{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.006 visninger | Oprettet:

Forsikring af ældre båd {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg vil have forsikret min båd, og har tidligere brugt Pantaenius med fuld tilfredshed, men de vil kun forsikre nyere både og ikke en ældre som min.

Nogen der ved om Yachtpool, Ærø eller andre har samme betingelser/grænser?

Ville ellers gerne bruge Bavaria, men de tager kun både hvor værdien er +100.000.

Jeg skal både bruge ansvar + kasko.

Mvh.
Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring af ældre båd
  • theWSU .
    theWSU . Tilmeldt:
    jul 2008

Både: 3 Emner: 39 Svar: 217
    #1   13. jan 2014 jeg brugte yachtpool til min gammel båd.

Kendte ikke årgangen, og det var ej heller noget problem hos dem.

• #2   13. jan 2014 Prøv First Marine, men tegn forsikringen gennem JSK da bliver forsikringen meget billigere. Prøv at give mig den forsikringssum du vil forsikre for, så kan jeg fortælle hvad den koster.

• #3   14. jan 2014 danske tursejler der har min far sin winga 25.

• #4   14. jan 2014 Tak for svar.
    Peter B. -> Forsikringsværdien af sættet incl. en landevejstrailer vurderes at være ca. 25.000 kr.

• #6   14. jan 2014 Brian S. -> Det har jeg prøvet... det blev dyrt, så fremadrette arbejder jeg ud fra devisen: Better safe than sorry.

Men hvis du kan påvise et regnestykke der bekræfter din teori, er jeg da lydhør igen. smiley

• #7   14. jan 2014 Meld dig ind i Sjællands fiskeklub det har jeg gjort det koster 350 kroner om året og så for du mulighed for billig forsikring samtidig med at der er nogle slæbesteder som du kan benytte gratis + at forsikringen dækker sejlads HELE året og ikke kun de 4 sommer måneder som hos alle andre selskaber

Min Thundercraft er forsikret der for 120.000 og det koster mig ca 5- 6.000 pr år det vil sige at jeg får fuld erstatning hvis båden forsvinder og det er dig selv der sætter verdien af din båd og så regnes forsikrings premien ud fra det, jeg mener at det er Tryg der har forsikringen men tag den over fiske klubben så er det billigere. Og hvis din båd kun skal forsikres for 25,000 så vil premien da også være meget billigere og der ER da rart at kunne sejle og være SIKKER på at man er dækket hvis uheldet er ude.

Jeg har brugt forsikringen EN gang da jeg sejlede og ramte et rev i Roskilde fjord for 3 år siden , jeg ringede til forsikringen og fortalte som det var og de dækkede hele regningen UDEN gnidninger som blev 29,000 for et ny komplet nyt gearhus med ny indmad samt en ny propel .

• #9   14. jan 2014 Hej Morten prisen er ved kasko og ansvar værdi 30.000 = 1659 plus statsafgift som er 1,35% af de 30.000 total 2064 kr. Håber du kan bruge det til noget
    Peter B

• #11   15. jan 2014 Ville klart anbefale Codan.
    Har fået ansvar, ulykke, og kasko for 1800kr om året og 2000kr i selvrisiko, men efter 4 eller 5 sæsoner falder jeg til 0 kr hvis jeg sejler skadefrit.

• #12   15. jan 2014 Og min båd er fra 1976

• #13   15. jan 2014 att: Jonas S
    du kan slet ikke sammenligne forsikrings premien på din og Morten`s båd da din forsikring er billigere fordi din båd er langsomtgående og Mortens er en speedbåd

• #14   15. jan 2014 Ved jeg nu godt, men min når op på 30 Knob ca.
    Men da jeg snakkede med dem, går de ikk mest op i fart mest værdi så det lidt ligemeget.
    Får den også billigere pga min havn er medlem af dansk sejl Union.

• #15   15. jan 2014 jeg har lige fået et tilbud fra top danmark og de skulle have det dobbelte end jeg betaler nu genner sjællands småbåds fiske klub

• #16   16. jan 2014 Ja, altså har også snakket med dem de er mega dyre og især Nykredit er vilde!
    Men startede også op på 3500 i Codan, men så efter lidt fik forhandling fik jeg den pludselig til 1800kr for vidste ikke dansk sejlunion samarbejder med Codan smiley

• #17   16. jan 2014 1800.- for en kasko i Codan ????? så skal du da lige være sikker på dækningen for
    det lyder da vildt billigt hmmm men det er måske fordi du har sat værdien af båden til 25000 ??? jeg prøver sgu lige at ringe til det selskab hvor min er forsikret og hører hvad de skal have for at forsikre din båd til 25000 og vender tilbage her

• #18   16. jan 2014 jeg har nu talt med Tryg
    din forsikring med fuld kasko som dækker HELE året HVIS du er medlem af småbåds fiske klubben vil med en værdi på båden til 25000 koste 2069.-hvis båden opbevares på trailer og lidt billigere hvis båden ligger i en havn.

