3.195 visninger
|
Oprettet:
Køb af Bayliner (Frostskadet) {{forumTopicSubject}}
Overvejer at erhverve mig en Bayliner 1952 årg 88 båd motor og drev ser rimelig velholdt ud, men blokken er frostsprængt! Tænker om man ikke kan lave det enten få det svejs eller noget kemisk metal!? Motoren køre fint og bliver ikke varm, dog fylder den båden med vand Tænker bare der er jo ikke tryk på! revnen er bare der hvor vandet cirkulere. Hvad tænker i? er det kun den meget dyre løsning? iøvrigt er motoren en 5,0 omc og drev er et cobra! Det er os noget skrammel og få dele til eller hvordan er det?
Mvh Kasper
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
hvis prisen er meget billig kan det godt svare sig. ellers lad være da omc cobra ikke er det beste.. ihvertfald ikke med den alder på bagen
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Både: 6 Emner: 40 Svar: 704
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Både: 6 Emner: 40 Svar: 704
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
Du kan selv gøre det med en pindsvejser og nogle støbejerns elektroder.
Du starter med at varme revnen lidt med en gas brænder, så svejser du revnen, slår let på svesningen med en hammer for at fjerne slagger samt spændinger, sidst pakker du svejsningen ind i noget isolerings matriale, så varmen forsvinder langsomt.
Jeg har selv svejst koblingshuset på en ford 2000 traktor som var revnet helevejen rundt, og det har holdt i 15 år nu selv med front læsser på
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
men jeg ved der ligger mange udskiftede ,frostsprungne motorer ,ude i landet , så der er da mulighed for en god sidebeskæftigelse for dig.
god jul til alle.
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
Svejsede en Ford Bronco 7.4, for år tilbage, den har da kørt 80.000 siden, og den bliver pryglet! Tror det meste andet på den bil er skiftet efterhånden!
Hvis du ikke selv kan, men kender en som kan, så skal du ikke bekymre dig, det er en smal sag.
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
Motoren har samme virkemåde.
Så længe man gør det ordenligt, med de rigtige materialer, hvad ændre det så?
Anyways, JEG ville gøre det.
Så må andre jo selv om hvad de vil.
jun 2009
Følger: 1 Både: 2 Emner: 6 Svar: 59
er det alu el støbejern
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 26 Svar: 434
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 1 Svar: 1
apr 2010
Følger: 3 Svar: 41
Men hvad skal den stakkel mand rette sig efter. Svarene er: jeg tror ikke den kan repareres og andre det er ingen problem.
Støbejern eller støbt aluminium. Kan repareres for det meste, men vi kan komme ud af at nogle legeringer ikke kan svejses.
Jeg ser næsten dagligt dele som kunne have været repareret. Men på grund af en del kloge personer udtaler sig om noget de ikke har det ringeste kendskab til. Er det gået gruligt galt, Når vi så har måtte rede delen enten fordi at den ikke kunne skaffes, eller har været alt for dyr. Har der kun været en til at betale prisen.
Kenneth b. Du kender jo slet ikke den legeringen motoren er lavet i. Jeg håber du er parat til at betale Kasper J. erstatning. Du spiller jo russisk roulette når du svejser den. Eller beder du en bøn og håber det hjælper.
Jonas b. Det skal bare laves ordentligt. Ja det var da et let svar.
Arne R. Du burde jo være med til at betale den ekstra regning der ville komme hvis vi fik den ind til reparation når det var gået galt.
Jeg ser desværre alt for mange der udtaler sig om noget de ikke har forstand på.
Gang på gang ser jeg hvad det koster når vi skal redde en del som kunden har prøvet at reparerer efter de råd i giver.
Når jeg skriver at i spiller Russisk roulette, er det jo nemt nok det er jo ikke jer selv der har hovedet foran pistolen.
Eller at svaret svare til at kører over for rødt lys, det kan godt være at det gik godt den ene gang i prøvede, men derfor er det jo ikke sikkert at det går lige så godt for den næste.
Så tænk jer om når i hjælper med svar.
Prøv at gå ind på www.absvejs.dk der er der en svejseprocedure på svejsning af støbejern
Mvh. Allan L
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Både: 6 Emner: 40 Svar: 704
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
Revnen kan selvfølgelig være et meget uheldigt sted, eller der kan være andre ting. Så ja, som udgangspunkt kan det laves, men det er ikke til at sige før man kan se skaden.
apr 2010
Følger: 3 Svar: 41
Nu er det jo meningen at når man stiller et spørgsmål var det jo rart at få et svar.
Når jeg kommenterer mange indlæg omkring svejsning. Så var det for at hjælpe.
Jeg ser ret jævnlig skader man har prøvet at lave efter de gode råd der kommer.
Men når det ikke går så godt er det jo ikke den der har skrevet hvordan det skulle gøres, der kommer og hjælper. Og der er altså kun en der kommer til at betale.
Jeg ser da også gode råd.
men alt for mange af de råd der kommer svare til at jeg kørte over for rødt lys i Aarhus. Der for er det jo ikke sikkert at alle andre slipper levende fra at gøre det samme.
Kennet b.
Når du ikke kender legeringen, Ikke har set hvor skaden er,
Hvordan kan du så sige, den skal jeg nok lave. Det er jo ikke dig der betaler når det ikke går som forventet.
Men jeg syntes det er for dårligt at mange råd omkring svejsning er givet af personer der ikke ved hvad de taler om.
Men jeg bruger gerne tid på at besvare de spørgsmål i har.
Mvh. Allan L.
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
hvis man så tilmed køber en kasse støbejerns elektroder af ab svejseteknik som skulle kunde svejse i alle former for legering, så kan jeg virkelig ikke se problemet,
Jeg går selvfølgelig ud fra det som kasper skriver, og de fleste motorer som jeg har set som har været frostsprunget, de har været revnet ca midt på siden hvor der plejer at sidde frostpropper, og der skulle det sagtens kunde lade sig gøre.
Jeg er også ude mærket klar over at ab svejseteknik er et firma som proklamerer at de kan lave alle former for svejsning i alle tyber stål, og at du selv fremhæver på din hjemmeside at langt de fleste motorer og andre maskindele som har en skade kan laves ( tilsyneladende kun hos jer og ikke hos andre smede)
apr 2010
Følger: 3 Svar: 41
Det er jo Kasper. J der står med problemet hvis den ikke kan laves og ikke dig der holder ham skadesløs.
Hvis du bare vidste en lille del omkring svejsning i støbejern, så ville du også vide at det ikke er alle legeringer der kan svejses. Uanset hvad tråd du bruger.
Billedet af manifolden er svejst efter gode råd, Hvis den havde været svejst rigtigt fra start havde den været meget billiger at reparerer. Problemet var at der ikke kunne skaffes en ny.
Mvh. Allan L
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
Selvfølgelig kan motoren have taget så meget skade at den ikke kan laves, ( har set en hvor 75% af bunden var presset af og sådan en kan selvfølgelig ikke laves,
Jeg kan kun tale af egen erfaring, Og det koblingshus som jeg svejste var revnet hele vejen rundt og traktoren stod i 2 dele, vi spændte den sammen med en båndstrammer og svejste den, og den holder stadig 15 år senerer .
Håber da at høre hvad kasper finder ud af med båden
Køb af Bayliner (Frostskadet)