{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.611 visninger | Oprettet:

Sonny H
Sonny H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 46

kan ikke trække vandski. {{forumTopicSubject}}

goddag.

har en Fletcher 14 fod hvor der er monteret en 70 hk johnson motor fra 78 uden trim, men den kan simpelhen ikke trække vandski,

mit spørgsmål lyder på kan det virkelig være rigtig at det ikke kan lade sig gøre. manden på ski vejer godt nok en del. men synes stadig ikke det kunne være rigtig?

mig der er gal på den?

m.v.h. Sonny.

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  kan ikke trække vandski.
  • Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#2   5. sep 2013 hmmm det virker ikke som den er for tung. sejler jeg helt alene springer den ud af vandet og gå omkring 42 mph

• #3   5. sep 2013 mindre skrue på til ski evt... hvis du ikke har trim skal du manuelt lige sætte den et par hakker ind når du skal trække ski

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#4   5. sep 2013 har ikke trim. men havde sat den til og gå helt ned. men lige lidt hjalp det på tingene. hvad skrue skulle kunne fungere til sådan noget. er ikke så gammel i faget endnu,

• #5   6. sep 2013 Måske er det som steffen siger en anden propel der skal til. Men de fletcher både er også stensikre når det gælder vådt skum osv

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#6   6. sep 2013 hmmm det lyder godt nok ikke særlig sjovt. er ikke lige en haj til glasfiber arbejde. hvad burde sådan et sæt veje? for så må den på vagten jo

• #7   6. sep 2013 42 mph lyder i underkanten, skulle nærmere være 42 knob.
    Men Mtoren er jo også ved at være lidt gammel.
    Men kan trække vandski med 50 HK på en 14 fods båd hvis båden ikke er for tung OG hvis vandskiløberen kan finde ud af at starte.
    Til gengæld kan en person på 2 meter og mere end 100 kg være umulig at trække op selv om du monterer en 100 HK motor hvis han ikke ved hvordan man skal gøre.
    Så hvis ikke din makker ved hvordan man starter på vandski, så får du ham ikke op uanset hvor stor motor du har på smiley

• #8   6. sep 2013 Hvis alt andet svigter så giv det store brød rulleskøjter på ....så kører det smiley

• #9   6. sep 2013 Syntes det lyder underligt du ikke kan trække ham op, jeg. Har også en ældre Johnson motor med samme hk. På en noget større og tungere båd og selv om vi er 3 petsoner i båden kan jeg stadig trække folk op på vandski. Enten der der noget galt med min vens teknik eller motorens teknik.

• #11   6. sep 2013 Janus Google og så de par stykker herinde der har åbnet deres. De fleste engelske både har den kedelige tendens at dørken er fuld af vand. Shetland, Dory , Mayland osv. Derudover er det vel også ganske almindelligt at en 30 år gammel båd er slidt ned og hvad der nu er i den der kan påvirkes af vand er påvirket. Intet holder evigt slet ikke i det miljø. Du mener måske din er en undtagelse ?

• #12   6. sep 2013 Kan trække ski med begge mine både.... 19 fod med 60 hk 4t
    Og 9fod racer med 25 hk. 2t . Nu 30hk 2t

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#13   6. sep 2013 jens b. hvis vi er 3 i båden gå den omkring 34-35 mph. men hvor meget burde sådan et sæt veje. for så må jeg prøve på en brovægt og få den vejet og se om det er helt galt eller den vejer det den burde.

for ville jo sådan set også mene at det skulle kunne det.

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#14   6. sep 2013 har været ude og kigge på skruen der hedder en 13*19.

• #15   6. sep 2013 Sonny prøv at Google det og se hvad båden er opgivet til at veje

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#16   6. sep 2013 Lige med flechter der er så gammel synes jeg det er svært og finde info om båden. Men må prøve og lede lidt igen.

• #17   6. sep 2013 13x19 er lige stor nok... du skal ned i 13x 17 eller 13x 15 hvis du skal trække vandski med den motor

• #18   6. sep 2013 jeg har en 12 fods båd og den vejre ca 450 med motor 70 hk 140kr 30 liter bens og et par vandski + div snor og oppakning..

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#19   6. sep 2013 Mekaniker. Hvad med de der highfive skruer, er der ikke noget med de skulle være gode til vandsport?

Torben. Super info. Så har jeg da lidt og gå ud fra når jeg lige få den smidt på brovægt

• #20   6. sep 2013 high five er ikke til så små motore

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#21   6. sep 2013 Okay. Det super info igen. Nogen gode skruer du kan anbefale til vandsport så?

• #22   6. sep 2013 ikke andet en dem jeg har nævnt

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#23   6. sep 2013 helt iorden. kunne jo være der var nogen mærke og fortrække i forhold til andre mærker. og om det skulle være rust fri eller ikke:)

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#25   6. sep 2013 janus ved du nogenlunde hvad dit sæt det vejer?

• #27   6. sep 2013 Janus hvordan ved du at din ikke har?

