{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

bådforsikring problem for min træjolle {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg har en problem smiley

Jeg kan ikke få en bådforsikring, fordi jeg ikke har nogen dokumentation om min båd, forsikringsselskaber nægter at forsikre min båd uden et mærke eller producent.

Jeg bor i en lejet lejlighed (jeg er ikke ejer) og har ikke dyre ting, så jeg har egentlig ikke brug for en boligforsikring, men det er den eneste måde, jeg kan få en bådforsikring på uden at blive spurgt om min båd .

De vil have mig til at betale 3400 kr. pr. år, men jeg har virkelig ikke brug for en boligforsikring.

Ved du, hvordan kan jeg få en bådforsikring til en lav pris?

Tusind tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bådforsikring problem for min træjolle
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jul 2018

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
    #2   16. aug 2019 Det kan godt være du ikke har dyre ting, det har jeg heller ikke. Men prøv lige for sjov at regne ud, hvad det vil koste at møbler din lejlighed igen i tilfælde af indbrud/ildebrand evt ved nabo, du vil blive overrasket over hvor mange penge det løber op i, husk også tøj, hvis du lige pludselig kun har det tøj du står i, jeg vil hellere betale for forsikring jeg ikke får brug for, end mangle den hvis uheldet er ude. Bare lige min tanke

• #3   16. aug 2019 Du kunne jo klaske to fluer med et smæk. De fleste forsikringsselskaber har jo faktisk dækning af mindre både i deres Indboforsikringer. Så ved at tegne en Indboforsikring får du automatisk din træjolle med.

Se feks. 5.1.5 i dette her link hos ALKA. https://www.alka.dk/privat/forsikringer/indboforsikring/~/media/dokumenter/betingelser/hent-betingelser/ia_01_indd

• #4   17. aug 2019 Du kantakter da bare en forsikringsmægler så finder han en god løsning for dig. Det er sådan jeg gjorde for 1.5 år siden. det har giet mig dækning plus besparelser smiley

• #5   19. aug 2019 Hvis det er kasko/tyveri forsikring kræves der vel en form for dokumentation af bådens værdi? En båd fra 1970 er 0 kroner værd hvis du spørger forsikringen uden behørig dokumentation for reel værdi.

• Ole Meibom A
    Ole Meibom A Tilmeldt:
    feb 2019

Følger: 12 Svar: 3
    #6   23. aug 2019 Du kan prøve Pantaenius, som udelukkende er en båd forsikring.
    Her har jeg haft min motorbåd forsikret. Nu har jeg en jolle forsikret her og har aldrig haft problemer med selskabet.
    Tlf. nr. til selskabet er: 97 51 33 89
    m.v.h.
    Ole

• #7   24. aug 2019 Det vil undrer mig hvis ikke Pantaenius vil forsikre din båd, så prøv det Ole skriver.

• #8   27. aug 2019 Hej allesammen igen.

Jeg har nu en ansvarforsikring for min træjolle.
    Jeg ringede Danske tursejlere men de arbejder ikke med træjoller. De sagde at ringe Søassurancen. Det koster 850kr årligt med Søassurancen.

Tak alle for din hjælp!

Kommentér på:
bådforsikring problem for min træjolle

Annonce