Her er et direkte nummer 44 20 49 17 hvor du bare spørger efter Mia og siger at du har snakket med Hasse Nielsen MHT båd forsikring

• #20   16. jan 2014 ups det var forkert nummer det rigtige er 44 20 49 19
    forsikringen er sat efter en værdi der hedder 25000 og det vil sige at hvis din båd forsvinder så får du 25000 - selvrisiko som er 2069 i dit tilfælde

• #21   16. jan 2014 Hasse den dækker hele året, og den er sat til 70.000 kr. skal betal 459 kr pr kvartal.
    Men skriver lige en besked til dig smiley

• #22   16. jan 2014 Det er umuligt for jeg har lige snakket med Codan og fået et overslag på min båd med diverse rabatter og med en værdi på 110000 ville det koste 14000 årligt med en fuld kasko med en selvrisiko på 1800 så hvis jeg var dig så ville jeg da helt sikkert høre codan om ikke det er en ansvarsforsikring du har for det lyder mere sandsynligt
    Så jeg tror ikke på det før jeg ser det på papir da den forsikrings agent jeg talte med mente at det ikke kunde passe men at det mere lød som en ansvarsforsikring
    men på den anden side kan Morten jo bare ringe til Codan på nr 33 21 21 21 og få en pris så kan han jo skrive her hvilken pris han fik og så kan vi få et billigt grin
    MVH Hasse

• #23   16. jan 2014 Her er billed af hvor meget jeg er dækket

profilbillede
  • #24   16. jan 2014 Her er hvad den koster pr kvartal

profilbillede
  • #25   16. jan 2014 Det lyder stadig vildt men jeg kikker på dine papirer som du sender til mig og giver dig en undskyldning indtil da vil jeg stadig sige at de lyder forkert fordi Codan ville have 14ooo årlig for at forsikre min med en forsikrings sum på 110,000

Men jeg vil da råde Morten KJ til at ringe og høre Codan hvor meget du skal betale for en kasko på din båd og derefter ringe til tryg og høre.
    MVH Hasse

• #26   16. jan 2014 Jeg ville råde Morten til at ringe til Codan, og sige du skal ha fat i Ronni fra båd afdelingen, det ham som gav mig den gode pris smiley

• Foto Finn
    Foto Finn Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #27   16. jan 2014 Hej
    Jeg bruger Tryg

• Thyge R
    Thyge R Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #28   16. jan 2014 Hej Morten
    Prøv ALKA de har både med på familie forsikringen op til en max pris på ca. 25.000 kr. tlf. 70121416
    vh.Thyge

• #29   16. jan 2014 Som Hasse skriver så er der super mange penge at spare gennem Sjællands småbådsklub. Når du har betalt de 350 kr pr år kan du benytte dig af deres aftale med Tryk forsikring hvor du får den samme forsikring til ca 1/3 del af normal prisen.
    Min shetland er forsikret for 75000 incl trailer ansvar/kasko og jeg betaler 3345 kr pr år med en selvrisiko på 4000. Det er helårsforsikring så det er ligegyldigt om båden ligger i vandet eller på traileren hele året. Mange andre forsikringer dækker ikke efter 1 november i vandet.
    Som medlem af SSK får du yderligere rabatter mange steder, du har adgang til gratis lån af bådværkstedet i klubhuset, gratis slæbesteder, hyggelige klub aftner mm. Tjek hjemmesiden sjællandssmåbådsklub.dk.
    Håber det er til hjælp
    Vh Christian

• #30   16. jan 2014 Hvis man har en båd på max. 5,5 m. længde og en max. værdi på 18.400 kr. (2007 index, så den er nok steget lidt) så er der kaskodækning af denne inklusiv i Alka's indboforsikring (uden merpris), så dem der har en båd der overholder dette, skulle måske overveje at flytte sin indboforsikring til Alka i stedet for at betale flere tusinde kr. om året for en forsikring!

• #31   16. jan 2014 Je undrer mig over det du skriver med Pantaenius. Min '70 båd med trailer er forsikret i Pantaenius så de forsikrer da "ældre" både.

Jeg har sættet forsikret for 75.000
    incl trailer og giver 2900 om året. (Kasko, ansvar og passagerulykke)

• #32   17. jan 2014 att: Allan N
    din forsikring er så billig fordi din båd ikke er tegnet som en planende båd
    jeg har lige talt med Pantaenius mht forsikring af min båd og de kan kun lave en ansvarsforsikring fordi min er planende.
    MVH Hasse

Kommentér på:
Forsikring af ældre båd

Annonce