• #29   6. sep 2013 tag det roligt ang skum.. har dog fjernet vådt skum i min global også... det er bare et generelt problem for ældre både som ikke har stået opbevaret indendørs..
    min er også på kanten til at trække vandski med en 21" monteret selvom det er 90hk til 14fods båd. men det går lige akkurat.
    hvis din skrue passer med rpm når i sejler 2 i båden, så sæt en nummeret mindre på når i leger med ski, eller se om du kan finde en rigtig vandskiskrue (4 eller 5 bladet rustfri) hvis du har budgettet til det.

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#30   6. sep 2013 janus må prøve og se om der lægger deromkring os sådan cirka. fin Fletcher for resten. den er godt nok fed i forhold til min:) men har sikker været dyrt:)

steffan. kender desværre ikke rpm da det var gået i stykker da jeg fik båden, og aldrig har fået det lavet. men det må komme løbet af vinteren så. ang. rustfri er de så meget dyre end alu?

• #31   7. sep 2013 Janus den eneste måde at finde ud af det på er at tjekke det på den rigtige måde... "At man bare ved det ikke er sådan" er et dårligt og uholdbart argument der som regel hører en sælger til.

Det er dig der stillede spørgsmål ved det jeg skrev og ikke omvendt.. Men hvis du tror din er undtagelse jammen så er det da fint.

Jeg skrev bare at det var en mulighed til TS da det er et gennerelt problem bortset fra i din selvfølgelig.

Med en 14 fods speedbåd og en 70 hk 2-takter burde kunne trække vandski uden de store problemer. Går selvfølgelig ud fra det ikke er en mand på 300 kg de har prøvet at trække op på ski.

Har prøvet efter en Quicksilver 435 kabinebåd med en 35 hk på og det kunne med nød og næppe godt lade sig gøre.

Hvis TS motor er i orden må problemet jo ligge i båden formentlig og ikke bare mågeklatter på vindspejlet.

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#32   7. sep 2013 michael j. mit spørgsmål lyder så sådan her. hvordan tjekker man om der er vand? det er jo ikke bare lige og komme til jo?

• #33   7. sep 2013 Sonny hvis man ikke vil begynde at skære og bore så skal man finde ud af hvad den er opgivet til at veje fra fabrikken og så veje den.

Ellers er man nød til at lave et hul i dørken.. Det link med den trifoil er hvordan det kommer til at se ud når det er værst.

Vandet vil normalt ligge under skummet altså mellem skummet og bunden af båden. Når det så er fyldt op ser det ud som den trifoil.

Men skær et pænt 4 kantet hul i dørken på måske 20x20 cm der hvor skroget er dybest. Grav skummet ud og tjek hvordan det ser ud og under det.

Sådan et hul er nemt at lave igen hvis der ikke er noget galt.

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#34   7. sep 2013 okay tak for info. prøver lige og veje sættet først også må vi se hvad vægten stå på.
    tak for hjælpen i vær fald

• #36   7. sep 2013 omdrejningstæller er første skridt så... ellers kan du købe en infrarød i biltema, men nok billigere og bedre bare at få et rigtig instrument

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#37   7. sep 2013 Janus jeg få den vejet her en af dagene. Så skal jeg nok melde tilbage.

Steffen. Bliver sat i båden i stedet der er nemmer. Der er desværre bare ikke plads i det hul det sad i, da den nye styreboks fylder mere. Men må ha lavet et nyt hul i stedet

• #39   7. sep 2013 Janus stop snøfteriet. Hvis du ik kan tåle fakta så lad være med at læse dem..

Det her er så vidt jeg ved ikke din tråd.

Så skriv en pb i stedet hvis du har noget på hjertet.

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#40   8. sep 2013 Janus. Har haft min på brovægt nu. Sættet vejer 350 uden benzin på den. Det synes jeg lyder meget fair.

• #41   8. sep 2013 Er din bund glat uden ruer og alger osv?

• #42   8. sep 2013 Hva med at oprette den så der kommer nogen billeder?

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#43   8. sep 2013 Det er skam glat i bunden. Lægger ikke fast i vandet. Gider ikke til og oprette den.

• #44   8. sep 2013 så er det nok begrænset med hjælp du kan få.. hvis ikke du GIDER oprette den... så er det ikke sikkert vi GIDER hjælpe dig mere

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#45   8. sep 2013 Hvad har det med hjælpen at gøre at i skal se på den. Tar ikke den båd som om den er special. Ligner de 100 andre flechter der er herinde.

• #46   8. sep 2013 Sonny sommetider siger et billede mere end tusinde ord.. Tror det mere var din attitude der var problemet.. Du gider ikke oprette men gider godt ha hjælp.

Upload nu nogle billeder og opret den herinde.

Du har efterhånden fået alle de løsningsmuligheder der er.. Et sæt som dit hvis det er i orden kan trække vandski uden de store problemer.

• #47   9. sep 2013 og nu er det selvfølgelig ikke sådan at du har monteret en langbenet motor?

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#48   9. sep 2013 nu var det ikke ment som er doven gider ikke. synes bare ikke der noget og vise frem i den. så kan ikke se HVORFOR man skal ha oprettet sin båd for og spørge om der var nogen der havde nogen ide til hvad problemet kunne ha været. men fair nok hvis det er på den konto man køre at man skal ha oprettet sin båd for og spørg om hjælp.

