit over rigtig fornuftige både til skarpe priser smiley

• #5   30. jan 2014 Bayliner er en super båd. Dog er den dog af mindre kvalitet altså materialer som er inde i båden, du for vildt meget for pengene og ligger godt i vandet. har selv haft en bayliner 175BR fra ny og det eneste der var med den, er at sygningerne i sædet går op

• #6   30. jan 2014 Kan kun anbefale den Maxum er fuldt ud tilfreds med min. Men synes godt nok prisen er høj. Ville dog gå efter en med 4.3 motor. Min føles ikke voldsomt kvik og tror den vil blive træls med en 3.0.

• #7   30. jan 2014 Jonas alle mindre både der står bayliner på fra før 2000 er diskount både..

• #8   30. jan 2014 Jeg hade en bayliner arriva 7,4 V8 fra1997 den var nu ok.men elnettet var ikk for godt,men når det så er sagt..var den sku god nok...eller det var måske bare mig der var heldig smiley

• #9   30. jan 2014 Nej Henrik det er ikke bare dig, Arivaen er den eneste båd de slap godt afsted med smiley

• #10   1. feb 2014 De fleste af de både der bliver linket til, er alt for dyre, i forhold til deres alder...

Jeg købte 3 både sidste år, bla. en 2004 Stingray 180 SX med nysynet 1300 kg Brenderup trailer, hvor det hele står omtrent som nyt, for kr 69.000,- og en 1999 Doral 170 Br med 125 Hp mecury og nysynet 1200 kg trailer, og udstyr for ca. 10.000,- for 50.000,- og endelig fra et dødsbo, en Doral 170 2001 med en 2006,115 hp Evinrude, og 1200 kg nysynet Brenderup, samt udsyr for ca. 10.000,- for kr 60.000,-, den står også omtrent som ny.
    Så man skal bare se sig for..

Stingray´en gik til en af mine venner, til købsprisen. Doral´en fra 1999 til en anden ven, også for købsprisen, og endelig, beholder jeg selv den sidste Doral fra 2001, da jeg har solgt min 1993 Chaparal med en 2001 Mecury 4t påhængsmotor.

2 af bådene fandt jeg herinde, og den fra Dødsboet, på GOG.

• #11   1. feb 2014 Den Four Winns, kunne godt blive interessant, alt efter hvad den koster at lave, og om man kan finde en billig trailer til den.. Jeg vil mene at omkring 37 til 40 kilo, vil være prisen på den, hvis motoren kan laves for under kr 15.000,-

Og den jeg linker til, har en interresant motor, da den har ca. 200 hp at gøre godt med, og kan den købes for omkring 50.000,- til 55.000,- så skal man bare have solgt traileren, og købt en brugt trailer, som må transportere båden, lovligt..

(link fjernet)

Købet afhænger naturligvis af en gennemgang af båden, og især motor og drev, som er money-pits, hvis der er problemer med dem..

Der er ca. 3 mdr, til sæsonen starter, så hold ører og øjne åbne, så dukker der nok et godt tilbud op, så gælder det bare om at komme ud af starthullet, og få handlet, hvis båden er ok til prisen...

• #12   1. feb 2014 Her er link til 4 forskellige både, alle med landevejstrailer..

Det skulle være mærligt, hvis du ikke kunne lave en god handel, med en af sælgerne..

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

http://www.guloggratis.dk/sport/baade/motorbaad/anden-model/annonce/21606819-bayliner-capri-bowrider

Kommentér på:
Ny brugt bowrider - jeres erfarringer mht. mærker osv.

Annonce