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#49   9. sep 2013 Steffen. som sagt ny til det både pjat her. så aner det faktisk. tager et billede og uploader i morgen af det i morgen

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#50   9. sep 2013 Steffen kan du se det på det billed?

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#51   9. sep 2013 Steffen kan du se det på det billed?

profilbillede
  • #52   9. sep 2013 højden ser umiddelbart fin ud... den kan måske godt tåle 2-4cm op

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#53   9. sep 2013 okay altså rykke den et enkelt hul op, også en anden pro burde der så ikke være en chance for at den ville kunne?

• #54   9. sep 2013 muligvis... især hvis alle hypper er til stede

• #55   9. sep 2013 ser fint nok ud.. mekanikles har ret, et hul op burde ikke skade, og benlængden er korrekt, men synes godt nok den står langt ude på hækken, men måske billedet snyder lidt..
    du kan da også lige kompressions-teste den bare for sjov :), men tror den er fin ellers sejler du ikke 42mph. så er faktisk ret sikker på at der skal en mindre propel på, men se nu når du får monteret omdr.tæller

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#56   9. sep 2013 langt ude på hækken? mere du trimmet eller hvordan? for den er trimmet et hak ud på billedet. hvad skal sådan et test sige. kender nemlig en der har sådan en kompressions tester. så er da forsøget vær og prøve det da.

• #58   9. sep 2013 kompressionstest fortæller dig hvis motoren er meget slidt så er der meget lidt kompression, eller hvis der er stor forskel på de enkelte cylindre så kan der være alt fra revnet cylinder til utæt toppakning galt...det vigtigste er de er rimelig ens. og hvis du kan låne sån en tester er det jo hurtigt klaret. husk det helst skal udføres med driftvarm motor

ang trim mente jeg at den selvom du sætter den i det inderste hak ikke kan trimmes langt nok ind, men som sagt kan det meget nemt være billedet der snyder. når du engang er blevet rigtig bidt af det bådsjov, så vil du ønske dig en maskine med power trim smiley

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#59   9. sep 2013 så lidt janus:)

Steffen ønsker mig allerede større motor og trim:) det ville være meget nemmer når man skal helt ind til stranden og ha trimmet. plus meget bedre og sejle med:)

men jeg må prøve og få lavet sådan en test og se hvad den siger til det:)

• #60   10. sep 2013 jeg har et par gamle vandski og de er næsten umulige at trække folk op på.
    og har også et par gamle 1970 ca. træ ski og dem kan alle sku komme op på.
    de er også 20 cm længere og 2 cm bredere.

• #61   10. sep 2013 Hvis du ikke vil bruge penge på ny motor kunne cmc pt 130 trim måske være løsningen, ved ikke prisen.

• #62   10. sep 2013 vandski er altid sværest at trække op. i forhold til wake og kneeboard

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#63   10. sep 2013 Kompresion test er taget og vurderet af en båd mekaniker. Og de så fine ud. Så fejlen lægger ikke der. Så er kommet frem til en ny pro ha flyttet motoren et hak op. Også prøve igen.

Henriette cmc trim hvor forhandles sådan nogen ting henne? Ikke noget jeg har hørt om før:)

• #64   10. sep 2013 snak med frank H han har et manuelt til salg

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#65   10. sep 2013 Okay mange tak for jeres hjælp. Det har været super fornemt:)

• #66   11. sep 2013 Omc det er en lift Frank har til salg ikke en trim. Tror det er stenteq der forhandler dem. Også en på blockset.se til god pris

• #67   11. sep 2013 sorry

• #68   11. sep 2013 er der ikke nogen der kan tage med han ud og prøve om det er hans motor der ikke trækker nok??? en det kunne få en tur på ski??

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#69   11. sep 2013 har fået lov og låne en rustfri skrue som skulle passe på min, den hedder noget med 13 også noget med 3*3 17. sådan noget lignede.

• #70   12. sep 2013 det skulle meget gerne hjælpe, med uden omdrejningstæller er det lidt håbløst at finde det optimale

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#71   12. sep 2013 ja er også på jagt efter en omdrejningstæller på diverse sider på nettet

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 62
    #72   13. sep 2013 Hej Sonny jeg havde en labrador 143 med 60 hk uden trim min motor var bare helt ind til hækken og vi var ude en dag 2 voksne og 2 børn plus 1voksen på ski det gik fint så det lyder underligt din ikke kan.

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#73   13. sep 2013 hej søren. tror jeg har fundet fejlen ved det hele. var ude i dag og afprøve en rustfri skrue der var lidt større men med mindre stigning, og vil sige den hænger slet ikke i vandet mere selv om den er trimmet ud. den gå ud af vandet med det samme den få gas. er blevet en helt andet båd og sejle.

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 62
    #74   14. sep 2013 Det er jo kun cool ??

• Sonny H
    Sonny H Tilmeldt:
    jul 2012

#75   14. sep 2013 Det må man sige ja til. Så kender vejen ny skrue på smiley

Kommentér på:
kan ikke trække vandski.

Annonce